زمستان را با یک سقف جدید شروع کنیم.

سقف جدید برای زمستان

سقف جدید برای زمستان

بیایید با هم این صحنه را تصور کنیم: خانواده‌­تان به تازگی از تفریح زمستانه برگشته­‌اند، یا برای جشن شب یلدا همگی دور آتش بخاری جمع می­‌شوند تا دست‌هایشان را گرم کنند و فال حافظ بخوانند، و آشپزخانه پر از عطر غذایی است که به زودی در سفره شام ​​قرار خواهد گرفت. فضا دل­‌انگیز است و اصلا شاید از کسانی باشید که کریسمس را داخل خانه­‌تان که پر از تزیین است، جشن می­گیرد.

ناگهان یک طوفان زمستانی شروع می­‌شود و باران بر روی سقف شما شروع به بارش می­کند و با صدای وحشتناکی روبرو می‌شوید. صدایی که در دل طوفان باب طبع هیچکس نیست … چیک چیک.. صدای قطره­‌های باران که از سقف چکه می­‌کند.

مسائل مربوط به سقف به خودی خود دردسر بزرگی هستند، اما به خصوص در ایام تعطیلات و شروع زمستان مکافات بالاتر را ایجاد می­‌کند. در این مطلب به شما کمک کنیم تا از قرار گرفتن در موقعیتی مشابه جلوگیری کنید و پیش‌بینی یک سقف جدید برای زمستان را کرده باشید. خواندن این مطلب را ادامه دهید تا در مورد علائم هشداردهنده سقف آسیب دیده بیشتر بدانید و اینکه چرا این زمان از سال برای تعمیرات سقف بهینه است.

نشانه‌­هایی که به شما تدکر می­دهند به سقف جدید برای زمستان نیاز دارید.

عمر مفید سقف شما به پایان رسیده باشد

سقف ها برای ماندگاری تا ابد ساخته نشده­اند و کیفیت آنها در حدود ۲۰ سال عمر قد می­دهد و بعد از بیست سال کیفیت‌‎شان مخدوش می­‌شود. هر نوع سقف با توجه به متریال و نوع ساختش عمر مفید تعیین­‌شده­‌ای دارد و پس از عبور از این آستانه عمر، احتمالا مشکلاتش شروع شود. اگر دو دهه از نصب سقف شما گذشته باشد، شاید بهتر باشد برای اینکه اوضاع سقفتان وخیم نشود و هر بار یک تکه مشکلاتش را بروز ندهد، کل سقف را تعویض کنید.

آسیب از طرف خارجی قابل مشاهده باشد

اینکه نشانه ظاهری از آسیب سقف را ببینید مثل یک غنیمت است اما به این قضیه فکر کنید که آخرین بار کی روی سقف رفتید و بام خانه­تان را چک کردید؟ اکنون زمان آن رسیده است که وضعیت سقف خود را بررسی کرده و به جستجوی شواهدی مبنی بر مفقود شدن کاشی­‌های سقف، شینگل­‌های تاب­خورده و مناطق آسیب دیده در آوار بپردازید. همه جنبه­‌های یک سقف با هم کار می­کند تا بتواند به عنوان پوششی ایمن باقی بماند و حتی اگر یکی از جنبه‌­ها وعناصر خود را از دست بدهد، می تواند تقریباً تمام کیفیت و اثربخشی خود را از دست بدهد.

علائمی نظیر خزه زدن یا تیرهای خورده شده وجود داشته باشد

سال قبل از نظر بارش باران در ایران، میانگین بالایی را داشتیم و حتی شاهد سیل هم در برخی مناطق شمالی و غربی کشور بودیم.

طوفان های طولانی مدت می­تواند مانع از خشک شدن کامل و به موقع سقف شما شود و هرچه رطوبت بیشتری در مقابل سقف شما قرار داشته باشد، آسیب بیشتری به شما وارد می­کند. این موارد می تواند شامل رشد خزه و گیاه روی شینگل، تا تیرهایی باشد که بخاطر رطوبت بیش از حد ضعیف شده­اند. اگر مشکوک هستید که ممکن است هریک از این موارد وجود داشته باشد، تعویض سقف و یا فکری در باب شینگل جدید برای زمستان جهت جلوگیری از حمله طوفان‌های زمستانی آینده بسیار مهم است.

