جلبک و خزه سقف شینگل را چگونه تمیز کنیم؟

جلبک و خزه سقف شینگل

چگونه جلبک‌­ها و خزه روی سقف را از بین ببریم

شما نیز مانند اکثر صاحب­خانه­‌ها باید با نحوه از بین بردن جلبک و خزه های سقف آشنا باشید و بتوانید خزه­‌های سقف را به سادگی و به طور موثری حذف کنید. سقف­‌های شینگل از نظر اقتصادی مقرون به صرفه و مقاوم در برابر آب و هوا هستند، اما متأسفانه، سقف­‌هایی با این مصالح همیشه بادوام  و استریل باقی نمی­مانند. بام شینگل مستعد رشد خزه و جلبک است که باعث تغییر رنگ و آسیب به سقف می­شود. خوشبختانه روش هایی مطمئن برای از بین بردن این ارگانیسم­‌ها بدون آسیب رساندن بیشتر به شینگل وجود دارد.

جلبک و خزه سقف

چگونه جلبک‌های بام و خزه را از بین ببریم

برای از بین بردن جلبک و خزه‌­های پشت بام، می­توانید از محلول سفید کننده خانگی استفاده کنید تا این مزاحمت این جلبک و خزه‌­ها به پایان برسد. با استفاده از این محصول هر دوی این ارگانیسم­ها امکان رشد نخواهند داشت.

 

جلبک سقفی /خزه سقفی چیست؟

جلبک­های پشت بام و خزه سقفی ارگانیسم­‌هایی هستند که می توانند در سقفهای شینگل آسفالت رشد کنند، خزه و جلبک عموماً به دلیل وجود آب و رطوبت به وجود می­آیند. از آنجا که می توانند به مرور زمان به سقف شما آسیب برساند، حتما باید به محض اینکه متوجه حضور این عوارض شدید آنها را از بین ببرید.

چگونه جلبک‌های بام را از بین ببریم

جلبک ها برخلاف تصور عامه، گیاه نیستند. جلبکها ساده‌ترین موجودات واجد کلروفیل هستند. چند تفاوت عمده بین جلبکها و گیاهان آلی وجود دارد که از مهترینشان این موضوع است که جلبکها فاقد ریشه، ساقه و برگ‌ هستند. کلمه می­تواند به انواع ارگانیسم های کاملاً بی­ربطی اشاره شود، از جلبک زیرپوستی تا باکتریهای تک سلولی. نوعی از جلبک که در پشت بام شما رشد می­کند جلبک های سبز آبی هستند، نوعی سیانوباکتری ها. این ارگانیسم­های تک سلولی یکی از اولین اشکال حیات و زندگی روی کره زمین بودند و امروزه این ارگانیسم‌ها در مکان هایی که امکان رشدشان باشد کاملاً رشد می کنند – از جمله این مکان­ها را اگر ذکر کنیم باید بگوییم که، متاسفانه سقف شما.

 

وقتی شما شروع به دیدن تکه های سیاه زشت در شینگل می کنید. Gloeocapsa magma معمول­ترین موجود روی سقف شما خواهد بود. در واقع نباید از واشر فشار برای از بین بردن جلبک های سقفی استفاده کنید. انجام این کار می تواند به شینگل آسیب برساند و حتی بدتر از این ماجرا، برای از بین بردن جلبک­ها چنان چاره ساز نیست. به یاد داشته باشید ، این تجمع سلولهای منفرد است. آنها کوچک اما سرسخت هستند. به جای استفاده از زور، باید از سموم استفاده کنید – به طور خاص ، سفید کننده خانگی معمولی. وقتی در معرض هیپوکلریت سدیم قرارشان دهید ، توانایی حیات را از آنها می­گیرید. در سطح مولکولی، مولکول‌های مهم پروتئین را آشکار می کند و میکروب ها را تقریباً به صورت فوری می­کشد.

محلول سفید کننده و آب بهترین راه برای از بین بردن جلبک­های سقفی است. در عوض می توانید از سفید کننده اکسیژنی نیز استفاده کنید که در شینگل های آسفالت ترکیبی ملایم تر است.

 

جلبک و خزه سقف

نحوه حذف خزه بام

سیانوباکتری ها تنها چیزهایی نیستند که می توانند روی سقف های شینگل رشد کنند. در شرایط رطوبت مناسب ، خزه نیز دوست دارد خانه خود را در آنجا بسازد. خزه ها گیاهان نسبتاً ساده ای هستند که در تشک های متراکم رشد می کنند. از آنجا که آنها با اسپورهای پراکنده از باد تولید مثل می کنند ، می توانند در پایان بر روی سقف شما مستقر شوند و رشد خود را آغاز کنند.

برای جلوگیری از آسیب رساندن به شینگل ، باید خزه سقفی را جدا کنید. خزه در بالای شینگل، و همچنین بین آنها رشد می کند. با رشد، شینگل را به بالا و از هم جدا می کند، اجازه می دهد آب باران زیر آن جایی که می تواند منجر به پوسیدگی چوب شود. خزه ممکن است زیبا باشد، اما برای سقف شما و تمامیت ساختاری منزل شما بسیار بد است.

برای از بین بردن خزه بام ، می توانید یکی از چندین راه حل مختلف DIY را در یک بطری اسپری خانگی استفاده کنید. مانند جلبک ها ، استفاده از واشر فشار توصیه نمی شود. یک محلول سفید کننده و آب – یا هیپوکلریت سدیم یا سفید کننده اکسیژن – می تواند خزه و همچنین جلبک های سقفی را از بین ببرد. به جای آن، یا حتی با سرکه مقطر نیز می توانید محلول را با صابون ظرف درست کنید.

 

چرا باید جلبک / خزه بام را از بین ببرید

چرا وقت خود را برای از بین بردن خزه و جلبک اختصاص می­دهید؟ پاسخ این است که با گذشت زمان، جلبک و خزه­‌ها می­توانند به سقف شما آسیب برسانند و در نهایت، سازه­‌های موجود در زیر آن را از بین ببرد. معضلی که این خزه­‌ها به وجود می­‌آورند فقط مسئله زیبایی نیست، چرا که ضربات جبران­‌ناپذیری به سازه سقف شما وارد می­کند. خلاص شدن از شر جلبک‌ها و خزه­‌ها و همچنین گل‌سنگ­ها و قارچ‌­ها به استوار نگه داشتن سقف شما کمک خواهد کرد.

 

آماده ارائه خدمات برای شما هستیم. با ما در تماس باشید.

پروژه های مرتبط

نظرات کاربران

customers