تعمیر سقف اضطراری که مالکان خانه باید انجام دهند

تعمیر اضطراری سقف

در صورت نیاز به تعمیرات اضطراری سقف، مالکان خانه باید چه اقداماتی انجام دهند

سیستم‌های هوای تابستانی می‌توانند برخی از آرامش‌بخش‌ترین و لذت‌بخش‌ترین تنظیمات ممکن را انجام دهند، از آفتاب درخشان گرفته تا دمای گرم تا وزش نسیم ملایم که در یک شب مهتابی از درختان می‌گذرد. متأسفانه، همین الگوهای نیز می‌توانند برخی از شدیدترین طوفان‌ها را به وجود آورند و به نوبه خود خسارت به اموال شخصی از جمله محوطه‌سازی، نرده‌ها و …، غالباً سقف ساختمان‌های مسکونی و تجاری وارد کنند. برای صاحبان املاک، به دلیل رگبار و طوفان های شدید که جزئی از فصل تابستان است می­تواند نگران­‌کننده باشد چرا که سقف‌های خانه­‌هایشان می­تواند آسیب قابل توجهی را متحمل شود. در نتیجه، دلیل نیاز به تعمیرات اضطراری سقف لذت بردن از تابستان ممکن است مختل شود و مجبور به تعمیر و تعویض سقفتان باشید.

 

هنگامی که یک سقف به خطر بیفتد، محافظت سقف در برابر رطوبت و نفوذ آب دچار اختلال می‌­شود و برای جلوگیری از تخریب بیشتر اموال باید سریعاً به این موضوع رسیدگی کنید.

دلایل عمده تعمیرات اضطراری سقف در تابستان شامل موارد زیر است:

  • نیاز به جایگزینی شینگل­‌های از دست رفته، تاب­خورده یا شکسته شده
  • صدمه به عایق سقف
  • نشت رطوبت در اطراف دود­کش‌­ها، آبروها، ناودان‌­ها، لوله‌ها و دریچه‌ها
  • مشکل در تهویه اتاق زیر شیروانی که منجر به پوسیدگی یا خراب شدن سقف می­‌شود
  • مشکلات ساختاری در اثر آلودگی توسط حشرات یا موریانه‌­ها
  • تعمیرات ساختاری به دلیل آوار شدن و افتادن شاخه­‌های درخت یا اجسام موجود در هوا

مسلما صاحبان خانه نمی­‌توانند آب و هوا را کنترل کنند، بنابراین در برابر اقدامات طبیعی که می تواند به سقف‌شان آسیب برساند، ناتوان هستند، اما باید برای چنین مواقعی آماده باشند. این آماده‌سازی باید شامل موارد زیر باشد:

شماره تلفن یک شرکت سقف معتبر که تعمیرات سقفی اضطراری را ارائه می‌دهد، دخیره داشته باشید. شرکت­‌های تعمیر سقف به دلیل مسائل ایمنی برای کارکنان خود روی این درخواست­‌ها تا زمانی که توفان فروکش نشود عمل نمی­‌کنند، با وجود همین مساله هم تماس و خبر کردن یک متخصص باید در اسرع وقت انجام شود.

 

مراقب باشید در دام طوفان­‌های تبلیغاتی قرار نیرید که عمدتا در این مواقع سرو کله­‌شان پیدا می­شود و به دنبال فرصتی برای فریب صاحبان خانه­‌هایی هستند که توی مشکل افتاده‌­اند و پیشنهاد بازرسی و تعمیرات پشت بام را می­‌دهند. این نوع درخواست­‌ها می‌توانند بسیار پرهزینه باشند و تعمیرات غالباً ضعیف و خارج از هرگونه ضمانت یا پوشش بیمه­‌ای انجام می­‌شود.

از انجام ترمیم‌های اضطراری سقف آسیب­دیده خودداری کنید. درست که با انجام این اقدامات می توانند سریعتر سقف را سرپا کنند اما با چه هزینه‌ای؟ یعنی خطر آسیب شخصی؟ تعمیرات نادرست؟ احتمال تعمیر نادرست و آسیب بیشتر به بنا؟ رد یک ادعای بیمه؟

 

در ذکر این نکته اخیر نمی­‌توان زیاده روی کرد. با توجه به وضعیت پس از طوفان سقف و اهمیت اصلاح صحیح آسیب، تعمیرات اضطراری سقف باید به متخصصان واجد شرایط  واگذار شود.

 

بازرسی‌های منظم، نگهداری روزمره می‌تواند از تعمیرات اضطراری سقف جلوگیری کند

نیاز به تعمیرات اضطراری سقف معمولاً غیرقابل برنامه‌ریزی است (بنابراین کلمه «اضطراری» عموما به کار می­‌رود). با این وجود، تعویق در تعمیر سقف یک خانه هم می­‌تواند برای شما خسارت در پی خواهد داشت و گران تمام می­‌شود، چرا که اگر اقدامی انجام نشود احتمال گسترش آسیب­‌ها وجود دارد.

بنابراین مهم است که سیستم سقف نادیده گرفته نشود بلکه به شیوه‌ای پیشگیرانه و کوشا حفظ شود. چندین مرحله احتیاطی وجود دارد که صاحبان خانه منطقه می‌توانند برای جلوگیری از نیاز به تعمیر اضطراری سقف انجام دهند.

این مراحل باید موارد زیر را شامل شود:

  • انجام بازرسی‌های منظم (شش ماه یک­بار) سقف و اتاق زیر شیروانی
  • قطع شاخه­‌های اضافی درخت از روی از پشت بام / ناودان­‌ها
  • تمیز نگه داشتن آبروها و ناودان­‌ها از کثیفی و زباله­‌ها
  • شستن یا پاک کردن گرد و غبار / خاک را از تمام منافذ پاک کنید.
  • انجام تعمیرات جزئی در اسرع وقت برای جلوگیری از مشکلات بزرگتر

وقتی مالکان خانه برای بازرسی سقف خانه می­‌روند امکان دارد متوجه آسیب­‌ها نشوند و باید بازرسی‌های حرفه‌ای سقف و خدمات نگهداری از طریق یک پیمانکار معتبر انجام شود.

 

تعمیرات سقف در مواقع اضطراری می­تواند بسیار ناراحت کننده باشد و دردسرهای زیادی برای شما ایجاد کند، اما با این حال باز هم از اولیتش کاسته نمی­‌شود و اهمیتش همه این عوامل را تحت الشعاع قرار می­‌دهد. سقف جزء لاینفک خانه است، به ویژه از منظر محافظت از سرنشینان و سرپناه بودن. برای جلوگیری از مشکلات بیشتر و هزینه‌های ناخواسته باید متناسب با اولویت اصلی با مشکلاتش رفتار کرد.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات بازرسی و نگهداری پشت بام به خدمات ارائه شده، با ما تماس بگیرید.

پروژه های مرتبط

نظرات کاربران

customers