چه رنگ شینگلی را برای سقف خانه خود انتخاب کنیم؟

رنگ شینگل

سقف شما در واقع ۲۵ تا ۴۰ درصد از نمای کلی خانه شما را تشکیل می­دهد. یک راه عالی برای زیبا سازی ظاهری منزل شما، تعویض سقف و تغییر رنگ شینگل است. انواع مختلف سقف، مصالح بام و رنگهای مختلف در دسترس است، بنابراین انجام برخی تحقیقات مهم است و حتما بهترین رنگ های شینگل را برای تکمیل خانه خود و ایجاد هماهنگی بصری انتخاب کنید. انتخاب رنگ سقف اشتباه می تواند برعکس عمل کند و خانه شما را به هم ریخته و شلخته جلوه دهد. حتی در کوچک یا بزرگ به نظر رسیدن سقف هم تاثیر دارد. در هنگام انتخاب رنگ شینگل سقف، موارد مختلفی وجود دارد که باید در نظر بگیرید، در اینجا همه مواردی که باید بدانید وجود دارد.

رنگ شینگل

در مورد سبک معماری خانه خود فکر کنید.

سری بعدی که با ماشین اطراف خانه­تان رانندگی می­کنید، به سبک خانه افراد و رنگ شینگل سقف همین خانه­‌ها توجه کنید. ببینید خانه­‌هایی پیدا می­کنید که از نظر شکلی، ظاهری و رنگی شبیه به خانه شما باشند. چه نوع سقف و تلفیق رنگی برای شما جذابیت بیشتری دارند؟ به طور معمول، خانه های با سبک بزرگتر و سنتی دارای سقف های سیاه و یا بسیار تیره هستند، در حالی که خانه های شمال کشور مثل رامسر غالباً دارای سقف­های قرمز و نارنجی هستند تا رنگ آن با کاشی های سفالی سنتی مطابقت داشته باشد. اگر خانه شما از جنس چوب است و در میان درختان قرار گرفته است، سایه سبز جنگلی یا ترکیبی از رنگ سبز و قهوه­­­‌­­­ای را در نظر بگیرید. اگر خانه ای از آجر قرمز دارید، سقف های قهوه‌­ای تیره­، سیاه ، خاکستری یا سبز را به شما توصیه می کنیم.

حالت کلی را تصور کنید

دقیقاً مانند طراحان داخلی که هنگام تزئین، دیوارها، کفپوش­ها­، کابینت­ها، میزها و سایر وسایل را در نظر می­گیرند ، هنگام انتخاب رنگ شینگل باید دیدی همه ­جانبه به سمت سقف داشته باشید. نمای سایه‌­بان و کرکره داخل خانه خود را در نظر بگیرید – دلیل این نگاه کلی این است تا مطمئن شوید که تمام رنگ­ها به خوبی در کنار هم قرار می گیرند تا ظاهری جذاب و هماهنگ ایجاد کنند. شما می­‌بایست رنگ سقفی را انتخاب کنید که تضادی با بقیه خانه شما نداشته باشد. فقط فکر کنید، آیا خانه­‌ای را دوست دارید که سقفی قهوه­‌ای تیره همراه سایه­‌بانی صورتی داشته باشید؟ گمان نکنم چنین تلفیقی مورد پسند باشد.

در اینجا چند رنگ معمول خانه و رنگ شینگل را معرفی می­کنیم که در کنار هم ترکیب خوبی را ایجاد می­کنند.

  • خاکستری – خاکستری، سیاه، سبز یا آبی
  • کرم / بژ – قهوه ای ، سیاه، خاکستری، سبز، آبی
  • قهوه ای – خاکستری ، قهوه ­ای، سیاه، سبز، سایه های دیگر قهوه ا
  • قرمز – سیاه ، خاکستری تیره ، قهوه ای تیره ، سبز تیره
  • سفید – تقریباً روی هر سقفی خوب به نظر می رسد

به همسایگی خود دقت کنید.

اگر قصد دارید خانه خود را در کنار جاده بفروشید، باید با یک نگاه کلی محله خود را در نظر بگیرید. در این نگاه به دنبال جالب ترین سقف بلوک نباشید بلکه ترکیبی از رنگ­ها را انتخاب کنید که مشابه برخی از خانه های دیگر در محله شما باشد تا خانه شما خارج از این بافت و محوطه به نظر نرسد. همچنین مهم است که در صورت داشتن انجمن صاحبخانه در محله خود ، قوانین مربوط به رنگ بام را بررسی کنید.

