انواع سقف های شیروانی

سقف شیروانی

سقف های شیروانی هستند که به عنوان سقف شیب دار نیز شناخته می شوند، از محبوب ترین سقف های ایالات متحده هستند. این سقف ها از طریق شکل مثلثی آن ها به راحتی شناخته می شوند.

سقف شیروانی به راحتی آب و برف را سرازیر می کنند، فضای بیشتری برای سقف های زیر شیروانی یا طاق دار فراهم می کنند و امکان تهویه بیشتر را نیز، مهیا می کنند. طراحی اصلی آنها ساده است که  ساخت آنها را آسان تر و ارزان تر از طرح های پیچیده تر کرده است.

سقف های شیروانی می توانند در مناطق بادخیزو طوفانی مشکل ساز شوند. اگر قاب ها به درستی با تکیه گاه های مناسب ساخته نشوند ، سقف می تواند فرو بریزد.

همچنین وزش باد شدید می تواند باعث جدا شدن مواد از سقف های شیروانی شود. وزش باد می تواند باعث ایجاد یک برآمدگی شده و باعث جدا شدن سقف از دیواره ها شود.

اگر از سقف شیروانی در مناطق پرباد استفاده می شود، حتماً از بست های مناسب استفاده کنیدو پس از طوفان بزرگ سقف را مورد بازرسی قرار دهید تا از بروز خسارت اطمینان حاصل کنید.

سقف های شیروانی را می توان تقریباً با هر نوع ماده ای از جمله شینگل های آسفالت، فلز و کاشی های سفالی یا بتنی بپوشاند.

توجه داشته باشید که برای مناطق برفی توصیه می شود حداقل از زاویه ۱۲/۱۰  یا ۴۰ درجه استفاده کنید.

انواع شیروانی

انواع سقف شیروانی

شیروانی کناری: شیروانی کناری یک نوع سقف شیب دار است. دارای دو صفحه مساوی است که در یک زاویه قرار گرفته اند و در یک برآمدگی در وسط ساختمان قرار دارند. قسمت مثلث را می توان برای یک سقف شیروانی ، باز گذاشت ، یا می توان آن را برای یک سقف شیروانی جعبه ای محصور کرد.

سقف شیروانی متقاطع: سقف شیروانی متقاطع دو بخش سقف شیروانی است که در یک زاویه قائم کنار هم قرار گرفته اند. این دو برجستگی عمود بر یکدیگر هستند که طول و ارتفاع ها ممکن است با یکدیگر متفاوت باشند.

این نوع سقف، یک طراحی عالی برای خانه هایی با هال و پذیرایی جداگانه است. از یک شیروانی متقاطع برای اتصال به مناطق مختلف خانه مانند گاراژ ، ایوان یا اتاق خواب استفاده کنید.

جلو شیروانی: سقف شیروانی جلویی، در ورودی خانه قرار دارد. این طرح اغلب در خانه های سبک استعماری دیده می شود.

سقف شیروانی هلندی: شیروانی هلندی ترکیبی از سقف شیروانی و مفصلی است. برای فضای بیشتر و زیبایی بیشتر ، سقف شیروانی در بالای سقف مفصلی قرار داده شده است.

سقف های شیروانی

 بام مفصلی چیست؟

سقف های مفصلی از چهار طرف شیب دار تشکیل می شود. اضلاع همگی دارای طول یکسانی هستند و در قسمت بالا بهم متصل می شوند و یک پشته را تشکیل می دهند.

چنین سقف هایی نسبت به سقف های شیروانی پایدارتر هستند و شیب داخلی هر چهار طرف ، استحکام و دوام بیشتری دارد.

این سقف ها هم برای مناطق بادخیز و هم برای مناطق برفی بسیار عالی هستند. شیب سقف این  اجازه را می دهد تا برف به راحتی و بدون ایستادن از روی سقف سر بخورد.

شما با داشتن چنین سقف هایی می توانید فضای اضافی برای زندگی را با افزودن یک خوابگاه جدید یا حتی لانه پرنده ها ایجاد کنید.

این سقف ها از سقف شیروانی گران تر است. چون یک طرح پیچیده تر دارند که به مصالح ساختمانی بیشتری هم احتیاج دارد. همچنین ، در صورت عدم نصب صحیح سیستم سقف ، درزهای اضافی می توانند باعث نشت آب در گودی ها شوند.

توجه داشته باشید که ساخت و نگهداری صحیح برای جلوگیری از تبدیل شدن مسائل جزئی به مشکلات اساسی کاملا ضروری است.

این بام ها، مانند سقف شیروانی ، می توانند تقریباً با هر نوع مواد بام مانند شینگل های فلز یا کاشی پوشانده شوند.

 سقف شیروانی

انواعی بام ها

مفصلی ساده: متداول ترین نوع سقف از انواع سقف های شیروانی، سقف مفصلی ساده است. از دو طرف یک مثلث است که اضلاع در بالا به هم می رسند و یک پشته ساده را تشکیل می دهند.

گودی متقاطع : این سقف، شبیه به سقف شیروانی متقاطع است. در خانه هایی با بال های مختلف از این سقف استفاده کنید. خطی که دو سقف به هم می رسند گودی نامیده می شود.

توجه: گودی  ها می توانند آب را نگه دارند. برای همین ضد آب بودن مناسب آن ها، یک امر ضروری است.

نیم گود: سقف های مفصلی که دارای دو طرف کوتاهی است.

پروژه های مرتبط

نظرات کاربران

customers