سوالات متداول در مورد سقف‌های شینگل

سقف شینگل

۸ سوال متداول بام که احتمالاً برای شما پیش آمده است.

خوب است که اطلاعات بیشتری در مورد تعمیر سقف بدانید. برای مثال، خیلی‌ها نمیدانند که میتوان به جای جایگزینی کامل، بتوان سقف خود را دوباره بپوشانند. بنابراین باید شما به این موضوع توجه کرده و با یک متخصص حرف بزنید و سوالات متدوال سقف شینگل خود را با پیمانکار خود مدام در میان بگذارید.

 

۱) صاحب‌خانه چگونه می­‌تواند تشخیص دهد که سیستم سقف دچار مشکل شده است؟

خسارات مختلفی وجود دارد که می تواند سیستم سقف را به خطر بیاندازد. اینکه بدانید دقیقا از کجا شروع کنید و دنبال چه چیزی بگردید موضوع پیچیده‌­ایست که عموما صاحبان خانه به آن دچارند و واقعاً مطمئن نیستند که به دنبال چه چیزی هستند. به همین دلیل است که استخدام یک متخصص بام برای انجام بازرسی دوره­‌ای (حداقل یک بار در سال) یک راهکار هوشمندانه­ است که در نهایت سرمایه شما را از آسیب مصون می­‌دارد. یک متخصص حرفه‌­ای دقیقا می­داند دنبال چه آسیب­‌هایی بگردد و حتی کاملا متوجه این ماجراست که کجا دنبال رد این آسیب‌­ها بگردد.

اگر قصد دارید یک بررسی از سقفتان انجام دهید و متخصصی را خبر نمی­‌کنید، به پست‌هایی که اخیراً در مورد علائم رایج مورد نیاز یک سقف جدید نوشتیم، نگاهی بیندازید یا به فهرست‌چک­‌های بازرسی سقف ما نگاهی بیندازید.

 

۲) اگر تصمیم به مسقف کردن دوباره بام بگیرم چه گزینه­‌هایی در پیش رو دارم؟

در این حالت شما دو گزینه دارید:

الف) تعویض کامل سقف یا ب) پوشش مجدد سیستم سقف موجود.

تعویض کامل سقف مستلزم بازسازی کل سیستم سقف موجود شما است. این موضوع شامل جدا کردن پوشش فعلی و کل سیستم سقف است و به عبارتی راه‌­اندازی و یک روند سقف تمام عیار است. هزینه این تعویض کامل به نوع شینگل، مدل و میزان ضمانت/دوام انتخابی شما بستگی دارد. با متخصصین بام محلی خود صحبت کنید تا در مورد گزینه­‌ای که مناسب نیاز شما و متناسب با بودجه شماست مشاوره بگیرید.

پوشش مجدد سیستم سقف شما گزینه کوتاه­تری است. این فرآیند فقط نصب سیستم سقف جدید را شامل می شود، به این معنی که گزینه بسیار مناسب­تر و مقرون به صرفه تر کردن بام دوباره است. با این حال، الزامات کد ساختمان همیشه اجازه نمی­دهد که یک سقف را چند لایه بپوشانید و از این گزینه زیاد استفاده کنید، بنابراین اگر قبلاً این کار را بیش از یک بار انجام داده باشید، ممکن است نیاز به تعویض کامل سقف داشته باشید. با متخصصان بام محلی خود صحبت کنید تا در مورد الزامات کد ساختمان محلی سؤال کنید.

 

۳) در صورت نشت پشت بام آیا نیاز به جایگزینی کامل دارم؟

نشت کردن و رطوبت دادن سقف شینگل اتفاق ناخوشایندی­‌ است. با این حال، لزوماً منجر به جایگزینی کامل سقف نمی­‌شود. میزان تعمیر و کار در پشت بام شما به میزان خسارت ناشی از رطوبت بستگی دارد. صحبت با متخصص بهترین راه برای دانستن این موضوع است که آیا فقط تعمیر جزئی احتیاج دارید یا خیرف باید کل سقف را تعویض کنید.

مشکلات زیادی وجود دارد که می تواند منجر به نشت رطوبت در سقف شود، به همین دلیل امری مهم و ضروری­ست که به طور دوره­‌ای سقف خود را بازرسی کنید و علائم هشدار دهنده رایج را بررسی کنید. شما می توانید این بازرسی را خودتان انجام دهید، اما برای کارآیی درست، بهتر که حداقل سالی یک بار یک متخصص حرفه­‌ای را استخدام کنید تا مشکلات جدی در پشت‌بام‌تان را بررسی کند.

 

۴) آیا می‌توانم این کارها را خودم انجام دهم؟

بستگی دارد اگر شما فردی هستید که به طور کلی با روند تعمیر پروژه‌­های خانه­‌ها آشنا هستید یا نه. هر چقدر در این امر مهارت داشته باشید به طور موثرتری می­توانید به گزینه تعمیر خانه­‌تان فکر کنید و ممکن است توانایی اجرای یک پروژه به این بزرگی و اهمیت (برای سلامتی خانه خود) را داشته باشید.

