اکتیو چیلد بیم

سرشاری حیات در جایی که زیست می کنید

                                                                     … Breathing Life Into Your Building …


آشنایی با کویل های فعال سرد هوشمند

 

۱-  ارتقا سیستم­های گرمایش، سرمایش و تهویه مطبوع القایی

 

در گذشته سیستم­های تهویه مطبوع القایی در آمریکای شمالی و سایر نقاط جهان از محبوبیت بسیاری برخوردار بودند. آن­ها به دلیل حجم کمتر کانال­ کشی به عنوان گزینه منتخب و ارجح شناخته می­شدند.

پس از بحران انرژی دهه ۷۰ میلادی، سیستم­های القایی به دلیل مصرف به نسبت بالای انرژی فن و شدت صدای بالای ناشی از فشار استاتیک زیاد هوای اولیه ورودی به سیستم، از رونق افتادند. این ضعف (که بیش­تر ناشی از طراحی نازل­های سیستم القایی در آن دوران بود) با استفاده از تکنولوژی جدید نازل­ های القایی که امروزه در دسترس قرار دارد برطرف شده است.

در حال حاضر بسیاری از ساختمان­های قدیمی که با سیستم­های تهویه مطبوع القایی کار می ­کنند، ناگزیرند به دلایل مختلف سیستم­های خود را به روزرسانی نمایند. برخی از مالکان این ساختمان­ها ممکن است تنها درصدد جایگزینی ساده واحد­های القایی قدیمی با یونیت­های جدید (بدون اینکه تغییرات قابل توجه در تجهیزات عمده و زیرساخت­های سیستم  تهویه مطبوع مانند دیگ و هوا ساز انتخاب نمایند)، برآیند. در حالی­که، با وجود تکنولوژی نازل های جدید، این فرصت فراهم شده است که عملکرد سیستم تهویه مطبوع ساختمان را بدون نیاز به افزایش حجم سیستم کانال­ کشی موجود ارتقا داده و بهبود بخشید.

۲-  تکنولوژی دادانکو و مزیت­های رقابتی آن

 

واحدهای القایی دادانکو از نازل­هایی با طراحی پیشرفته و تکنولوژی دینامیک سیال منحصربفرد فراهم آمده است. این فناوری خاص و انحصاری دادانکو قادر است میزان بسیار بالایی از هوای اطراف نازل را (به رغم فشار استاتیک کارکرد پایین) به سمت نازل جذب کند. این میزان جذب هوا به نسبت نازل­های معمول بسیار بیشتر است.

به دلیل نوع طراحی جدید نازل­های مذکور و در نتیجه میزان بالای جذب هوای ثانویه، دادانکو قادر است در مقایسه با سیستم­های قدیمی (که سطح انتقال حرارت کمی دارند) از کویل­ های دو ردیفه با ۱۲ فین در هر اینچ استفاده نماید. این مزیت باعث می­شود که برای جریان هوای اولیه معین، ظرفیت سرمایش و گرمایش خروجی سیستم­های القایی دادانکو بسیار بالاتر از مدل­های قدیمی و متداول باشد.

هم­چنین طراحی ویژه نازل­های دادانکو این امکان را فراهم می­نماید تا کاستی­ ها و نقاط ضعف سیستم­های تهویه مطبوع القایی موجود (از جمله ظاهر نامرتب و اشغال فضای مفید کف، میزان زیاد نویز و شدت صدای ایجاد شده، ظرفیت سرمایشی و از همه مهمتر میزان بالای مصرف انرژی) را جبران نماید.

۳-  تنوع و گستره محصولات

 

دادانکو مدل­ها و اندازه­های متنوعی از واحدهای القایی را از ۶۰۰ میلیمتر تا ۱۸۰۰میلیمتر طول ارایه می­نماید. این واحدهای القایی را می­توان جهت ارتقا و یا تعویض اغلب مدل­های واحدهای القایی قدیمی­تر (که حتی توسط شرکت­های تولیدکننده اصلی خود نیز دیگر تولید نمی­شوند)، مورد استفاده قرار داد.

