همکاری با یک پیمانکار سقف

پیمانکار سقف

یک داستان شخصی

چه اتفاقی می‌افتد اگر شما و پیمانکار سقف تان قرارداد نمی‌بندید؟ با توجه به همکاری با یک پیمانکار دوستانه، قرارداد منعقد می‌شود؟ دوباره فکر کنید، قراردادها در همه روابط کاری بسیار مهم هستند، خواه با یک دوست باشد یا با یک متخصص ناآشنا کار کنید. قراردادها هر دو طرف را از درگیری‌های احتمالی محافظت می‌کنند و اطمینان می‌دهند که پروژه با موفقیت به پایان می‌رسد و همه را راضی نگه میدارد. هنوز نسبت به این موضوع متقاعد نشدید؟ این داستان و تجربه شخصی از تجربه شریک زندگی تام و هامر در کار بدون قرارداد را بخوانید.

چند سال پیش

من برخی از آسیب‌های ساختاری به یک دیوار خارجی را کشف کردم. من پیمانکاری استخدام کردم که از طرف املاک و مستغلات به من توصیه شده بود و از کار او راضی بودم. کار پیچیده‌ای نبود – ما با یک قیمت توافق کردیم، برای جمع‌آوری مواد به محل رفتیم و او همان روز کار را تمام کرد. در حقیقت، من از کار او چنان تحت تأثیر قرار گرفتم که وقتی او به من کالاهای تبلیغاتی خود را ارائه داد و معرفی کرد و در مورد ادامه کار با من صحبت کرد، تصمیم گرفتم در مورد به تکمیل تعمیر سقف طبقه دوم هم با او صحبت کنم. طبفه دوم خانه‌ام کاملا نشست کرده بود. گفتگوی بین ما به این شکل ادامه پیدا کرد:

ادامه داستان

من سؤال کردم “برای تعمیر و تکمیل سقف طبقه دوم چه مبلغی باید هزینه کنم و مد نظر شماست؟”

او پاسخ داد: “من می‌توانم این کار را برای شما با مبلغ X دلار انجام دهم.”

گفتم ، “از کجا می‌توانید شروع کنید؟”

و با همین مکالمه برای ادامه روند تعمیر استخدام شد. به دلایلی، ما هیچ وقت زحمت عقد قرارداد را به خودمان ندادیم. او کار را از روزی که وعده داده بود شروع کرد و همه چیز به خوبی پیش رفت. هر وقتی که میخواست به او قسط می‌پرداختم و هنگام انجام کارهای اضافی مبلغی را نیز پرداخت می‌کردم. تا اینجای کار نبستن قراداد معضلی به نظر نمی‌رسید.

با این حال …

با نزدیک شدن به اتمام پروژه، روابط ما خراب شد. معلوم شد که تعاریف مختلفی از “تکمیل پروژه” داشتیم. در انتها مرتبا کارهای بیشتری می‌تراشید و روند تکمیل پروژه را به تعویق می‌انداخت تا از این درگاه پول بیشتری به دست بیاورد. نتیجه این روند برای من لیستی طولانی و هزینه‌ای اضافی بود که روی دستم مانده بود.

وقتی کارمان کوچک بود نداشتن قرارداد خطر بزرگی محسوب نمی‌شد اما وقتی پروژه بزرگتر شد، نداشتن یک قرارداد کتبی با پیمانکار سقف کاملاً احمقانه بود. من قطعاً احساس خوشبختی میکنم که در نتیجه این اشتباه عواقب جدیتری متحمل نشده‌ام. با یک قرارداد مناسب، تمام عناصر موجود در کار (و همچنین آنچه در آن گنجانده نشده است)، قیمت را تضمین کرده و برنامه پرداخت را تعیین می‌کند. در صورت داشتن قرارداد می‌توانید دستورات تغییر کار را برای هرگونه کار اضافی که “در جریان کار” اتفاق می‌افتد مذاکره کنید. مشکل ما در این پروژه اختلاف در مورد چیزی بود که کار “تمام شده” تعیین می‌کرد. داشتن توافق نامه کتبی قبل از شروع کار، بعداً از اختلاف نظرها جلوگیری می‌کرد.

 

عناصر یک قرارداد خوب با پیمانکار سقف

• اطلاعات تماس پیمانکار: آدرس، تلفن و شماره پروانه
• اطلاعات تماس خریدار
• شرح پروژه، آنچه در آن گنجانده شده است، آنچه شامل نمی‌شود
• توضیحات در مورد مصالح و اینکه چه کسی مصالح را تامین می‌کند
• لیست هر قرارداد فرعی
• قیمت قرارداد
• برنامه پرداخت (معمولاً بر اساس نقاط عطف)
• تاریخ شروع
• تاریخ پایان
• مقررات نحوه استفاده از سفارشات تغییر

 

با ما همراه باشید تا به یک تجربه خوب برسیم

پروژه های مرتبط

نظرات کاربران

customers