سقف ساختمان های صنعتی

سقف ساختمان های صنعتی

اکنون بیش از هر زمان دیگری مالکان ساختمان ها هنگام انتخاب سیستم بام خود و سقف ساختمان های صنعتی ، گزینه های مختلفی دارند. اما با وجود گزینه های فراوان موجود ، انتخاب نوع مناسبی از ، سیستم سقف ساختمان صنعتی ، می تواند کار دشواری باشد.

 شما بسیار خوش شانس هستید که ، ما مواردی را در مورد سقف ساختمان های صنعتی می دانیم. ما اینجا هستیم تا به شما اطلاعاتی دهیم که چه موادی برای بام شما و ساختمان تان مناسب است. قبل از اطلاع از این موارد نیز ، می توانید خرید خود را انجام داده و پروژه را به مرحله اجرا درآورید.

 برای اطلاع در مورد انواع متداول مصالح سقف ساختمان های صنعتی ، این اطلاعات را مطالعه کنید.

 ملاحظاتی که باید در مورد نوع سقف ساختمان های صنعتی مورد نظر خود بدانید.

قبل از انتخاب سقف ، باید مواردی را در نظر بگیرید. اگر مبتدی هستید ، باید بودجه ای را در ذهن خود در نظر داشته باشید. سیستم های سقف دارای طیف وسیعی از قیمت ها هستند ، بنابراین شما باید برنامه ای مدون داشته باشید.

سقف ساختمان های صنعتی

 شما همچنین باید آنچه را از سقف خود توقع دارید، در نظر بگیرید. برخی از سقف ها حداقل انتظارات را برآورده می کنند. در حالی که برخی دیگر از سقف ها برای ده ها سال به خوبی به شما کمک های جانبی خواهند داد.

به عنوان مثال ، اگر در آب و هوای برفی زندگی می کنید ، به مصالحی نیاز دارید که بتواند عناصر مورد استفاده در سقف را کنترل کند. آیا به دلیل تگرگ یا ریزش آوار، سقف تان سوراخ می شود؟ آیا مستعد انقباض  یا ترک خوردن است؟ حتما این موارد را در نظر داشته باشید.

اگر در یک منطقه گرم زندگی می کنید ، مسلما برف سنگین را تجربه نخواهید کرد ، اما ممکن است مساله مورد صرفه جویی شما ، در هزینه تهویه هوا باشد. همه مصالح بام برای صرفه جویی در مصرف انرژی تعبیه نشده اند در حالی که برخی از آنها این کار را بهتر از دیگر مصالح برایتان انجام می دهند.

دانستن اصول نصب و نگهداری از بام ها هنگام مکالمه با مراکز تجاری جهت نصب و راه اندازی سقف ساختمان های صنعتی ، شرایط را کمی آسان تر می کند. با داشتن کمی دانش پیش زمینه در مورد انواع پوشش سقف ها ، آمادگی بیشتری برای درک پیشنهادات پیمانکار خود خواهید داشت.

  1. غشاهای تک لایه

EPDM

EPDM مخفف اتیلن پروپیلن دی ترپلیمر است. ، و بیشتر به عنوان سقف لاستیکی شناخته می شود.

این نوع مواد مصنوعی ، در صورت مناسب بودن برای طراحی سقف ، اغلب یکی از مقرون به صرفه ترین گزینه ها هستند. (بهترین مورد برای سقف هایی است که شیب ندارند یا شیب بسیار کمی دارند.)

EPDM

نکته منفی این سبک ، دوام آن است. دما ممکن است روی بر چسب های استفاده شده برای اتصال درزها تأثیر بگذارد ، در حالی که بقایای به جا مانده از طوفان های بزرگ (از انواع مختلف – مثل تگرگ) می تواند مصالح را سوراخ کند. در حالی که آسیب ها نسبتاً به آسانی ترمیم می شوند ، ممکن است خسارت هایی که در اثر پارگی ، ترک و سوراخ ایجاد می شود ، بزرگ نباشد.

TPO در سقف ساختمان های صنعتی

TPOیا پلی الفین ترموپلاستیک از چند جهت به سقف EPDM شبیه است. لاستیک پروپیلن اتیلن مانند سقف EPDM وارد TPO می شود ، اما همچنین با لاستیک پلی پروپیلن ترکیب شده و باعث افزایش دوام می شود.

این محصول معمولاً در یک سیستم کاملاً چسبیده یا مکانیکی متصل می شود ، و از آنجایی که درزها با حرارت جوش داده می شوند (به جای استفاده از چسب) ، TPO ، کمتر در معرض نشت درز است (مزیت عظیم).

TPO تابش اشعه ماورا بنفش را منعکس می کند و یک مزیت بزرگ برای کاهش هزینه های آب و هوایی گرم است. این گزینه در دسترس ترین غشای بام تجاری موجود در بازار است و فقط در مدت هفت سال سهم خود را از بازار بام های تجاری ۱۸ درصد افزایش داده است.

