پوشش سقف ساختمان ویلایی

سقف ساختمان ویلایی

سقف ساختمان ویلایی باید در دراز مدت بدون آنکه کیفیتش را از دست دهد یا رنگش را ببازد، مقاوم و زیبا باقی بماند و بررسی کیفیت و مرغوبیت مواد سازنده آن ضروری است.

برای هر منطقه و هر اقلیمی لازم است نوع خاصی از پوشش سقف استفاده شود در غیر این صورت در مدت کوتاهی، سقف ساختمان های ویلایی رنگ می بازد و مستعد تخریب و تعمیر می گردد. سعی کنید نمونه هایی را انتخاب کنید که زیبایی و استقامت دارند و با شرایط محیطی ساختمان تان سازگار هستند.

برخی از پوشش های سقف ساختمان ویلایی دارای ضمانت و گارانتی است، بدیهی است انتخاب چنین سقف هایی بیشتر توصیه می شود، زیرا می توانید در صورت خرابی سقف، آن را تعمیر کنید.

انواع سقف ساختمان ویلایی

انواع سقف ساختمان ویلایی

سقف ها را بر اساس نوع ساختار به دو دسته سقف مسطح و سقف شیب دار نیز تقسیم بندی می کنند.

  • سقف مسطح

سقف های مسطح در معماری جدید و ویلا های مدرن دارای روف گاردن هستند و در ساختمان های تجاری بیشتر کاربرد دارند.

  • سقف شیب دار

سقف شیب دار به دلیل تنوع فراوان، پرتی کم، مقاوم در برابر آتش سوزی، راحتی در نصب، صرفه جویی در وقت، وزن کم، سازگاری با هر شرایط جوی، ظاهر زیبا و مقاومت بالا نسبت به سقف های مسطح، در سازه های تجاری و مسکونی مورد استفاده قرار می گیرد. سقف ساختمان ویلایی را معمولا از نوع سقف شیب دار می سازند تا از جلوه زیبا و کارکرد خوب آن بهره ببرند.

همچنین می توان سقف ها را بر اساس متریالی که برای پوشش آن استفاده می کنند، در چند دسته بررسی کرد.

پوشش سقف دکرا

پوشش سقف دکرا از ۸ لایه تشکیل شده است. لایه ها شامل آلوزینک- آنتی باکتریال-  رزین دو میکرونی-  سنگ ریزه های طبیعی-  گالوانیوم-  آلمنیوم-  آلیاژ مس – اکرولیک پرایم است.

در زیر سازی دکرا از پروفیل استفاده می شود و با پشم سنگ عایق می گردد و سپس با میخ روی چوب نصب می شود.

مزایای پوشش سقف با دکرا:

سبک بودن وزن، نفوذ ناپذیری آب و رطوبت، عدم تغییر رنگ، عدم خوردگی و فرسایش، عایق رطوبت، مقاوم در برابر ضربه، سازگار با انواع شرایط آب و هوایی.

مزایای پوشش سقف با دکرا

پوشش سقف شینگل

مواد تشکیل دهنده؛ قیر پلیمری، گرانول معدنی

سازگار با تغییرات آب و هوایی، انعکاس نور خورشید، منعطف در برابر ضربه، ایزولاسیون، فرم پذیر بودن در انواع سطوح قوسی و شیب دار و شکسته.

مزایای سقف شینگل:

سبک بودن، نصب آسان و سریع، دارای گواهی نامه فنی از استاندارد های اروپا، سازگاری با انواع آب و هوا و تغییرات دما، بدون مواد آلاینده و آزبست، داشتن رنگ ثابت به دلیل استفاده از رنگ دانه های سیلیس و مواد رنگی معدنی.

پوشش سقف آندولین

آندولین ورقی مقاوم و پوششی مناسب برای سقف شیب دار است. این پوشش سقف از ترکیب مواد خالص با الیاف طبیعی ساخته شده که از داخل رنگ پذیر است و رنگ آن در سخت ترین شرایط ثابت می ماند و دچار زنگ زدگی یا ترک نخواهد شد و طول عمر بالایی دارد و برای سقف ساختمان ویلایی مناسب است.

مزایا پوشش سقف آندولین:

 عایق صوتی، طول عمر بالا، عدم تغییر رنگ، وزن سبک، تحمل بار بالا، مقاومت بالا در برابر شرایط جوی متغیر.

پوشش سقف ایرانیت

معمولا پوشش سقف ایرانیت را در وزن های متفاوتی می سازند، ابعاد در نظر گرفته شده برای این پوشش ها نیز متفاوت است، به همین واسطه دست شما برای انتخاب این محصول کاملا باز است و می توانید هر آنچه باب میلتان است را برگزینید.

مزایای پوشش سقف ایرانیت:

ارزان ترین نوع پوشش سقف، جلوگیری از رطوبت هوا به شرط شیب بندی مناسب و هم پوشانی لایه ها، وزن سبک، فاقد مواد آلاینده و آزبست، مقاوم در شرایط آب و هوایی مختلف است.

برای سقف ساختمان ویلایی باید به معایب پوشش سقف ایرانیت نیز توجه کنید، از جمله نداشتن عایق صوتی، تغییر رنگ و زرد شدن در برابر اشعه خورشید، شکننده و ترد، تحمل کم بار و شکنندگی در زمان تجمع برف.

مزایای پوشش سقف ایرانیت:

پوشش سقف با پلی کربنات

این پوشش سقف شامل ورق هایی چند لایه و چند جداره از جنس پلی کربنات است.

مزایای ورق های پلی کربنات:

 استحکام بالا در برابر ضربه، مقاوم در مقابل اشعه مستقیم خورشید، وزن سبک، نصب آسان، مقرون به صرفه، نگهداری راحت و بدون هزینه.

از سویی ورق های پلی کربنات دارای معایبی نیز هستند. آن ها در برابر آتش سوزی شعله ور نمی شوند اما دودزا هستند و علی رغم شفافیت شان، بسیار خش پذیر هستند.

بهترین سقف برای ویلا کدام است؟

اولویت بندی بهترین سقف ساختمان ویلایی کاملا وابسته به بودجه ای است که برای این منظور در نظر گرفته اید. سقف های رایج در نقاط بارانی بیشتر از حلب و یا ایرانیت هستند، که قیمت پایینی دارند و کیفیت خوبی نخواهند داشت. اما برای سقف ساختمان ویلایی بهترین نوع سقف شینگل است که ظاهری لوکس به خانه ها می دهد، از قیمت آن با توجه به کیفیت و کارکردش مقرون به صرفه و مناسب است.

پروژه های مرتبط

نظرات کاربران

customers