برای داشتن یک سقف ضد آب چه باید بکنیم؟

شینگل ضد آب

تجمع آب در پشت بام: چه دلیلی دارد و چه عواقبی را به همراه دارد.

وقتی سقف خانه شما مسطح باشد، احتمالاً گودال­‌های آب روی پشت بام که حاصل از تجمع باران یا برف ذوب­‌شده است را مشاهده می­‌کنید. هر صاحب خانه­‌ای ممکن است با دیدن چنین صحنه‌ای نگران احتمال خسارت و نشت آب شود. نفوذ رطوبت یکی از مهمترین خطرات برای هر صاحب­‌خانه­‌ای است. تجمع آب می­تواند طیفی متفاوت از نگرانی­‌‎ها را ایجاد کند. می­تواند نگرانی کمی ایجاد کنند یا یک مورد اضطراری را یادآور شود. در اینجا چند نکته برای ارزیابی شدت تجمع آب، کاهش مشکلات و تعیین اینکه آیا تعمیر سقفتان ضروری است یا خیر، و برای داشتن یک سقف شینگل ضد آب چه باید کرد، آورده شده است.

 

آیا باید نگران تجمع آب روی بام مسطح خود باشید؟

گودال‌های آب روی پشت بام مسطح شما لزوماً دلیل زنگ خطر نیست. نکته ای که باید نگران باشید ۴۸ ساعت بعد از باران یا بارش برف است. اگر این حوضچه­‌های تولید شده از بارش پس از گذشت دو روز از شرایط تبخیر نشده­اند، بدین معنی است که در بام آب زیادی جمع می­شود و یک مسئله جدی وجود دارد که باید بلافاصله اصلاح کنید.

این تجمع آب می­تواند باعث تجمع خاک، حشرات، کپک و حتی پوشش گیاهی روی سقف شود. همه این موارد به عنوان یک آسیب برای سقف مطرح می­شوند. رطوبت بیش از حد نیز می‌تواند صدمات قابل توجهی به سقف شما وارد کند. اکسیداسیون به طور موقت می­تواند قیر، دودکش شومینه و پوشش سقف شما را خراب کند و عایق سقفتان ممکن است در زیر رطوبت بیش از حد حل شوند. حوضچه­‌ها حتی می توانند به عنوان یک ذره بین عمل کنند و آسیب نور ماوراء بنفش را به بخشی از سقف شما افزایش دهند.

در صورت عدم درمان، آب جمع­شده در این حوضچه­‌ها می تواند طول عمر سقف شما را کاهش داده یا به خانه شما آسیب برساند.

 

مراحل نگهداری

در بسیاری از موارد ، جلوگیری از این اتفاق از طریق نگهداری و مراقبت مؤثر بام قابل حل است. شایع ترین علت تجمع، مسئله تخلیه آب و زهکشی سقف است. تمام ناودانها و زهکشی‌های سقفی خود را باید در برابر انسداد بر اثر عواملی مانند برگ، بقایای رسوبی یا گل­‌ولای بررسی کنید. شما می توانید به کمک دستگاه آب پرفشار، تلنبه و یا با کمک یک متخصص آبروهای سقف را پاک کنید.

 

تعمیر سقف

اگر مانعی در آبروها پیدا نکردید، بدان معناست که خود سقف دارای مسئله و مشکل است.

اولین مکان تجمع آب و ایجاد گودال در پایین­ترین نقطه پشت بام است. با گذشت زمان، تجمع آب و رطوبت در ساختار سقف شما ظاهر می­شود و از تخلیه مناسب آب جلوگیری می­کند. خوشبختانه، یک متخصص حرف‌ه­ای می­تواند این مشکلات را با استفاده از عایق بام حل کند و به سرعت لکه­‌گیری کند.

علت دیگر ممکن است عدم زهکشی مناسب باشد. اگر خانه شما در معرض بارندگی زیاد باشد، ممکن است به زهکشی­‌های اضافی نیاز داشته باشد. همچنین می توانید مواردی را که قبلاً داشتید بهبود ببخشید و نقاط ورود و آبروی گسترده­‌تری را اضافه کنید تا ظرفیت خروج آب افزایش پیدا کند.

در نهایت، ممکن است مسئله زیرسازی دوباره سقف شما لازم باشد. سقف‌های تخت با شیب خفیفی همراه هستند و با پارگی یا نصب نادرست عایق می­توان این موارد را به خطر انداخت. در این صورت، باید بدانید که سقفتان اجتیاج به یک زیرسازی اساسی و عایق شدن مجدد دارد و باید با متخصص این زمینه تماس بگیرید.

 

در نهایت، شما باید سقفتان را در هر نقطه­‌ای که احساس می­کنید دچار فرورفتگی شده یا رطوبت را داخل خودش نگه می­دارد بررسی کنید تا سقف شینگل ضد آب باشد و مشکلی پیش نیاید. در صورت بروز هرگونه آسیب، بدان معناست که نشت رطوبت دعارضه خود را بر سقفتان وارد کرده است و برای ارزیابی اینکه آیا شما به تعمیرات اساسی ساختار نیاز دارید یا خیر، باید از یک متخصص نظر بخواهید.

 

پروژه های مرتبط

نظرات کاربران

customers