مراحل تعویض یک سقف

تمام مراحل تعویض یک سقف

تمام مراحل تعویض یک سقف

مواردی در زندگی وجود دارد که فقط نیاز به برنامه ریزی و ملاحظه دقیق دارد. یکی از اینها سقف است. شاید برایتان سوال پیش بیاید که چرا سقف؟ و چرا در مورد مراحل تعویض یک سقف باید بدانید؟

سقف نقش های اساسی بسیاری را ایفا می‌کند:

ظاهر خانه شما را تکمیل می کند.

شما و سرمایه‌های زندگی‌تان را از خورشید، باران، برف و وزش باد محافظت می کند.

راندمان انرژی را در خانه شما حفظ می کند.

شما را در تابستان خنک و در زمستان گرم نگه می دارد.

فضای بام را برای اهداف مختلف فراهم می‌کند.

شاید به این دلیل به این صفحه هدایت شده‌اید چون قصد دارید سقفتان را جایگزین کنید یا اطلاعاتی در مورد تعویض بام به دست بیارید یا در کل می‌خواهید بدانید که همگام تعویضیک سقف چه چیزهایی را باید در نظر بگیرید. جای درستی را انتخاب کرده‌اید چرا که ما در این مطلب می‌خواهیم همین موضوع را با شما به اشتراک بگذاریم.

امیدواریم که در پایان این پست، به اهداف مورد نیازتان رسیده باشید.

اگر به سقف مسکونی یا تجاری احتیاج دارید این ۶ موضوع زیر را بررسی می‌کنیم.

۶ موردی که باید هنگام تعویض یک سقف در نظر بگیرید

تمام مراحل تعویض یک سقف
۱- نیاز به تعویض سقف

اول از همه … آیا واقعاً به تعویض سقف نیاز دارید؟ دلایل زیادی وجود دارد که مردم به دنبال این سرویس هستند. ممکن است مالک یک ملک سقف جدیدی بخواهد تا بتواند ارزش خانه را ارتقا دهد و این خانه یا ساختمان خود را با قیمت بالاتری به فروش برساند. دلیل دیگری که برای تعویض سقف امکان دارد وجود داشته باشد این است که خود سقف به پایان عمر خود رسیده باشد و فرسوده شده باشد.

به عنوان مثال، اگر سقفی با پوشش شینگل آسفالت دارید، معمولاً ۲۰ تا ۳۰ سال بعد این پوشش به پایان عمرش نزدیک می‌شود و نیاز به تعویض دارد پس دانستن درباره مراحل تعویض یک سقف خالی از لطف نیست

نیاز به تعویض سقف را با استخدام پیمانکار برای انجام بازرسی تعیین کنید. یک تیم از پیمانکاران نحوه نصب سقف شما را بررسی می کنند و همزمان آسیب‌های سقف شما را بررسی خواهند کرد.

شاخص های متداول آسیب سقف شامل موارد زیر است:

  • خطوط سقفی سایه بان
  • شینگل پیچ و تاب خورده
  • نفوذ رطوبت
  • ترک ها ، تورفتگی ها ، نقاط تو رفنه (سقف مسطح)
  • افزایش مصرف انرژی که به دنبال آن افزایش هزینه قبض‌ها را در پی دارد

۲- مصالح بام انتخابی جدید شما

مراحل تعویض یک سقف
شاید یکی از مهمترین مواردی که هنگام تعویض سقف باید در نظر بگیرید، خود مصالح بام است. چه چشم¬اندازی برای سقف خود دارید. چه مدت انتظار دارید که سقف شما دوام داشته باشد؟

در اینجا چند مورد از مصالح عالی برای انتخاب پوشش سقف وجود دارد:

شینگل آسفالت مسکونی / تجاری : شینگل آسفالت در خانه ها و آپارتمان ها قابل استفاده است. این شینگل بسیار جذاب و مقرون به صرفه هستند و دوباره ۲۰ تا ۳۰ سال عمر مفید به سقفتان می¬دهند. همچنین وجود طرح و رنگ¬های متنوعی که در این نوع از پوشش وجود دارد گزینه¬های زیادی را پیش روی شما می¬گذارد و به راحتی می¬توانید با توجه به شکل سقف، بودجه و سلیقه¬تان یک نوع از شینگل آسفالت را انتخاب کنید. همچنین نصب و جابجایی بسیار راحتی دارد.

شینگل فلزی : اگر دنبال عمری طولانی و دوامی بالا برای سقفتان هستید در انتخاب این گزینه اصلا تردید نکنید. سقف¬های فلزی تا ۷۰ سال عمر می کنند. شاید شنیده باشید که هنگام بارش باران و اصابتش با این نوع از پوشش سقف سر و صدا ایجاد می¬شود. اما هنگام نصب عایق¬کاری درستی انجام شود، سر و صدا نباید به خانه شما نفوذ کند.

شینگل چوبی : بام چوب سدر بی زمان و درجه یک به نظر می رسد. این گزینه مناسب برای افرادی که از نظر محیط زیست آگاه هستند. سقف های لرزش چوب در هزینه های گرمایشی و سرمایشی نیز صرفه جویی می شود.

شینگل سقف خورشیدی: این شینگل که به نام شینگل فتوولتائیک خوانده می¬شود باعث می¬شود تا از مزایای انرژی خورشیدی بهره مند شوید. هزینه این پوشش معمولاً بسته به فن آوری مورد استفاده و خود تولید کننده متفاوت است.

