سوالاتی که باید از یک پیمانکار پرسید

پیمانکار

سوال­ات متداول

انتخاب یک پیمانکار بام با تجربه، باانگیزه و معتمد اصل بسیار مهمی است. پیمانکاری که انتخاب می­‌کنید همان شخصی است که می­‌تواند سقف بالای سر شما و خانواده‌­تان را تعمیر کند و از عناصر بیرونی محافظت کند. به دلیلی اهمیت موضوع شما باید اطمینان قلبی به انتخابتان داشته باشید و مطمئن شوید نتایج تا زمانی که امکانش هست ماندگار و پایدار خواهد ماند. در اینجا مراحل و سؤالاتی وجود دارد که باید هنگام انتخاب پیمانکار مناسب بام حواستان ببه جواب این سوالات باشد.

پیمانکار

اثبات بیمه را بخواهید

در هنگام استخدام پیمانکار سقف، بررسی اثبات جبران خسارت و بیمه مسئولیت کارگر بسیار مهم است. هنگام تأیید این گواهینامه‌­ها، برای تأیید صحت اعتبارشان، تماس با شرکت بیمه را در نظر داشته باشید.

پیمانکار

پیمانکار محلی انتخاب کنید و ضمانتش را تأیید کنید

هنگام انتخاب پیمانکار، سعی کنید مطمئن شوید که در حیطه محله شما مشغول به فعالیت هستند. وقتی پیمانکار محلی انتخاب می­‌کنید با اطمینان خاطر بیشتری می­‌توانید در صدد رفع سوال‌ها و نگرانی­‌های‌تان باشید، چرا که می‌­توانید در محل انجام پروژه­‌هایش حاضر باشید و قبل کار، حین کار و پس از انجام مراحل به پیمانکار مراجعه کنید.

عامل فاصله می­‌تواند برای ضمانت شما هم مشکل ایجاد کند. استخدام پیمانکاری که محل اصلی کارش با خانه یا ملک شما فاصله دارد ممکن است در صورتی که سقفتان نیاز به ارزیابی مجدد طبق آیین­نامه ضمانت داشته باشد، مشکلاتی را ایجاد کند.

این هم یک عامل مهم هنگام در نظر گرفتن ضمانت سقف جدید شما. مشاغلی که محلی نیستند ممکن است ناگهانی تعطیل شوند، جابجا شوند یا کلا ادامه کار ندهند. مشاغل محلی برای مدیریت و پیگیری آسان‌تر هستند و منابع محلی بیشتری برای کمک به شما در جهت یابی روند کار دارند.

این مسئله همچنین هنگام مواجهه با طوفان حائز اهمیت است. این نوع پیمانکاران دم در شما حاضر می­‌شوند و متقعدتان می­‌کند که با این طوفان اخیر سقفتان دچار آسیب شده و به هر ضرب‌وزوری شده شما را متقاعد می­‌کنند که نامه پی­‌قرارداد را امضا کنید. حواستان باشد که شما مجبور به انجام چنین کاری نیستید و اگر سقفتان هم آسیب دیده، خودتان دنبال یک پیمانکار محلی و معتبر می­‌گردید. شما باید مطمئن شوید که زمان کافی برای فکر کردن و تحقیق دارید و پیمانکارتان برای تأیید کلیه اطلاعات لازم جهت تصمیم‌گیری آگاهانه و ایمن به شما فرصت می­‌دهد.

 

فرم‌ها

در بین این فرم­‌ها برای صدور گواهینامه، اطمینان حاصل کنید که یکی از این فرم‌ها ضمانت­نامه است. اطمینان حاصل کنید که گارانتی را به طور کامل مطالعه کرده و درمورد درک کامل از هرگونه استثناء یا اقداماتی که می­‌تواند ضمانت را تغییر دهد یا خنثی کند، بررسی کنید.

از پیمانکار بخواهید که مجوز کاری و مجوزهای تجاری­اش را تأیید کند.

مدارک و گواهینامه‌­های زیادی وجود دارد که در طول این فرآیند بایذ تأیید کنید. با این­که جزئیات زیادی وجود دارد، در اطمینان از اینکه پیمانکاری که انتخاب می‌کنید مجوز کاری، معتمد بودن و ارزش سرمایه‌گذاری، هرکدام به همان اندازه مهم هستند.

وقتی یک پیمانکار بام را استخدام می­‌کنید، می‌خواهید مطمئن شوید که آنها و مشاغل آنها دارای مجوزهای تجاری مناسب برای پیمانکاران بام برای استان یا منطقه محلی شما هستند. آشنایی با این مجوزها یکی دیگر از مزایای استخدام محلی است. با این وجود، اگر با مجوزهای لازم آشنایی ندارید، منابع زیادی وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا اطمینان حاصل کنید که همه موارد لازم را برای تأیید این بخش از روند را بدانید و بدانید که سؤالات درستی می­‌پرسید.

 

شما همچنین می‌خواهید مطمئن شوید که تجارت این افراد قانونی است. در تأیید مجوز، جبران خسارت کارگران، بیمه مسئولیت و ضمانت، حتماً شماره شناسنامه مالیاتی، آدرس کارکنان، وب سایت تجاری یا آدرس ایمیل و شماره تلفن فرد را نیز بخواهید. این جزئیات زیاد برای تأیید و به خاطر سپردن است، این اطلاعات به شما کمک می­‌کنند تا یک تصمیم آگاهانه بگیرید و همچنین تجربه خود را در طول فرایند بهبود ببخشید زیرا این جزئیات اطمینان شما در مورد پیمانکار بام خود را افزایش می­‌دهد. انجام این مراحل همچنین به برقراری ارتباط روشنی بین شما، مصرف‌کننده و پیمانکار کمک خواهد کرد.

