مزایای استفاده از سقف کامپوزیت ساختمان

سقف کامپوزیت ساختمان

تا زمانی که در صنعت ساخت و ساز یا املاک و مستغلات درگیر نشوید ، سقف سازی احتمالاً موضوعی نیست که قبل از مالک شدن خانه خیلی فکرتان را درگیر کند. یک سقف معمولاً به اندازه یک نقشه ی طبقه منحصر به فرد یا میزهای پیشخوان ارتقا یافته، پرزرق و برق نیست ، بنابراین تا زمانی که خانه خود را خریداری نکنید یا شروع به ساختن آن نکرده اید ، ذهنتان چندان درگیر این موضوع نخواهد بود.قطعا سقف کامپوزیت ساختمان ، برای با ارزش کردن ملک شما و دوام و جذابیت کلی آن امری حیاتی است.

رقابت سقف کامپوزیت ساختمان

سرپناه، هدف اصلی آن محافظت از داخل خانه و ساکنان آن در محیط ایمن ، خشک ، با حفظ دمای مناسب و جلوگیری از اتلاف گرما و انرژی در خانه می باشد. همچنین سقف در طول عمر خانه شما نیاز به تعویض خواهد داشت و این شامل یک سرمایه گذاری قابل توجه است. مواد سقف ایده آل ، متشکل از مواردی است که ایده آل های زیبای شما را به خود جلب می کند و در عین حال اطمینان می دهد که برای دهه های آینده نگران سقف خود نخواهید بود.

در هنگام انتخاب سقف ، گزینه های زیادی نسبت به آنچه ممکن است متوجه شوید وجود دارد، قطعا مواد بام کامپوزیت یکی از مواردی است که می تواند رقیب جدی برای بررسی شما به حساب بیاید.

سقف کامپوزیت ساختمان

سقف کامپوزیت ساختمان چیست؟

زونا های سقفی کامپوزیت که به آنها زونا مصنوعی نیز گفته می شود ، از ترکیبی از مواد تشکیل شده است که به طور خاص برای دوام ، کاهش وزن ، مقاومت در برابر آسیب و بهبود توانایی های عایق انتخاب شده اند. فایبرگلاس ، آسفالت ، پلاستیک ، پلی استر و محصولات کاغذی بازیافت شده اغلب بخشی از این ترکیب هستند که رزین یا ورقه ورقه های مواد مختلف را در کنار هم نگه داشته اند.

همچنین زونا های کامپوزیتی می توانند برای تکرار طیف وسیعی از سبک ها ، مانند زونا های زبانه ای ، کاشی  یا محصولات سنگی تولید شوند. زونا های کامپوزیت در طیف وسیعی از رنگ ها موجود هستند و ترک نمی خورند ، تاب نمی خورند ، شکاف بر نمی دارند و لایه لایه نمی شوند .بنابراین سقف کامپوزیت ساختمان با این ویژگی های خاص خود، می تواند یک انتخاب کاربردی و جذاب باشد.

انواع زوناهای سقف کامپوزیت ساختمان

انواع مختلفی از زونا های کامپوزیت وجود دارد ، از جمله:

زونا های ترکیبی ۳ برگه: مرکز این زوناها از یک پایه سلولزی یا فایبرگلاس تشکیل شده است ، سپس قبل از اینکه با آسفالت و یک لایه از گرانول های سرامیک پوشانده شود ، با مواد پر کننده معدنی پوشانده می شوند.

زونا های کامپوزیت ورقه ای: یک لایه اضافی به این نوع زونا اضافه می شود تا ضخیم تر از ساختار سنتی ۳ زبانه ای باشند.

زونا های کامپوزیتی معماری: این زونا ها می توانند برای تقلید از مواد دیگر مانند تخته سنگ ، کاشی یا سنگ تشکیل شوند و هنگام ایجاد لایه با هم، همپوشانی  شوند تا ظاهر بافتی ایجاد کنند. این مدل از زونا از چندین لایه پرکننده مواد معدنی پلیمری روی تشک فایبرگلاس تشکیل شده اند.