بام یکپارچه – ساختمانهای تجاری با سیستم های سقف مسطح از گزینه های تک لایه بهره مند می شوند. انتخاب های رایج شامل EPDM ، TPO و PVC است. این سیستم های مبتنی بر آسفالت از آنجا که دارای انعطاف پذیری هستند و کار با آنها آسان است بسیارمحبوب هستند.

۳- برداشتن سقف قبلی

آیا می خواهید مواد بام قدیمی خود را از روی سقف بردارید یا فقط سقف سازی مجدد انجام می دهید؟ یک پروژه بام¬سازی مجدد معمولاً فرایندی سریعتر و مقرون به صرفه تر از جایگزینی است.

با این حال ، توجه داشته باشید که اگر قبلاً این کار را انجام داده اید ، برای بار دیگری نمی¬توانید بام¬سازی مجدد را انجام دهید. این بدان معنی است که بام دوباره می تواند فقط یک بار انجام شود. همچنین، اگر سقف شما دارای مشکلات ساختاری زیادی باشد ، سقف سازی دوباره نمی تواند انجام شود. در این حالت ، جایگزینی سقف بهترین راه حل است.

۴- اقلیم و آب و هوا در منطقه شما

مراحل تعویض یک سقف

در حالی که بسیاری از مواد بام موجود در بازار وجود دارد ، در مورد آب و هوای منطقه خود فکر کنید. جایگزینی یک سقف قدیمی با یک خانه جدید فقط براساس قیمت کافی نیست.باید حتما به اقلیم و نوع مصالح دقت کنید تا سقف جدید بهترین کارآییی را برای شما داشته باشد.

سیستم های بام فلزی برای مناطقی که غالباً نور خورشید دریافت می کنند و تابستان های گرم را تجربه می کنند بسیار عالی هستند. اما اگر در منظقه¬ای زندگی می¬کنید که صوفان¬های شدید و پی در پی رخ می¬دهد، استفاده از بام فلزی گزینه مناسبی نیست و دچار آسیب می¬شود.

با وجود شینگل سقف آسفالت ، تولید کنندگان برتر شینگلی را طراحی کرده اند که منعکس کننده انرژی خورشیدی است. همچنین یک نوع از شینگل وجود دارد که می تواند در برابر وزش باد شدید و تأثیر تگرگ مقاومت کند. اما برای مثال شینگل سفالی در مناطقی با باران¬های شدید و فراوان جوابگو نیست و فورا دچار آسیب می¬شود.

۵- اختلال در فعالیت های روزانه خود

مواردی که باید هنگام تعویض سقف در نظر بگیرید فقط به مصالح و قیمت محدود نمی شود. از آنجا که تعویض سقف پروژه عظیمی است ، در مورد اختلالات مربوط به آن فکر کنید. مطمئناً در حین انجام این کار سر و صدا ، گرد و غبار و آوار وجود دارد که محیط اطرافتان را تحت¬الشعاع قرار می¬دهد. شما باید برای این موارد آماده باشید.

هیچ کس نمی تواند دقیقاً بگوید تعویض سقف چه مدت طول خواهد کشید. پیمانکاران می توانند بر اساس جدول زمانی پروژه یه زمان تقریبی به شما بدهند. اما این نکته رو در نظر داشته باشید که عوامل غیرقابل کنترل مانند هوا و چالش¬های احتمالی را که پیمانکاران در این فرآیند با آنها روبرو می شوند نیز پیش خواهد آمد و زمان‌بندی را دچار اختلال می‌کند. اصولاً هرچه تعویض سقف طولانی تر شود، اختلالات بیشتری نیز به همراه خواهد داشت. همچنین ممکن است صاحبان کار تصمیم بگیرند برای تامین فعالیت خود و ی رسیدن مصالح چند روزی دست از کار بکشند که تمام اینها روی زمان پایان این پروژه تاثیر خواهند گذاشت.

۶- پیدا کردن یک پیمانکار واجد شرایط

آخرین اما مهمترین جنبه تعویض سقف ، پیمانکار است. در اینجا چند دلیل مهم پیمانکار مناسب ذکر شده است: یک پیمانکار باید دارای مجوز و بیمه باشد. مجوز و بیمه شما را از خطاهای کار و حوادث در محل محافظت می‌کند. برای تأیید اینکه پیمانکار شما شرایط را رعایت کرده است، از آنها کپی بخواهید. پیمانکاران آماتور ممکن است کار خود را با ضمانت عقب بندازند. در صورت بروز نقص در مواد و خطاهای کار، به ضمانت هایی نیاز دارید. حتماً از ضمانت کار برخوردار شوید.

نتیجه:

در نهایت به این نتیجه می‌رسیم که … ۶ چیز را در مراحل تعویض یک سقف باید در نظر بگیرید. دلیل شما برای تعویض سقف هرچه که باشد، بهرحال حتماً باید شرکت مناسبی را برای انجام کار استخدام کنید. اگر نصب بامتان دچار اشتباه باشد یا ضمانت نامه ای نداشته باشید، استفاده از بهترین مواد هم فایده‌ای ندارند.

پروژه های مرتبط

نظرات کاربران

customers