منابع را بخواهید

استخدام یک پیمانکار محلی مستقرتر با منابع بیشتری برای مراجعات محلی و مشتری‌های گذشته می‌باشد. اما، چه محلی باشند و چه نباشید، همیشه لیستی از منابع را از پیمانکار یا شرکت آنها بخواهید. مراجعه به مشتریان گذشته می‌تواند به شما در تعیین قوام کار و اخلاق کار پیمانکاران مورد نظر برای استخدام کمک کند.

 

جزئیات شغل را به صورت کتبی بخواهید

از پیمانکار بام برای تعداد کارکنانی که قصد دارد روی پشت بام شما به کار بگیرد، سوال بپرسید. این کار به شما کمک می­‌کند نظارت بر کارهایی که انجام می­‌شود را مشخص کنید. همچنین در مورد روز یا مهلت مورد انتظار برای پروژه بام، پرداخت پیش‌بینی شده و برنامه پرداخت صحبت کنید. این جزئیات باید قبل از تصمیم نهایی شما مورد بحث قرار گیرد، همچنین باید در قرارداد ایجاد شده در طی مراحل استخدام رسمی درج شود.

 

قرارداد

از پیمانکار خود بخواهید تأییدیه سازنده بام را برای نصب یا کار مورد نظر برای تکمیل سقفتان، بگیرد. انجام این پروسه مهم است چرا که ممکن است نیازهای آموزشی، صدور گواهینامه یا مجوزهای لازم برای تکمیل کارهایی که شما برنامه‌ریزی کرده­‌اید لازم باشد. شما باید مطمئن شوید که در طول کل روند آگاه به مسائل هستید

داشتن این تاییدیه همچنین به معنای به دست آوردن قرارداد است. پس از تصمیم‌گیری در مورد پیمانکار بام و طرحی برای سقف خود، اطمینان حاصل کنید که یک قرارداد تأیید شده در دستتان باشد. این قرارداد باید شامل جزئیات کار و کلیه طرح‌هایی باشد که قصد دارند برای سقف شما تکمیل کنند. چنین جزئیاتی در قرارداد باید شامل طول پروژه، زمان شروع و پایان روزانه، مواد و مصالح بام به کار رفته، مراحل ایمنی، مبلغ و برنامه زمان‌بندی شده در مورد توافق و روش‌های تمیز کردن باشد.

پیشنهاد می شود تا زمانی که کار روی سقف شما تمام و کمال انجام نشود، تمام پول را پرداخت نکنید  تا از نتیجه راضی باشید. با این حال، همچنین اطمینان حاصل کنید که پس از تصمیم گیری در مورد استخدام آگاهانه ، برنامه پرداخت را که در قرارداد شما با آن توافق شده است، سر موقع انجام می­دهید.

 

قیاس و تضاد

با بیش از یک پیمانکار تماس بگیرید، اطلاعات مناسب را جمع آوری کرده و منابع را با یکدیگر مقایسه کنید تا مطمئن شوید که بهترین تصمیم را برای بام خود گرفته اید. دسترسی به کلیه اسناد و مدارک مربوطه و اطلاعات ذکر شده در بالا ، موقعیت مکانی کار، انتظارات برقراری شده بین شما و پیمانکاران مختلف و خدمات ارائه شده را در نظر بگیرید.

مطمئن باشید که پیمانکاران داری مجوز باشد ، به موقع کار انجام دهد و ایمن و قابل اعتماد باشد. در حالی که قیمت و بودجه شخصی شما بسیار مهم است، همچنین بسیار مهم است که تصمیم شما فقط براساس این عامل اتخاذ نشود. خدمات، هزینه ها و ضمانت های پیمانکاران مورد نظر خود را در نظر بگیرید، اما این نکته را بخاطر بسپارید که پیمانکار سقف شما برای به دست آوردن بیشترین و بهترین استفاده از خدمات استخدام می­شود، پس ارزش سرمایه گذاری بیشتری دارد.

ارتباط و اعتماد متقابل بسیار مهم است

از خودتان بپرسید تا ببنید پیمانکارتان چقدر در مقابل سوالات و درخواست مدارک شما پاسخگو است و پاسخ­هایش تا چه میزان شفافیت دارد. اگر در این مورد اهمال به خرج می­دهد حتما در فرصت مناسبی این موضوع را با پیمانکارتان مطرح کنید.

اگر این مسئله یا مسئله ای باقی مانده است، این مسئله را عمیقاً مورد توجه قرار دهید تا اثربخشی و قابلیت اطمینان رویکرد تجاری آنها ارزیابی شود. برقراری ارتباط مؤثر و کارآمد در هر دو هدف یک پروژه تجاری و سرمایه گذاری در منزل برای کار موثر و اعتماد به نفس در انجام و تکمیل پروژه بسیار مهم است.

جزئیات زیادی وجود دارد که باید در هنگام استخدام پیمانکار بام به آن توجه کنید. با این وجو ، توجه به این سؤالات در طی مراحل استخدام به شما کمک می کند تا ذهن خود را در طول تکمیل نیازهای نهایی بام خود راحت کنید. اگر به دنبال پیمانکار بام هستید و یا کمک دیگری در این مورد نیاز دارید ، یا اطلاعات بیشتر و حتیمشاوره رایگان در مورد خانه خود می­خواهید، همین امروز با ما تماس بگیرید.

پروژه های مرتبط

نظرات کاربران

customers