با این حال اگر کسی هستید که در تعمیر و مرمت خانه‌­ها موفقیت زیادی ندارید و در این مورد تجربه ندارید بهتر است این ریسک را نکنید. شاید در مقابل هزینه کمتری که به شما تحمیل می­‌شود وسوسه شوید و بخواهید سرخود این تعمیر را انجام دهید. ولی باید بدانید که سقف موضوعی اساسی­‌ است و احتمال اینکه بعدا برای شما هزینه‌­ای به مراتب بالاتر بخراشد بسیار بالاست. با این روند بعدا وقت و هزینه بیشتری را صرف خواهید کرد و دوباره در صورت نیاز مجبور به استخدام یک حرفه‌­ای برای انجام صحیح این کار خواهید بود.

 

۵) از سیستم سقف شینگل خود چند سال انتظار داشته باشم که بادوام بماند؟

۲۰ سال، میانگین عمر مفید سقف است.

طول عمر سیستم سقف توسط عوامل مختلفی تعیین می­‌شود، مانند: طراحی سیستم سقف، سازه ساختمان، کیفیت مواد ، مناسب بودن مواد، نصب مناسب، نگهداری دوره­‌ای ، آب و هوای محلی و موارد دیگر. کیفیت مواد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است زیرا برخی از انواع سیستم‌­های سقفی مانند کاشی‌های سفالی ، تخته سنگ و (مخصوصا فلزی) می­‌توانند دوام بیشتری داشته باشند.

هنگام انتخاب مواد و مصاح برای یک سقف جدید یا در هنگام استخدام یک متخصص بام، حتما ضمانت­‌های مربوط به مواد را بررسی کنید. بیشتر تولید کنندگان سقف محصولات خود را با ضمانت ارائه می­‌دهند و شما باید نسبت به هر تولید کننده­‌ای که اینگونه نیست، احتیاط کنید.

 

۶) چگونه بدانم کدام نوع شینگل سقف برای سقف و بودجه من گزینه بهتری است؟

الف) اولین چیزی که در ارزیابی هزینه پروژه بام خود باید در نظر بگیرید این است که تعیین کنید آیا به تعویض کامل سقف احتیاج دارید یا پوشش مجدد سقف را انجام می­‌دهید. اولی یک پروژه به مراتب بزرگتر و در نتیجه گران­بهاتر است، در حالی که گزینه دوم یک پروژه کوچکتر و در ادامه آن  ارزان‌تر است.

ب) سوال بعدی که باید در نظر بگیرید این است که از چه ماده‌ای استفاده خواهید کرد. مواد بام در جذابیت زیبایی شناسی، دوام و هزینه بسیار زیاد است. به عنوان مثال شینگل، یک راه حل بام ارزان قیمت است، در حالی که سنگ فرش‌های رده بالا یک پنی زیبا را هزینه خواهد کرد. تحقیق خود را در مورد آنچه در جذابیت زیبایی شناسی شما مناسب است انجام دهید (قرار است مدت طولانی با این سقف زندگی کنید) و سپس مشخص کنید که آیا این در محدوده بودجه شما است یا خیر. (برای شروع کار این منبع است).

ج) در آخر، شما باید سبک معماری خانه­‌های خود را در نظر بگیرید. هرچه سقفتان شیب بیشتری داشته باشد یا دارای اختلاف ارتفاعی متفاوتی باشد، پروژه بام شما هزینه بیشتری خواهد داشت.

 

۷) هزینه سیستم سقف جدید چقدر خواهد بود؟

هزینه یک سیستم سقف جدید بستگی به ابعاد پروژه، مواد و مصالح مورد نیاز آن، سبک معماری خانه شما، هزینه­‌های بازار و پیمانکار بامی که به کار می­‌گیرید دارد.

 

۸) و اگر سقف شینگل جدید نیز نشت کند و رطوبت بدهد چه کار کنم؟ بعد از این اتفاق چی؟

آرامش خود را حفظ کنید

نشت سقف در واقع یک اتفاق معمول است بنابراین با عصبانیت به پیمانکار سقف‌تان تماس نگیرید و از این موضوع شاکی و عصبانی نشوید.

بجای حمله بخازر این موضوع، با پیمانکار بام خود تماس بگیرید و مسئله را به روشنی توضیح دهید. نیازی به اغراق در مورد نشت رطوبت موجود نیست و مجددا تاکید می­کنیم که با آرامش و شفافیت وضعیت خود را توضیح دهید. اگر در استخدام یک پیمانکار بام حرفه‌ای تصمیمات درستی گرفته اید ، می‌توانید انتظار داشته باشید که این نشت برطرف شود.

پیمانکاران سقف غالباً ضمانت‌هایی را برای پروژه‌های خود ارائه می‌دهند و حتی اگر اینگونه نباشند، بیشتر این پیمانکاران به اندازه کافی به شهرت خود اهمیت می­دهند و به همین دلیل حتما حاضر می­‌شوند تا اوضاع را اصلاح کنند و اطمینان حاصل می­‌کنند که سقف شما سالم است.

پروژه های مرتبط

نظرات کاربران

customers