شینگل ایرانی اوریبان

شینگل ایرانی اوریبان

شینگل (Shingle) به پوشش سقف های شیبدار گفته می شود که بسیار پرمصرف و کاربردی است. معماران و متخصصان آمریکایی پوشش سقف شیبدار یا همان شینگل را برای نخستین بار حدود ۲ دهه گذشته در آمریکا طراحی و اجرا کردند. پس از گذشت زمان کوتاهی، شینگل در کانادا به عنوان برترین پوشش سقف معرفی شد. این پوشش در کشور های اروپایی جای سفال و روش ‌های سنتی را گرفت. این روز ها شینگل ها راه خود را به بازار ایران پیدا کرده اند. از سال ۱۳۸۰ که شینگل وارد ایران شده تا امروز، مورد استقبال کارشناسان این صنعت قرار گرفته است. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با شینگل ایرانی اوریبان آشنا شوید.

شینگل ایرانی اوریبان

شینگل ایرانی اوریبان

شینگل ایرانی اوریبان را می توان از بهترین و پرکاربرد ترین پوشش ‌ها برای سقف‌ های شیبدار دانست. مزایای متعدد شینگل اوریبان در مقایسه با سایر پوشش های سقف سبب شهرت و استفاده گسترده از آن شده است. نمونه ای از این مزایا شامل نگهداری آسان، وزن کم، نصب آسان، زیبایی ظاهری و هزینه مناسب است. در ادامه این مطلب مزایای این شینگل را مفصل تر بررسی خواهیم کرد.

شینگل ایرانی اوریبان از مشتقات نفت، سیلیس و لایه ‌های گوناگون تشکیل شده است. در فرآیند ساخت این پوشش به نکات مهمی توجه شده است. برخی از این نکات مهم عبارتند از: مقاومت در مقابل تغییرات دما، انعکاس نور خورشید، انعطاف‌ پذیری در برابر ضربه، مقاومت در مقابل وزش باد های شدید و شکل‌ گیری به فرم‌ های گوناگون.

آکامیا نمایندگی رسمی شینگل ایرانی اوریبان

شینگل ایرانی اوریبان

شینگل ایرانی اوریبان جدید ترین محصول ارائه شده از شرکت آکامیا است. این محصول با تکیه بر تجربه ۱۵ ساله آکامیا و با همکاری شرکت تانگیران تولید و عرضه شده است. آکامیا نماینده رسمی فروش شینگل های اوریبان است و آن را با گارانتی ۱۰ ساله به فروش می رساند. در حال حاضر، شینگل اوریبان در طرح تک لایه شش ضلعی (لانه زنبوری) در رنگ های متنوع تولید می شود و در بسته های ۳ مترمربعی آماده فروش است.

مزیت استفاده از این محصول علاوه بر کیفیت رقابتی با سایر برند های وارداتی و قیمت مناسب آن، وجود مداوم و پیوسته همه رنگ ها و مدل های آن در بازار است؛ به نحوی که نگرانی ای از بابت کمیابی، نایابی و کسری خرید مشتریان وجود نخواهد داشت. در حالی که در خصوص نمونه های وارداتی شینگل ها مشکل اتمام موجودی بسیار رخ می دهد. خریداران محترم شینگل ایرانی اوریبان در هر فصل و زمانی از سال می توانند سفارش خود را تحویل بگیرند. این امر در تسریع و تسهیل رفع خسارات شامل گارانتی و غیر گارانتی نیز موثر است .

از دیگر مزایای این شینگل سقف شیروانی می توان به سختی بالای فایبرگلاس به کار برده شده در آن اشاره کرد. همچنین به کارگیری گرانول های سخت آتشفشانی باعث شده تا مقاومت این محصول در برابر آتش سوزی، پوسیدگی، انتقال حرارت و صدا بالا برود و خاصیت ضد آب بودن آن را تقویت نماید .

مزایای شینگل اوریبان

شینگل ایرانی اوریبان

  • غیر قابل نفوذ در تماس با آب

به علت مواد به کاررفته در ساخت محصولات اوریبان، آن ها سالیان سال کاملا در مقابل آب غیر قابل نفوذ باقی می مانند و پوشش ضد آب هستند.        

  • انعطاف پذیری

مواد لاستیکی و ترموپلاستیک ضمن افزایش انعطاف پذیری، این شینگل ها را در مقابل ضربه بسیار مقاوم کرده اند.

