تعویض شینگل یا دولایه کردن با سقف قدیمی؟

چرا تعویض سقف قدیمی با شینگل­‌های جدید بهتر از دولایه کردن سقف است؟

در هنگام تعویض سقف، به سادگی می­توان شینگل جدید را بر روی  لایه قبلی گذاشت و و عموما می­تواند گزینه ای باشد که صاحبان خانه در نظر بگیرند. کارشناسان بام محلی ما همه جوانب اضافه کردن لایه جدید شینگل روی لایه قبلی را بررسی کرده­‌اند و طبق این تحقیقات می­توان گفت که ۹ دلیل این راهکار ایده خوبی نیست. اگر بعد از خواندن این مقاله سؤالی دارید، با یک کارشناس تماس بگیرید به شما راهنمایی می­کنند.

تعویض شینگل

قیمت اولیه

در نظر اول خیلی ساده به نظر می­رسد که شما با هزینه کمی شینگل­ ها را قرار می­دهید و پول زیادی صرفه جویی کنید. در حالی که اوقعا این­طور نیست و هزینه‌­های جانبی زیادی را به شما تحمیل می­کند. شاید به نظر شما هزینه زیادی برای قرار دادن سقف جدید از شما می­گیرند چرا که قیمت شینگل را محاسبه می­کنید و آنقدرها زیاد نمی­شود. ولی در واقع این هزینه برای برچیدن سقف قدیمی شما است و پولی در این بین گم نمی­شود.  به راحتی واضح است که میتوان شینگل را در جای شینگل­ های قدیمی قرار داد، اما کارهای ویژه آمادگی ویژه ای در پشت بام وجود دارد (از بین بردن دریچه ها ، درپوش­ های ریج و شینگل های بد شکل از جمله موارد دیگر) و احتمالا مجبور به تعویض یا اضافه کردن دودکش ­های جدید هستید که گاهی اوقات می تواند روی پشت بام قدیمی ایجاد مشکل کنند.

همه این مشکلات را می توانید با کار و مواد اضافی به سرعت اضافه کنید چرا که حتی اگر اینبار انجام ندهید به زودی این هزینه دوباره روی دست شما می­ماند: وقتی زمان تعویض دوباره سقف باشد و شما چاره ای نداشته باشید تا دوباره شروع به تعویض سقف قدیمی با یک سقف جدید کنید زیرا دو لایه حداکثر مجاز است.

 

چرا شینگل سقف جدید به قدیمی اضافه نمی‌شود؟

همانطور که گفته شد ، منافع بالقوه ­ای وجود دارد که قرار دادن سقف جدید آنها را به دنیال دارد، اما همه اینها به وضعیت شما بستگی دارد. لیست زیر برخی دلایل جهانی برای عدم استفاده مجدد از سقف و همچنین برخی ملاحظات یا مواردی را برای بررسی اینکه آیا به طور جدی قصد اضافه کردن شینگل سقف­های جدید به قدیمی را دارید بررسی می کند.

۱- جلوه بد:

ماهیت شینگل این است که یک­دست وصاف باشد. با قرار دادن یک سقف جدید روی سقف قدیمی این شینگل­ها با هم هم­پوشانی نخواهند داشت و در شیارها و شکاف­ها به چشم خواهد آمد. اگر هر نوع شینگل قدیمی روی سقف دارای مشکل باشد، پیچ خورده یا مفقود شود، آن نقص ها در لایه سقف جدید جلوه خواهد کرد و یکدستی سقف جدید را تحت شعاع قرار خواهد داد. بسیاری از بام ها برای استفاده از سقف های مجدد از سوله های روکش­دار یا سه­بعدی استفاده می کنند زیرا از ضخامت استاندارد آنها ضخیم تر است و اغلب دارای نمای لبه ای مبهم (برای نما) هستند که به پنهان کردن هرگونه افت و خیز و لکه های بلند در بام قدیمی کمک می­کند.

۲- شینگل وزن اضافه وارد می­کند:

شینگل معمولی حدود ۲ کیلوگرم در هر ۰/۱ متر مربع وزن دارد و احتمال اینکه ساختار سقف شما برای بار مرده تنها جوابگوی یک لایه شینگل باشد باشد زیاد است. چرا که این وزن به علاوه بار اضافی برای حاشیه ایمنی طراحی شده است. نصب شینگل سقف جدید بر روی قدیم به طور چشم­گیری باعث افزایش وزن مرده بام می­شود، بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که ساختار سقف شما می تواند بار اضافی را تحمل کند (که اکثر بام ها توانایی حمل این بار اضافه را ندارند). به همین دلیل است که کدهای دستوری ساختمان معمولاً قرار دادن سقف جدیدی روی لایه سقف قدیمی را به کمتر از دو لایه محدود می­کنند. در بعضی از خانه‌ها ، وزن اضافی چند لایه باعث می شود تا پوشش سقف بین نرده‌­ها یا خرپا ها پر شود.

۳- عدم بازرسی از روکش سقف:

یکی از بزرگترین دلایلی که ما به عنوان یک شرکت نصب سقف، سقف­‌های جدید را روی پایه قدیمی­اش نصب نمی­کنیم همین مورد است. بدون بررسی دقیق ، نمی­توان متوجه شد که چوب پایه چگونه به نظر می­رسد. یک بام ساز خوب برای مناطقی از سقف که به صورت اسفنج درآمده و مشکلاتی دارد راه می­رود و می تواند قبل از ایجاد بام جدید، دوباره تعمیرات محلی را انجام دهد. ممکن است یک نیروی کاری که وجدان کمتری دارد این کار را انجام ندهد.