نادیده گرفتن نشت اندکی که در گذشته وجود داشته است

معمولاً وقتی یک نشت کوچک وجود دارد، حفره­ای بزرگتر در گوشه و کنار وجود دارد. اگر سقف شما در جایی نشت کرده باشد، در معرض آسیب جدی قرار دارد. از آنجا که عناصر داخلی سقف شما اکنون در معرض شرایط بیرونی قرار دارد ، این امر باعث می شود رطوبت به مناطقی برسد که به راحتی نتوانید از شرش خلاص شوید. به همین دلیل است که اگر نشت به درستی تعمیر نشود، سوراخ­ها به خودی خود بزرگتر می­شوند. در اتاق زیر شیروانی خود به دنبال علائم لکه های مرطوب باشید. اگر می توانید روزنه‌­هایی از نور روز را از طریق سقف ببینید، وقت آن است که به دنبال کمکی حرفه­ای برای تعمیر سقفتان باشید.

خوب، بنابراین اگر شما تا این قسمت مطلب پیش رفتید و هیچکدام از زنگ خطرهایی که در بالا گفته شد را تجربه نکرده‌­اید. خوش به حالتان!

اما، حتی اگر نیازی به تعویض کامل سقف تخریب­شده ندارید، اما در نهایت باید این نکته را بدانید که این زمان از سال هنگام نخستین انجام تعمیرات یا به روزرسانی‌­ها است.

از قضا به اندازه کافی، آب و هوا در موفقیت طولانی مدت تعمیرات سقف نقش بسزایی ایفا می کند. شرایطی مانند دما، رطوبت و آب و هوا همه می­تواند تا چه اندازه برطرف شود تا تعمیرات شما به آسانی انجام شود بنابراین در نظر گرفتن این عوامل مهم است. در اینجا به چند دلیل اشاره میکنیم:

آب‌بندی سریعتر شینگل در آب و هوای سردتر

هنگامی که قسمت زیرین سقف در معرض گرمای بیش از حد قرار دارد، از آب بندی مناسب آن به شینگل جلوگیری می­کند. در آن مرحله، هر چقدر هم که سقف شما عالی و کامل باشد، شینگل­ها به احتمال زیاد دارای طول عمر کمتری خواهند بود. پشت بام یک سرمایه گذاری جدی است و بنابراین باید مطمئن باشید این سرمایه را به راحتی از دست نمی­دهید.

هر گونه آسیبی هنگامی که هوا گرم می‌شود، به چشم می‌­آید.

گرما در سقفهای ما عوارض زیادی را پیش می­آورد ، اما همیشه فوراً قابل مشاهده نیست. در حقیقت ، برخی از انواع شینگل تا زمانی که گرما به خوبی خنثی نشود، هیچ آسیبی را نشان نمی­دهند. در حدود مهر و آبان ماه زمانی است که ما واقعاً شروع به دیدن مواردی از آسیب­‌دیدگی­‌های شینگل و کاشی­‌های ترک خورده می­کنیم. اگر نمی­خواهید که به یکباره درگیر هزینه­‌های زیادی برای تعمیر سقف‌تان شوید، بنابراین اکنون زمانی بهینه برای انجام هرگونه تعمیر معمول است.

حل مسائل در حال حاضر می­‌تواند از اتلاف انرژی جلوگیری کند.

این روزها، ما دائما در حال رسیدن به مصرف بهینه انرژی هستیم. در حالی که بسیاری از ما برای گرم نگه داشتن خودمان از انرژی زیادی استفاده می­کنیم، یک سقف آسیب دیده در زمستان می­تواند سقف قبوض انرژی شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. چند شینگل از دست رفته یا یک قسمت جدا شده موضوعات کوچک اما قدرتمندی هستند که می توانند گرما را از بین ببرند. پرداختن به این مسئله قبل از ورود سرما، شما را از ۳ ماه صورتحساب گاز که بیهوده بالا رفته است، دور می­کند.

کار امروز را به فردا نسپارید

در حالی که سقف شما ممکن است تنها چند ناهماهنگی کوچک و به ظاهر بی ضرر داشته باشد، تغییر وضعیت آب و هوا می تواند به سرعت این سردردها را به مضرات تمام عیار تبدیل کند. در حالی که آب و هوا در شمال کشور نسبتاً معتدل است، ما هنوز هم سهم نسبی خود را از باران و باد تجربه می کنیم، همه این عوامل می­توانند سقف را رو به ویرانی ببرند. در حال حاضر تعمیر موارد کوچک می­تواند شما را از تعویض کامل سقف در زمان بارش‎­های جوی نجات دهد و شما را از نیاز به یک سقف شینگل جدید برای زمستان بی‌نیاز کند.

 

با نزدیک شدن به ماه‌های سرد سال، اکنون بیش از هر زمان دیگری، شما نیاز دارید که سقف خود را با تمام ظرفیت به کار بگیرید و زمان لازم برای تأمین خانه شما از مواد و مصالح است. اگر مدتی است که سقف خود را بازرسی کرده­‌اید یا تعویض سقف را کنار گذاشته‌­اید، با یک شرکت حرف‌ه­ای تماس بگیرید.

پروژه های مرتبط

نظرات کاربران

customers