  • ایزوله در مقابل صوت

شینگل ایرانی اوریبان با استفاده از لایه های مهندسی شده از انتقال سر و صدا به داخل خانه به خصوص به هنگام بارندگی شدید جلوگیری می کند.

  • نصب آسان

به علت پشت چسبدار بودن و وزن کم نصب این شینگل ها آسان است.

  • ایزوله در برابر سرما و گرما

مواد اولیه به کار رفته در ساخت شینگل های اوریبان خاصیت عایق حرارتی به شینگل بخشیده و مانع از اتلاف گرما می شوند.

  • مقاومت در مقابل مواد اسیدی و قلیایی

مقاومت این نوع پوشش سقف به خصوص در مقابل باران های اسیدی بسیار زیاد است و مانند سقف های فلزی صدمه نمی بیند.

  • با دوام بودن

شینگل اوریبان به علت استفاده از مواد پلیمری مخصوص مقابل تغییرات جوی و حرارت (۲۰- تا ۹۰ درجه سانتیگراد) بسیار مقاوم است.

  • عدم تغییر شکل و اندازه

شینگل اوریبان هیچ گونه تغییر شکل و اندازه در کلیه شرایط جوی، رطوبت بالا، خشکی و همچنین یخبندان نخواهد داشت.

شینگل اوریبان

آنچه تا به اینجا بیان کردیم، مهم ترین مزایای شینگل ایرانی اوریبان را شامل می شده است. حال به صورت خلاصه، برخی از مزایای دیگر این نوع شینگل را بیان خواهیم کرد.

  • شینگل اوریبان مطابق با اصول سبک ‌سازی ساختمان ساخته شده است.
  • عمر مفید این نوع شینگل بیش از پنجاه سال است.
  • پوشش سقف شینگل اوریبان به سرعت می تواند با پوشش‌ های مشابه سنتی تعویض شود.
  • ویژگی آیرودینامیک مقاومت فوق العاده ای را در برابر وزش باد های شدید به وجود آورده است.
  • از نظر ظاهری این پوشش سقف همراهی و هماهنگی کاملی با در، پنجره و نمای UPVC دارد.
  • عایق بودن این شینگل از انتقال دمای محیط داخلی سازه به محیط بیرون جلوگیری می کند.
  • شینگل ایرانی اوریبان برای ایجاد هماهنگی با رنگ نمای ساختمان، رنگ بندی های گوناگونی را در اختیارتان می گذارد.
  • ضربه و یا عبور شخص از روی سقف آسیبی به پوشش شینگل نخواهد زد.
  • شینگل اوریبان قابلیت تعویض بخش های آسیب دیده را دارد.
  • هم بر روی سقف های ساختمان های قدیمی و هم ساختمان های جدید به راحتی نصب می شود.
  • شینگل ایرانی اوریبان سازگار با محیط زیست است و پوشش مناسب برای خانه های دوستداران محیط زیست است.
  • این محصول استاندارد های معتبر جهانی در صنایع ساختمانی را در بر می گیرد.
  • مدت زمان اجرای این نوع پوشش سقف بسیار کوتاه است و اجرای آن در مقایسه با نمونه های سنتی زمان بسیار کمتری می خواهد.
  • دانه های رنگی سیلیس سبب شده است که رنگ های شینگل اوریبان ثابت باشند.

انواع شینگل ایرانی اوریبان

شینگل اوریبان2

پوشش سقف شینگل اوریبان در سه کلاس (MASTER، PREMIUM و Acti Roof) عرضه می شود. هر سه نوع از مواد هیدروکربنی مقاوم (قیر اکسیده) به همراه تیشو به منظور مقاومت در برابر اشعه UV، پلی استر و لایه سیلیس برای افزایش مقاومت تشکیل شده اند و در نهایت با سنگریزه های طبیعی و رنگی پوشیده شده اند. این سنگریزه ها سبب ایجاد نمایی خاص و زیبا می شوند که با محیط زیست نیز بسیار سازگار است.

جمع بندی

شینگل ایرانی اوریبان از برند های باکیفیت پوشش سقف شیبدار یا شیروانی است. این نوع شینگل به دلیل مزایا و ویژگی های گوناگونی که دارد طرفداران زیادی را به سوی خود جذب کرده است. ما در این مطلب به بررسی مزایای آن پرداختیم. آکامیا به عنوان نماینده اوریبان، این شینگل را در رنگ ها و طرح های گوناگون عرضه می کند.

customers