جلوگیری از اتلاف گرما و انرژی در خانه

جلوگیری از اتلاف گرما

۱۰ راه برای جلوگیری از اتلاف گرما و انرژی در خانه

هنگامی که هوا سرد می­شود و به نقطه انجماد می­رسد گرم نگه داشتن در خانه اولویت اصلی است، اما صرفه جویی در هزینه و انرژی نیز به همان اندازه مهم است.

 

چند روش ساده برای کاهش اتلاف گرما در خانه در ماه های زمستان وجود دارد. در اینجا ما ۱۰ نکته اساسی را با شما در میان می گذاریم.

۱- عایق

عایق کاری منزل شما یکی از بهترین راهها برای کاهش صورتحساب انرژی و گرمتر و راحت تر ساختن خانه شما است. هوای گرم از همه جهات – از جمله سقف ، دیوارها ، کف ، پنجره ها و درها – می تواند از خانه شما خارج شود – به این معنی که مقدار زیادی از انرژی که شما برای آن هزینه پرداخت می­کنید از طریق همین گزینه­ ها می­تواند به هدر رود. بنابراین شما باید نسبت به عایق بودن خانه اطمینان حاص پیدا کنید و برای همین باید معیارهای خاصی را رعایت کنید و اطلاعات بیشتری از وب سایتهای تأمین کننده لوازم عایق که در دسترس است، کسب کنید.

۲- دودکش ها

 

دودکش های بلااستفاده یکی دیگر از منافذ متداول خروج گرما است. اگر هنوز از دودکش خود استفاده می کنید، می توانید از بالون دودکشکه  قابلیت جابجایی دارد استفاده کنید تا در مواقعی که بخاری یا شومینه شما روشن نیست از خروج و هدر رفتن گرمای اضافی جلوگیری شود. اگر به هیچ وجه از دودکش خود استفاده نمی کنید، از یک متخصص کمک بخواهید و دودکش را توسط یک متخصص محصور کنید.

 

۳- پنجره ­ها

نوارهای عایق و درزگیرها گزینه ­های خوبی برای نصب در پنجره­ها هستند. درزگیرها همچنین می توانند از شکاف بین قابهای پنجره و دیوارهای اطراف حفاظت کنند. اگر درز و شکافی در کناره پنجره­ها دارید ، سعی کنید از سیلانت یا بتونه برای بستن شکاف­ها استفاده کنید.

جلوگیری از اتلاف گرما

۴- درها

قرار دادن نوارهای عایق بین دربها و چهارچوب­های آنها، هم از نظر داخلی و هم در خارج ،راهکاری بسیار مفید هستند. برای بستن شکاف بین کف درب و کف زمین، می توانید یک درزگیر ویژه فلپ یا لولایی را خریداری کنید.

 

۵- فن استخراج كننده

اگر یک فن استخراج کننده در حمام یا آشپزخانه خود ندارید که دارای تایمر هم باشد، خطر ترک در این مناطق به وجود می­آید ، که می تواند باعث استخراج گرما و سرد شدن کل خانه شود. یک فن استخراج كننده که به موقع خاموش می شود، این خطر را از بین می برد.

 

۶- آزادسازی رادیاتور

هوای به دام افتاده در رادیاتورها کارآیی آنها را کم می­کند. bleed کردن یا آزادسازی رادیاتور به معنای رها کردن هوایی است که در سیستم شما به دام افتاده است هوای به دام افتاده مانع از گرم شدن آب در کل رادیاتور می شود و باعث ایجاد نقاط سرد می شود اگر درجه­بندی در رادیاتورهای شما به ویژه در قسمت بالا وجود داشته باشد و گاهی اوقات صدای روان و گیرنده­ای را از رادیاتور خود می شنوید و یا اگر قسمت بالایی رادیاتور خود را لمس می کنید و از نیمه پایینی آن خنک تر است، این بدان معناست که سیستم گرمایشی شما به صورت ناکارآمد کار می کند. تمام اینها علامتی است که به شما تذکر می­دهد رادیاتورتان نیاز به رهاسازی دارد. این کار هوا را آزاد می کند و راهی­ست که تضمین می­کند سیستم گرمایش شما با تمام توان خود کار می­کند.

جلوگیری از اتلاف گرما

۷- قفسه رادیاتور

قفسه ای که دقیقاً بالای یک رادیاتور قرار بگیرد، کمک می کند تا گرما را به سمت جلو هدایت کند، به جای اینکه اجازه دهید تا این گرما به سمت سقف بالا رود. بیشتر مغازه های فروش وسایل قفسه هایی می­سازند هدفشان همین است تا به راحتی بر روی بیشتر رادیاتورها اضافه شوند.

 

۸- دریچه های استفاده نشده

اگر بخاری خود را به روز کنید، احتمالاً دارای دودکشی متعادل است ، به این معنی که دیگر نیازی به آجر هوا در دیواره خارجی با بخاری ندارید. اگر هر دریچه­ای که از آن استفاده نمی­شود را ببندید، می توانید از خروج گرمای ارزشمند جلوگیری کنید.

 

۹- شکاف بین تخته کف

شکاف بین تخته کف نیز می تواند گرما را فراری دهد، اما پر کردن شکاف های متوسط ​​با خمیر کاغذی می تواند یک راه حل موثر و ارزان باشد – با فرض اینکه قصد ندارید کفپوش های کف را به عنوان یک ویژگی در معرض نمایش بگذارید! برای این کار کافی است خمیر کاغذ دیواری را با روزنامه پاره شده مخلوط کرده و آن را در شکاف ها فشار دهید.

جلوگیری از اتلاف گرما

۱۰- پرده

پرده ها برای جلوگیری از اتلاف گرما گزینه­ای عالی هستند. برای عایق کاری اضافی می توانید پرده های سنگین یا روکش حرارتی را برای وسایل موجود خود خریداری کنید. اما سعی کنید پرده های خود را روی رادیاتور آویزان نکنید زیرا این امر می تواند گرمای اتاق را متوقف کند.

 

لینک های کاربردی :

شینگل

آندولین

 

پروژه های مرتبط

نظرات کاربران

customers