سقف کامپوزیت ساختمان

مزایای استفاده از سقف کامپوزیت ساختمان

مصالح سقف کامپوزیت به دلایل مختلف از جمله موارد زیر، به یک انتخاب محبوب در پروژه های ساخت و بازسازی جدید تبدیل شده اند.

ماندگاری:

ترکیب مواد انتخاب شده برای زونا های کامپوزیت ، طول عمر را نه تنها به دلیل مقاومت ، بلکه برای مقاومت در برابر شرایط بالقوه فاجعه بار تضمین می کند. مواد سقف کامپوزیت می توانند در برابر طوفان و وزش باد تا ۱۱۰ مایل در ساعت مقاومت داشته باشد ، به دلیل داشتن تشک فایبرگلاس رطوبت کمتری جذب می کنند ، همچنین در برابر جلبک ها مقاومت می کنند و نسوز هستند.

تطبیق پذیری:

انتخاب مواد مختلف کامپوزیت گزینه های زیبا کننده خانه شما را محدود نمی کند. می توان بسیاری از سبک های مختلف سقف را تقریباً در هر رنگی تکرار کرد. نکته قابل توجه سقف کامپوزیت ساختمان ، رنگ انتخابی شماست، زیرا هر رنگی که انتخاب می کنید با گذشت زمان کمرنگ نمی شود.

پایداری :

با توجه به ماهیت بازیافتی بسیاری از مواد متشکل در بام کامپوزیت ، اغلب آنها واجد شرایط دریافت گواهینامه LEED هستند. با این حال ، حتی اگر زونا از مواد بازیافتی ساخته نشده باشد ، در پایان عمر قابل بازیافت است که باعث کاهش ضایعات محل دفن زباله آن می شود.

سقف کامپوزیت ساختمان

مقرون به صرفه بودن سقف کامپوزیت ساختمان :

هزینه هنگام ساختن خانه یا به هنگام ترمیم و اصلاح و نوسازی آن فاکتور مهمی است. مواد سقف کامپوزیت مقرون به صرفه تر از گزینه های سنتی مانند تخته سنگ ، چوب یا کاشی هستند . و وزن کمتری نسبت به گزینه های سنگین تر مانند سنگ یا چوب دارند. تراکم زونا به عایق بندی منزل شما نیز کمک می کند و با گذشت زمان هزینه های آب و برق را کاهش می دهد.

اگرچه شرایط آب و هوایی و عواملی مانند پیچ ​​سقف می تواند در طول عمر تاثیرگذار باشند، ، اما سقف ها به طور کلی بین ۱۵ تا ۳۰ سال دوام می آورند. به دلیل استحکام و دوام زونا های کامپوزیتی ، این مدل از زونا تمایل به عملکرد بهتری دارند. تولیدکنندگان معمولاً ضمانت نامه هایی از ۳۰ تا ۵۰ سال را ارائه می دهند. به همین ترتیب ، هزینه با گذشت زمان به طور قابل توجهی کاهش می یابد و آن را به سرمایه گذاری بلند مدت و شایسته ای تبدیل می کند.

شکی در مهم بودن سقف سازی وجود ندارد ، اما بسیاری از مصرف کنندگان تفاوت بین گزینه های موجود را نمی دانند. زونا های کامپوزیت ضمن محافظت از منزل و ساکنان آن در برابر تاثیرات آب و هوایی و خطرات احتمالی ، آرامش خاطر بیشتری را فراهم می کنند. بنابراین می توان گفت ارزش بیشتری هم دارند. با توجه به اینکه سقف کامپوزیت ساختمان به شما امکان می دهد ظاهر بیرونی خانه خود را نیز حفظ کنید ، تصمیم گیری در مورد سقف جدید خود به همان اندازه انتخاب میزهای آشپزخانه ارتقا یافته، سرگرم کننده و جالب خواهد بود.

مقالات مرتبط:

پروژه های مرتبط

نظرات کاربران

customers