دلایل کنده شدن شینگل از پشت بام

دلایل کنده شدن شینگل

۵ دلیل کنده شدن شینگل از پشت بام

هنگامی که یکی از شینگل­‌های سقف در هنگام طوفان یا وزش باد شدید از بین می­رود، صاحبان خانه معمولاً برای ترمیم این شینگل­‌های خراب شده یک پیمانکار بام را خبر کنند تا شینگل‌ها را جایگزین کند. این عمل جایگزینی ممکن است مشکل را به طور موقت حل کند، اما اگر این معضل از چند ناحیه که شینگل­‌ها شل شده­اند به کل سقف گسترش یابد، در آینده نیز تکرار می­شود. برای کشف دلیل از بین رفتن شینگل­‌های سقف، به شما توصیه می شود با یک بازرس سقف واجد شرایط تماس بگیرید. با این حال، دلایل زیر محتمل ترین دلایل کنده شدن شینگل هستند:

 

۱- کیفیت شینگل

ارزیابی شینگل و اطمینان از کیفیت بالای آنها ضروری است. مقاومت شینگل از سقف در برابر باد و هوای شدید متناسب با درجه و استاندارد آنها است ، به همین دلیل قبل از نصب باید کیفیتشان را تحلیل کرده و در صورت لزوم شینگل­‌ها را تجدید کنید تا طول عمر آنها افزایش یابد.

۲- سن شینگل

باید به یاد داشته باشید که شینگل با افزایش سن و عمر، کارایی خود را از دست می­دهند. انتظاری که از یک شینگل می­توانید داشته باشید این است که بین ۱۰ تا ۱۵ سال دوام داشته باشد که البته بسته به عواملی مانند قرار گرفتن در معرض آفتاب و باد و شرایط جوی نیز متفاوت است. علاوه بر این، شما باید سقف خود را چک کنید تا مطمئن شوید نشانه‌هایی از فرسودگی نداشته باشد چرا که در صورت لزوم باید هرگونه اقدامات اصلاحی را انجام دهید.

 

۳- شینگل خم شده به سمت بالا

نصب نادرست غالباً دلیل اصلی مخدوش شدن شینگل است. تولید کننده شینگل زمینه­‌های خاصی را در اختیار شما قرار می دهد که نصاب بتواند به وسیله آنها شینگل را در جای درستش میخ کند. اگر نصاب در حین انجام کار خود احتیاط لازم را نداشته باشند ، ممکن است در پایان با سقفی مواجه شوید که شینگل­‌های آن به درستی درگیر نشدند و به سمت بالا تاب خورده اند. وقتی شینگل به درستی درگیر نشود و تاب داشته باشد در مقابل وزش باد مقاومت کمتری را از خود نشان می­دهد و در صورت وزش باد و طوفان سریعتر آسیب می­بیند و از بین می­رود.

 

۴- نصب نادرست میخ­‌های پشت بام

شینگل سقف باید به وسیله میخ‌­ها به درستی چفت شده و مهر و موم شود. در صورت وجود نصب نادرست میخ­‌ها، سقف با خطر از بین رفتن شینگل روبرو می­شود. برای اطمینان از چسبندگی صحیح آنها ضروری است که میخ­ها به اندازه کافی در سقف نفوذ کنند تا بتوانند شینگل را در برابر بادهای قوی نگه دارند.

 

۵- عدم مراقبت و نگهداری

رعایت روال مناسب بازرسی سقف امری حیاتی است. درست همانطور که از فضای داخلی خانه خود مراقبت می کنید، نمای بیرونی نیز به نگهداری نیاز دارد. برای بررسی کامل سقف حتما با یک پیمانکار سقف حرفه‌­ای تماس بگیرید.

 

اقدامات برای مقابله با مسائل شینگل

بازرسی سقف

بازرسی سقف یکی از مهمترین اقداماتی است که می توانید برای حفظ سلامتی و طول عمر سقف و شینگل انجام دهید. توصیه می شود تا حدود دو بار در سال، بازرسی سقفتان را به طور منظم انجام دهید تا مطمئن شوید همه چیز به درستی سر جای خود قرار گرفته است و دیدگاه بهتری نسبت به سقفتان داشته باشید. اگر در طول سال به طور مناسب از سقفتان بازدید کنید باعث می­شود که اگر مشکلی روی سقف به جود آمده باشد سریعا متوجه ماجرا شوید و پیش از اینکه معضل تبعات زیادی را داشته باشد به اصلاح امور بپردازید و مسائل و اقدامات لازم را انجام دهید تا دلایل کنده شدن شینگل را به موقع رفع کنید.

 

تعمیر بخش آسیب دیده

یک روش کم هزینه­‌تر برای مقابله با مشکلات شینگل، تعمیر قسمت های خاص سقف و خارج کردن قسمت های آسیب دیده است. اگرچه ممکن است هزینه کمتری برای شما داشته باشد ولی ممکن است به دلیل اینکه شینگل­‌های جدید تفاوت رنگ ویژه­ای با شینگل­‌های قدیمی داشته باشد، سقف را از نظر بصری دچار مشکل کند و جلوه بصری خوبی نداشته باشد.

 

تعویض سقف

تعویض کل سیستم بام معمولاً وقتی در دستور کار قرار می­گیرد که قسمت قابل توجهی از سقف تحت تأثیر قرار می­گیرد و انجام تعمیرات راه حل مناسبی برای وضعیت نباشد. اگرچه تعویض سقف ممکن است هزینه قابل توجهی را در پیش داشته باشد، اما نصب صحیح شینگل سقف، سلامتش را تضمین می کند و در نهایت به لحاظ بصری نیز زیبا دیده می­شود.

پروژه های مرتبط

نظرات کاربران

customers