مزایا و معایب شینگل

مزایا و معایب شینگل

زیر و بم انتخاب پوشش سقف شینگل: مزایا و معایب شینگل

شینگل آسفالت از رایج ترین مصالحی است که امروزه در بام مسکونی مورد استفاده قرار می­گیرد. دلایل زیادی در محبوبیت سقف شینگل وجود دارد ، از این دلایل می­توان به  سهولت در نصب اشاره کرد. از دیگر دلایل تنوع در رنگ و محصول است تا هزینه کم این پوشش.

برای انتخاب شینگل آسفالت برای پروژه جایگزینی سقف بعدی خود، باید از همه مزایا و مضرات در انتخاب این نوع از مصالح سقفی به صورت ویژه آگاه باشید. از این گذشته ، این آگاهی و انتخاب یکی از بزرگترین سرمایه گذاری­هاییست که در مورد خانه خود انجام خواهید داد.

 

مزایای استفاده از بام شینگل

شینگل آسفالت یکی از انواع پوشش سقف شیب­دار است که در مقایسه با گونه­ های دیگر کاملا ارزان قیمت در بازار موجود است.

این نوع از پوشش سقفی به خوبی روی سازه­هایی با شیب تند جوابگو است و کارآیی مناسبی دارد.

این نوع پوشش با انواع شکل سقف تطبیق پیدا می­کند و با داشتن طیف وسیعی از طرح و رنگ که در اختیار دارد دستتان برای انتخاب باز است.

برش ، چسباندن و جابجایی آسان این پوشش، شینگل را به عنوان ساده ترین نوع پوشش سقفی برای نصب معرفی می­کند(و سهولت نصب در ادامه هزینه را کاهش می­دهد).

شینگل های آسفالت نیازی به لوازم جانبی تخصصی برای لبه های سقفی، انتهای دیوارها و دودکش ها یا چراغ های هواکش ندارند.

این مصالح به تعمیر و نگهداری کمی نیاز دارند و می توان بدون آسیب رساندن به مواد زوی سقف پیاده روی کرد و جز معدود مصالحی است که امکان راه رفتن روی سقف شیب­دار را در اختیار می­گذارد.

اگرچه شینگ آسفالت سبکترین نوع مواد نیست، اما در نهایت شینگل سقف آسفالت سبک وزن است.این پوشش با انواع شکل سقف سازگار هستند.

این پوشش طیف گسترده ای از نظر قیمت، اندازه و رنگ را دارد.

تعمیرات سقف با شینگل کامپوزیت نسبتاً آسان است.

بیشتر مارک ها درجه بندی کلاس A  از لحاظ محافظت در برابر آتش را ارائه می­دهند و کاملا ضد حریق­اند.

 

معایب بام شینگل

شینگل ­ها قابل آسیب دیدن توسط باد شدید هستند- بادهای قوی می توانند شینگل را به راحتی بالا بکشند یا پارگی ایجاد کنند. به همین دلیل در مناظقی که تغییرات جوی زیادی دارد نیز مناسب نیستند.

شینگل سقف آسفالت نه تنها گرمای خورشیدی را به خانه شما منتقل می­کند، بلکه این مصالح می­توانند در اثر گرما آسیب ببینند.

مشکلات خفیف ناشی از جمع شدن رطوبت بیش از حد در نواحی سایه دار سقف شما می تواند به راحتی به شینگل آسیب برساند.

بسته به نوع شینگلی که در سقفتان استفاده می­کنید که سقف­های شینگل آسفالت باشد یا سفالی، تخته سنگ و آهنی، به طور متوسط ۱۵ تا ۳۰ سال دوام می­‌آورند.

 

استخدام پیمانکار مناسب

اگر به سقف جدیدی نیاز دارید که روی سقف خانه­‌تان قرار دهید، سقف شینگل نیز مطمئناً گزینه خوبی است که باید حتما در نظر بگیرید. امکان دسترسی به پوشش سقف، موجود بودن این مصالح به وفور در بازار، توجه به مزایا و معایب شینگل، تطبیق پذیری و همچنین سهولت در نصب و تعمیرات، سقف شینگل را به گزینه ای جذاب برای هر صاحب خانه‌­ای تبدیل می­کند.

 

پروژه های مرتبط

نظرات کاربران

customers