اشتباهات معمول در سقف‌سازی

شتباهات معمول در سقف‌سازی

از این اشتباهات معمول در سقف­‌سازی جلوگیری کنید

سقف شما به عنوان یک سیستم یکپارچه کار می­‌کند. تعدادی از عناصر در این سیستم سقفی وجود دارد که می­‌تواند به طیف وسیعی از مسائل و عوارض منجر شوند. با آگاهی پیدا کردن در مورد اشتباهات معمول در سقف‌سازی ، تعمیر و تعویض، می­‌توانید در آینده از زحمت و هزینه مشکلات شدیدتری که به وجود خواهد آمد، پیش­گیری کنید و با آگاهی نسبت به این مسائل می‌­توانید شرایط راحت­تری را برای خود فراهم کنید. این اشتباهات متداول را بشناسید و تا حد امکان از تکرار این اشتباهات جلوگیری کنید.

استخدام پیمانکار بام اشتباه

در سراسر کشو تعداد تکان­‌دهنده‌ای از پیمانکاران بام وجود دارد که برای انجام کار مورد نیاز خود بدون مجوز و بدون مدرکی قابل اطمینان هستند. هرگز یک پیمانکار را بدون اینکه از او مدارک قابل استناد درخواست کنید، استخدام نکنید. در صورت مواجهه با یک پیمانکار باید:

  • پیمانکار گواهی کسب و کار خود را به شما نشان دهند
  • دانش، تجربه و تخصص مناسب را برای انجام کار به نمایش بگذارند
  • برای به دست آوردن درک کاملی از مسئله، سوالات مناسبی بپرسید که پیمانکار موظف است جواب دهد.
  • برای یافتن منبع مشکل، از یک رویکرد کامل سیستم استفاده کنید و تأیید کنید که بقیه سقف شما سالم و بهینه کار می­‌کند.
  • قیمت را به صورت نسبی تخمین بزنید (نسبت به پیمانکاران بامی که قیمت آنها به نظر واقعی به نظر نمی­‌رسد مراقب باشید، اطمینان حاصل کنید که تمام برآوردها بر اساس معیارهای واقعی باشد و اگر مقایسه­‌ای انجام می­‌دهید واقع‌بینانه باشد و صداقت داشته باشد.)

 

تهویه اتاق زیر شیروانی و سقف

اتاق زیر شیروانی مناسب و تهویه سقف برای عملکرد سیستم سقف شما بسیار مهم هستند و با این حال و با وجود اهمیت موضوع سیستم تهویه بسیاری از خانه‌ها به طور نادرست اجرا شده است یا به طور کافی تهویه نشده‌اند. یک پیمانکار بام خوب همیشه بررسی خواهد کرد تا سیستم­‌های اتاق زیر شیروانی و تهویه سقف شما کافی باشند. اتاق زیر شیروانی و تهویه مناسب شامل:

  • تعادل مناسب بین دریچه‌های ورودی و دریچه‌های خروجی
  • مقدار صحیح عایق کاری اتاق زیر شیروانی که مانع از جریان هوا در منبع ورودی نمی­‌شود
  • استفاده از انواع دریچه­‌های سرتاسری سقفی در کل اتاق زیر شیروانی
  • سیستم تهویه حمام که از پشت بام بیرون می­‌رود و داخل اتاق زیر شیروانی نیست

 

عدم پیروی از روش‌ها صحیح

سه مورد از مهمترین مؤلفه‌های سیستم بام شما ناودان­‌ها، لایه زیرین و شینگل است. آگاهی به اشتباهات معمول در سقف‌سازی ، نصب صحیح سقف، تعمیر سقف یا تعویض سقف بسیار مهم است، چرا که هر عنصر در شرایط کلی سقفتان نقشی اساسی دارد.

ناودان­‌ها مناطقی از سقف شما هستند که بیشتر در معرض نفوذ آب مانند آبروها، شیب­‌راه­‌ها، دودکش­‌ها و پشته­‌های لوله کشی قرار دارند. باید برای اینکه مطمئن شوید این اجزا از نفوذ رطوبت در امان هستند کاملا از این اجزا مراقبت کنید و برای نصب صحیح به متخصص مراجعه کنید.

اولین لایه زیرین، که به عنوان عایق آب نیز شناخته می­‌شود، در زیر شینگل و اطراف سوراخ‌های سقفی قرار دارد و به عنوان اولین محافظ شما در برابر قندیل­‌ها و سرمای بیرون است. کفپوش دوم در زیر تمام سقف شما لازم نیست ولی اگر در همه جا نصب نشود ، ممکن است خانه شما در معرض خطر نشتی باشد. یک زیر لایه خوب عایق رطوبتی خوبی­ست و تهویه مناسبی خواهد داشت و از یخ زدگی و نفوذ آب و رطوبیت به زیر سقف جلوگیری می­‌کند.

شینگل لایه بیرونی سقف شما را تشکیل می­‌دهد و با همین جمله می­‌توانید به میزان اهمیت شینگل پی ببرید که چطور نقش بالایی در ظاهر خانه شما را نیز ایفا می‌­کند. مشکلاتی که عموما برای شینگل رخ می­‌دهد شامل خم شدن لبه‌­ها، هم‌ترازی ضعیف، چفت‌و‌بست نشدن صحیح، چرخاندن آن به صورت وارونه و استفاده از سیمان بر پایه آسفالت برای ترمیم است. چنین مشکلاتی می­‌تواند منجر به ظاهر نازیبا، آسیب دیدن شینگل، آسیب دید به واسطه کپک و موریانه­‌ها، نشت سقف و لایه لایه شدن شینگل شود.

عدم پیروی از دستورالعمل‌های صحیح

هر مؤلفه سقف شما دارای دستورالعمل‌ها و توصیه‌های خاصی است که توسط سازنده ارائه می­‌شود. این دستورالعمل‌ها مهم هستند و در صورتی که هنگام اجرای سقف به این دستورالعمل­‌ها پایبند نمانید و راعایت نکنید، ضمانت‌نامه‌های سازنده ممکن است باطل شود.

 

انتخاب پیمانکار بدون ضمانت کاری

مهم است که پیمانکار بامی را که انتخاب می­‌کنید همیشه در طول کار کنار شما باشد و در کار خود تبحر داشته باشد. ضمانت‌نامه کاری تبحر و تخصص پیمانکار را تأیید می­‌کند. به عنوان یک صاحب‌خانه، باید مطمئن شوید که هرگونه احتمال را در نظر می­‌گیرید. طول گارانتی به اندازه ارائه آن بسیار مهم نیست. اگر پیمانکار دارای ضمانت کاری در محل کار است، باعث می­‌شود که کار خود را تضمین کنند. بسیاری حتی کارشان را فراتر از دوره گارانتی انجام می­‌دهند زیرا یک پیمانکار هوشمند به این موضوع واقف است که داشتن صداقت و کار خوب باعث ایجاد وفاداری و اعتماد در بین مشتریان می‌شود.

 

با ما در تماس باشید.

پروژه های مرتبط

نظرات کاربران

customers