تعویض شینگل

۴- لایه زیرین را نمی توان جایگزین کرد:

بخاطر دلایلی بنیادین لایه ای زیرین وجود دارد که بین پوشش سقف و شینگل قرار گرفته است. بدون توجه به چند لایه بودن بام، آب راهی برای جاری شدن در زیر شینگل پیدا می­کند. اگر زیرپایه قدیمی و خراب شده باشد، از عرشه سقف شما در برابر آبهایی که از شینگل عبور می کند، محافظت نمی کند. همچنین سقف از لایه زیرین خود که به شیارها چسبیده برای هدایت آب اضافی استفاده می­کند و اضافه کردن به این لایه با ایجاد سقف جدید گزینه مناسبی نیست.

۵- بام لایه برداری بندرت ضمانت می شود:

این مورد کاملاً بستگی به شرایط دارد. قبل از انجام هر پروژه بام ، حتماً در مورد کلیه مشکلات مربوط به ضمانت و نصب آن با سازنده شینگل صحبت کنید.

۶- دستورالعمل‌­های محلی ممکن است این اجازه را ندهند:

در بیشتر مناطق حداکثر دو لایه مجاز است و برخی از دستورالعمل­ های ساختمانی ذکر می­کند که فقط قرار دادن شینگل روی سقف فقط برای یک مرتبه مجاز هستند. اگر این موارد را رعایت نکنید ممکن است ماموران شهرداری سر برسند و منجر به ایجاد هزینه ­ای برای جریمه شود.

۷- طول عمر کمتر بام:

دو لایه کردن شینگل به جای تعویض شینگل، گرمای بیشتری را به خود جذب می­کند و این گرما را درون خود حفظ می کند، که این عامل می تواند باعث زوال زودرس شینگل شود. همچنین، چاره برای رشد جلبک های تیره و باکتری های موجود در لایه اصلی شینگل چیست؟ با راهکار چیدن سقف جدید روی سقف قدیمی همه این جلبک­ها در زیر لایه ۲ شینگل به دام می­افتند و دوباره این پتانسیل را دارد که طول عمر لایه بالای شینگل را کوتاه کند.

 ۸- آبرو:

اگر مایل به نصب سقف جدید روی سقف قدیمی هستید یک سری نکات دیگری نیز هست که باید متوجه آن باشید، چرا که اگر چنین تصمیمی برای سقف خود گرفته ­اید احتمالاً قصد تعویض هیچ یک از دودکش­ها را ندارید و همچنین آبروهای سقف قدیمی را هم نمی­خواهید جایگزین کنید، آبروهایی که آب را از خانه شما خارج می­کنند. به طور معمول، ما شاهد شواهدی از افزودن مقداری چسب ضد آب در اطراف آبروهای قدیمی هستیم که ممکن است یک یا دو سال به کار بیاید، اما خیلی بیشتر از این نمی­توانند دوام داشته باشند. اگر آبروها را جایگزین نکنید و صرفا به اضافه کردن چسب اکتفا می­کنید، نیروی بار اضافی به اطراف شینگل های قدیمی اضافه می­کنید و همچنین هزینه های آن را افزایش می­دهید و هرگونه پس انداز احتمالی را از بین می­برید.

تعویض شینگل

۹- بام کلفت در گزارش بازرسی جلوه مناسبی نخواهد داشت:

بسیاری از افراد که قصد دارند خانه خود را در آینده نزدیک بفروشند اضافه کردن شینگل سقف جدید بر روی وسایل قدیمی بجای تعویض شینگل، برایشان گزینه­‌ای وسوسه انگیز است: چرا اگر بدون تعمیر سقف برای فروش قرارش دهید، چکه کردن سقف را چکار می­کنید؟ البته ، این صاحبان جدیدی که می­آیند به این نکته دقت خواهند کرد که اگر سقف دولایه باشد به زودی برای آنها دچار دردسر می­شود و سقف دوباره شروع به چکه می­کند. به همین دلیل ، بازرسان منازل معمولاً هنگام یافتن سقف­ های دو لایه گزارش می­کنند و ممکن است به خریداران در مورد مشکلات احتمالی مربوط به سقف های دولایه هشدار دهند.

۱۰- قیمت بلند مدت:

خوب، شاید مطرح کردن این نکته که تعویض و گذاشتن سقف جدید مقرون به صرفه­‌تر تمام می­شود برای شما عجیب به نطر بیاید ولی باید این نکته را در نظر داشته باشید که تفاوت بزرگ این مورد “قیمت بلند مدت” است. منظور ما از مقرون به صرفه بودن ایجاد سقف جدید این است که مطمئناً اگر این کار را انجام ندهید و شینگل­ها را روی روی شینگل قدیمی نصب کنید می­توانید مقداری پول پس انداز کنید، اما در طولانی مدت ، با از بین رفتن استحکام و بعدا دفع دو لایه، پتانسیل خسارت زیاد چوب از دست رفته که می تواند حتی دارای هزینه بیشتری باشد و این خرابی می­تواند هزینه بیشتری برای انجام آن بگذارد. شکل بدتر از آن است که در حال حاضر ، هزینه های اضافی و بسیار بیشتر از آن چیزی است که اکنون ذخیره شده است.

پروژه های مرتبط

نظرات کاربران

customers