۴-  مزایا و منافع

 

واحدهای القایی در ساختمان­های قدیمی­تر معمولا روی زمین و یا روی دیوار نصب می­شدند که این امر باعث می­شد تا فضاهای مفید کف و بسیاری از فضاهای قابل استفاده کاهش یافته و ظاهر نامناسبی نیز برای اتاق ایجاد گردد. در مواقعی که این ساختمان­های قدیمی بازسازی می­شوند، مالکان آن­ها اغلب تمایل دارند مکان پنجره­ها را تغییر دهند و یا دیوارهای محیطی را با نمای شیشه­ای جایگزین نمایند. در این موارد وجود واحدهای القایی بر روی کف می­تواند تا حد زیادی ظاهر مناسب ساختمان را از بین ببرد. لذا اگر هدف، افزایش فضای مفید اتاق و حذف واحدهای القایی نصب شده بر روی زمین باشد، می­توان با جایگزینی با واحدهای القایی سقفی یا سیستم سقف سرد پویا به این امر دست یافت.

در عین حال اگر هدف شما کاهش میزان صدای ناشی از سیستم تهویه مطبوع باشد، با استفاده از واحدهای القایی جدید می­توانید به این مهم دست یابید. در شرایطی که طراحی سیستم بر اساس فشارهای کارکرد موجود باشد (به طور معمول ۵۰۰ پاسکال یا بالاتر) و یا انتخاب واحدها در فشارهای استاتیک ورودی پایین­تر صورت ­پذیرد (۱۲۵پاسکال یا کمتر)، واحدهای القایی دادانکو با استفاده از نازل­های جدید، بسیار کم صدا بوده و کاهش قابل توجهی را فراهم می­نمایند.

با توجه به اینکه بارهای سرمایشی در بسیاری از ساختمان­های قدیمی با گذشت زمان (به دلایل متعدد) افزایش می­یابد که از آن جمله می­توان به افزایش تجهیزات الکترونیکی مولد حرارت در داخل اتاق­ها اشاره نمود. اگر قصد شما افزایش ظرفیت سرمایشی واحدها باشد، واحدهای القایی جدید می­توانند به نحوی طراحی و انتخاب شوند که با همان میزان جریان هوای تازه اولیه و فشار کارکرد استاتیک قبل حداکثر ظرفیت­های برودتی مورد نیاز را تامین نمایند.

تحقیقات نشان داده است که عمده مصرف انرژی در ساختمان­های اداری و تجاری از طریق روشنایی­ ها و فن هواساز می­باشد، بنابراین اگر هدف شما کاهش مصرف انرژی و یا هزینه های ناشی از بهره­برداری سیستم باشد، واحدهای القایی جدید را می­توان به نحوی طراحی و انتخاب نمود که با به حداقل رساندن میزان جریان هوای اولیه مورد نیاز و فشار کارکرد سیستم، مقدار انرژی مصرفی فن تا حد قابل توجهی پایین بیاید.

واحدهای القایی دادانکو کم­ حجم و به طور معمول کوچک­تر از واحدهای القایی متداول و قدیمی­ تر هستند. لذا اگر جانمایی و جایگزینی واحدهای القایی جدید در فضاها و قفسه­ های واحدهای موجود با کمترین تغییرات مورد توجه باشد، چنین مزیتی این امکان را فراهم می ­آورد تا به سهولت و بدون هیچ گونه تخریبی، از قفسه­ های موجود در ساختمان جهت نصب استفاده شده و سیستم جدید به خط آب چیلر و خط تامین هوای تازه اولیه نیز متصل گردد.



کاتالوگ ها

آشنایی با کویل های فعال سرد هوشمند(کویفاس)

پرسش های متداول پیرامون کویل های فعال سرد هوشمند(کویفاس)


فرم در خواست پروپوزال

مشخصات کلی پروژه

مشخصات فنی پروژه

customers