ترکیب رنگی

هنگام نگاه کردن به شینگل آسفالت، ممکن است متوجه شوید که آنها به دو صورت تک­رنگ و مخلوط تولید می­شوند. انواع مختلفی از ترکیب­‌های رنگی وجود دارد – برخی از آنها سایه های مختلفی از قهوه‌­ای ، خاکستری یا سبز دارند، در حالی که حتی مخلوط هایی وجود دارد که چندین رنگ مختلف در آنها وجود دارد. به خاطر داشته باشید که اگر دیوارهای منزل شما دارای بافت و رنگ­های مختلفی است، باید به شینگل سقف تک رنگ بچسبید. از طرف دیگر، اگر دیوارهای سایدینگ کناری شما ساده هستند، به دنبال یک رنگ یا یک الگوی ترکیبی بروید تا خانه شما جالب تر به نظر برسد.

ایجاد تعادل

سقف­ های با رنگ روشن در واقع جلب توجه کمتری نسبت به رنگهای تیره دارند. اگر خانه شما دو یا چند وجهه دارد، باید سقف تیره­تری در نظر بگیرید تا به ایجاد تعادل در ارتفاع خانه خود کمک کنید. از طرف دیگر، اگر خانه ای تنها با یک سقف شیب دار دارید و شینگل را تیره می کنید ، ممکن است خانه شما کوچکتر به نظر برسد. یک قانون عالی که باید دنبال کنید این است که سقف خانه شما همیشه باید تیره­تر از کل خانه شما باشد، مگر اینکه خانه‌­ای با رنگی بسیار تیره داشته باشید یا اینکه سقف وسیع­تری نسبت به دیوارهای کناری داشته باشید.

آب و هوا را در نظر بگیرید

اگر در آب و هوای بسیار گرم زندگی می کنید، به دنبال سقف­ های تیره رنگ نروید چرا که رنگ­های تیره گرما را جذب می­کند. از طرف دیگر، سقف­ های رنگی براق، گرما را منعکس می‌کنند و به خنک­تر نگه داشتن منزل کمک می­کنند. به خاطر داشته باشید که عایق بندی و تهویه مناسب در خانه شما هنگام تعیین راندمان انرژی خانه، نقش بیشتری نسبت به سقف شما دارد.

 از یک ابزار سه بعدی­ساز VISUALIZER استفاده کنید.

بسیاری از مارک های شینگل دارای ابزار و برنامه های آنلاین هستند که می توانند به شما کمک کنند تصور کنید خانه شما با شینگل های رنگی مختلف چگونه به نظر می رسد. حتی می توانید در بعضی از برنامه ها رنگ سایدینگ و کرکره را تغییر دهید تا ببینید رنگ­های مختلف در کنار هم به چه شکل در می­آید. برخی از برنامه­‌ها به شما امکان می دهند تصویری از خانه خود را بارگذاری کنید، در حالی که برنامه های دیگر به شما خانه­‌هایی را در بین گزینه‌­ها نشان می­دهند که از نظر ظاهری شبیه به خانه شما باشند.

چند نمونه را در نظر بگیرید

هنگامی که فکر می­کنید چند گزینه مورد علاقه شما است چند نمونه از شینگل را به خانه ببرید تا در واقع ببینید که رنگ خانه­تان با بام چه تلفیقی را ایجاد می­کند. مهم است که به نمونه ­های شینگل در چندین زمان مختلف در طول روز نگاهی بیندازید. تا مطمئن شوید که آنچه می بینید همان چیزی است که در واقع به نظر می­رسد. چند رنگ ساده و ترکیبی مکمل را امتحان کنید تا بتوانید ببینید چه گزینه‌­هایی را در اختیار دارید.

همانطور که مشاهده می کنید، عوامل مختلفی وجود دارد. که به شما در انتخاب بهترین رنگ برای سقفتان کمک می­کند. برای تصمیم­‌گیری­تان وقت بگذارید. این تصمیم­‌گیری فقط به چهاردیواری خانه شما ختم نمی­‌شود بلکه مثل یک اثر انگشت در محیط باقی می­ماند.

اگر برای انتخاب رنگ شینگل و سقفتان به کمک احتیاج دارید با مشاوران ما تماس بگیرید.

پروژه های مرتبط

نظرات کاربران

customers