پیشنهادهایی برای تزیینات سقف ساختمان

تزیینات سقف ساختمان

با کمی خلاقیت و دکوراسیون مناسب پشت بام ، می توانید سقف خود را به فضایی دنج و مطبوع تبدیل کنید. سقف شما می تواند یک باغ خصوصی جادویی باشد ، می تواند اتاق استراحت استخر شما باشد و یا حتی می تواند منطقه کباب پزی شما باشد. در واقع  هر چیزی می تواند باشد که نیاز شما را برطرف کند و یا به ایده آل ذهنی شما نزدیک باشد. حتی فضای پشت بام می تواند مکان بسیار پرکاربردی باشد ، متاسفانه بسیاری از مردم داشتن همچین فضایی را فراموش می کنند یا بدتر ، آن را به عنوان انباری استفاده می کنند ، که همین امر یک اتلاف فضا است. در صورت تزئین درست ، از پشت بام نه تنها برای استراحت بلکه برای پذیرایی از مهمانان و برگزاری مهمانی های باشکوه نیز می توان استفاده کرد. بنابراین قصد داریم در این مطلب ایده هایی درباره تزیینات سقف ساختمان ، ارائه دهیم که به شما در طراحی دکوراسیون عالی سقف کمک می کند.

چگونه یک فضای مناسب را برای تزیینات سقف ساختمان در نظر بگیریم.

۱٫یک فضای سایه دار ایجاد کنید.

پشت بام ها قابلیت دریافت آفتاب زیادی دارند، به همین دلیل شما باید سایه ای ایجاد کنید تا بتوانید همیشه از پشت بام خود لذت ببرید. اگر استخر برای شنا دارید یا می خواهید برخی گیاهان را که به نور مستقیم خورشید نیاز دارند بکارید ، می توانید فقط به سایه انداختن یک قسمت از سقف و یا سایه انداختن قسمت های دیگر بسنده کنید.

سایبان بهترین پیشنهاد است ، اما اگر چیزی دائمی نمی خواهید یا خانه شما اجاره ای است ، یک چتر بزرگ نیز می تواند کارتان را راه بیاندازد.

تزیینات سقف ساختمان

۲٫ساخت فضای داخلی

اگر فضای کافی بر روی بام خود دارید ، ایده بسیار خوبی است که فضای داخلی را روی سقف خود بسازید ، البته فضای بیرونی را فدای یک محیط بسته نکنید.

فضای داخلی در بام  شما، به بیش از یک دلیل ایده خوبی است ، اولا  شما می توانید یک حمام به خانه اضافه کنید که همیشه یک مزیت به حساب می آید. دوما شما می توانید یک منطقه تهویه مطبوع ایجاد کنید که در آن افراد منزل بتوانند از گرما و سرمای آن نتیجه مطلوبی بگیرند.

۳٫روشنایی ملایم اضافه کنید.

شاید نخواهید پشت بام شما شب کاملا تاریکی باشد ، اما همچنین بتوانید ستاره ها و چراغ های خیابان را ببینید.

انتخاب برخی از گزینه های نور ملایم نکته اصلی در این مورد است . برخی از نورهای پراکنده که مکان را به یک فضای آرامش بخش در شب تبدیل می کند، گزینه بسیار خوبی است.

۴٫به یاد داشته باشید که سبز بودن بام ضروری است.

پشت بام اساساً یک فضای بتونی است ، به کار بردن فضای سبز و گیاهان متناسب با فضای بام می تواند جلوه خاص و منحصربفردی را به آنجا بدهد.

پس حتما مطابق با سلیقه خود گیاهانی را انتخاب کنید، این فضای آفتابی مسلما گزینه های مختلفی از جمله گیاهان گلدار بسیار زیبایی را برای بیشتر شدن تزیینات سقف ساختمان فراهم می کند.

در صورتی که سقف تان از عایق بندی مناسبی بهره مند باشد، حتی می توانید مقداری سبزیجات را روی سقف خود نیز پرورش دهید.

تزیینات سقف ساختمان

۵٫مکانی را برای پخت و پز  اختصاص دهید.

اساسا منظور ما از پخت و پز پشت بام ایجاد فضایی برای کباب درست کردن است!

با این حال ، ممکن است بخواهید برخی از موارد ضروری را هم اضافه کنید. مثل کباب پز ، یخچال کوچک ، سینک ظرفشویی و یک پیشخوان کوچک.

البته یک میز ناهار خوری و تعدادی صندلی همیشه ایده خوبی است. به علاوه با اضافه کردن یک میله و مقداری صندلی می توان جای آشپزی را از بقیه سقف نیز جدا کرد.

۶٫در صورت لزوم وسیله ای اضافه کنید تا هوا بهتر شود.

اگر هوای محله زندگی تان متعادل نیست، بنابراین برای چند ماهی ناچار هستید برای تنظیم دمای محیط زندگی تان نیازمند سیستمی برای سرمایش یا گرمایش باشید. پس در نظر بگیرید که سقف منزل نیز از این امر مستثنی نیست.

اگر در زمستان خیلی سرد شد یک بخاری یا یک حفره آتش اضافه کنید ، و اگر در طول تابستان خیلی گرم شد یک AC در فضای باز یا از فن های مه شکن بزرگ اضافه کنید.

به این ترتیب می توانید در تمام طول سال یا حداقل بیشتر سال از پشت بام خود لذت ببرید.

۷٫با تزیینات سقف ساختمان،آن را به محیطی راحت بدل کنید.

پشت بام غالباً یک منطقه کاملاً صنعتی است ، بنابراین باید به راحتی هرچه بیشتر آن توجه کنید. اولین کار انتخاب یک کفپوش بادوام خوب است که به زیبایی و راحتی فضا کمک می کند.

گزینه های دیگری همچون راحتی و صندلی های جذاب را نیز اضافه کنید و حتی پارچه هایی با دوام برای کوسن ها متناسب با فضای بام خود انتخاب کنید.

۸٫تزیینات سقف ساختمان به سبک مینیمال انتخاب کنید.

درست است که شما نیاز به ایجاد یک فضای راحت و زیبا دارید ، اما باید توجه داشته باشید که موضوع اصلی فضای ایجاد شده باید آسمان و هوای تازه باشد.

سقف مکان مناسبی برای تزئینات بیش از حد نیست ، پس باید شامل یک مکان زیبا و مطلوبی باشد تا افراد خانه بتوانند در آن به راحتی استراحت کنند.

۹٫رنگ های به کاررفته در سقف را خنثی نگه دارید.

تم رنگی را در دکوراسیون پشت بام خود خنثی کنید. این امر به شما کمک می کند تا تم مینیمالیستی را حفظ کنید و ظاهر آن را ساده و شاداب نگه دارید.

شما می توانید رنگ لوازم جانبی را به این روش اضافه کنید ، به این ترتیب می توانید هر زمان که خواستید آن رنگ ها را تغییر دهید.

بعلاوه ، رنگ های خنثی کمتر تحت تأثیر عناصر آب و هوایی همچون معرض نور خورشید، قرار می گیرند.

مقالات مرتبط:

پروژه های مرتبط

نظرات کاربران

customers