TPO

نکته منفی TPO چیست؟

برخی از تولیدکنندگان محصول بهتری نسبت به سایرین ، تولید می کنند. این بدان معناست که برای درک کیفیت یا عدم وجود آن در هر مارک باید به تخصص پیمانکار سقف تجاری خود اعتماد کنید.

PVC در سقف ساختمان های صنعتی

 سقف پی وی سی به دلیل دوام، بسیار مشهور است و از دو لایه ماده پی وی سی تشکیل شده است که یک لایه تقویت کننده پلی استر در وسط آن اضافه شده است. درزها با حرارت جوش داده می شوند و پیوند دائمی بین هر ورق ایجاد می کنند و به مقاومت و قابلیت راه رفتن روی این نوع مواد ، می افزایند.

این ماده خاص در برابر شرایط محیطی بسیار مقاوم است و به خوبی به خطرات احتمالی مانند ایستادن آب ، رشد گیاه یا رطوبت پاسخ می دهد.

PVC در سقف ساختمان های صنعتی

  1. فلز

فلز برای طراحی سقف کم شیب بسیارمعمول است ، و بدیهی است که پنل ها موانع آبی بسیار خوبی هستند. پنل های جداگانه ، خود می توانند وزن زیادی را تحمل کنند و در صورت نصب صحیح ، سیستم های سقف فلزی می توانند بیشتر از ۵۰ سال دوام داشته باشند.

گزینه های سقف فلزی می توانند بهره وری انرژی را افزایش دهند ، هزینه های نگهداری کمتری داشته باشند و در رنگ های مختلف موجود هستند. در واقع برخی از تولیدکنندگان نسبت به محصول خود بسیار اطمینان دارند که تا ۹۰٪ در هزینه های نگهداری سقف صرفه جویی می کنند.

سقف فلزی

از درزگیر در اتصالات همپوشان برای جلوگیری از نفوذ آب استفاده می شود. و واشرهای نئوپرن به پیچ و مهره هایی که پنل ها را به جرزها می بندند ، اضافه می شوند. بسته به طراحی سقف ، انواع مختلفی از اشکال در دسترس است ، از جمله درز ایستاده ، درز ملافه ، کاشی و گزینه های منحنی.

  1. آسفالت

متشکل از همان ماده ای است که برای ساخت شینگل آسفالت استفاده می شود ، سقف آسفالت معمولاً در سقف هایی با شیب کم دیده می شود. این نوع سیستم سقف اغلب یکی از مقرون به صرفه ترین سیستم ها است و از محافظت چند لایه ای برخوردار است.

یافتن پیمانکاران سقف تجاری واجد شرایط برای نصب این ماده خاص ممکن است آسان تر باشد ، زیرا این ماده به طور گسترده در دسترس است و سال هاست که مورد استفاده قرار گرفته است.

نکات منفی آن چیست؟

 آسفالت مانند برخی از مواد دیگر در صنعت دوام ندارد  و از نظر انرژی کارآمد نیست.

  1. قیر اصلاح شده

قیر اصلاح شده گزینه خوبی برای سقف سازی شما است زیرا با دوام است ، حاوی ترکیبی از آسفالت ، مواد شبیه لاستیک و سایر ترکیبات است.

اگرچه این نوع مواد بام ، مانند آسفالت است ، اما اجازه ندهید شما را گول بزند. دوام آن از آسفالت بسیار بیشتر است ، به لطف فناوری لاستیکی شده که ویژگی های الاستیک را در خود دارد، می توانید خیلی بیشتر روی آنها حساب باز کنید.

برخی از انواع قیر اصلاح شده به طور کامل بر پایه الیاف احتراق می شوند ، در حالی که برخی دیگر از چسب های تار یا آسفالت سرد یا گرم استفاده می کنند. سطح  سقف می تواند صاف ، منحنی یا ورقه ورقه ای از فویل باشد و برای محافظت در برابر آسیب های آفتاب با مواد سرامیکی پوشانده شده باشد.

 از آنجا که TPO ، PVC و EPDM  این روزها بسیارمحبوب شده اند ، اکنون پیمانکاران از این نوع مواد کمتر استفاده می کنند ، اما قیر در مقایسه با غشاهای تک لایه موجود ، گزینه ارزان تری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

به دنبال اطلاعات بیشتر در مورد انواع مختلف سیستم های سقف ساختمان های صنعتی و نوع پوشش آن هستید؟

اکنون که دانستید انواع متریال های سیستم سقف سازی چیست ، باید بیشتر تمایل داشته باشید که گام بعدی را برای تعویض و ترمیم سقف بردارید. بعد از آن ، خیالتان راحت خواهد بود که بهترین و کم هزینه ترین راه را برای ایجاد ، نگهداری وحتی بازسازی سقف ساختمان های صنعتی در نظر گرفته اید.

پروژه های مرتبط

نظرات کاربران

customers