سقف جدید : ۱۰ علامتی که به شما این هشدار را می‌دهد.

سقف جدید

چرا باید دنبال یک سقف جدید باشیم!

خانه به عنوان یکی از سرمایه­‌گذاری­‌های انسان، اهمیت بالایی دارد. اگر هرگز سقف خانه­‌تان را تعمیر و تعویض نکرده باشید ممکن است به تعمیر و یا سقف جدید احتیاج پیدا کنید. خوشبختانه، هنگام نیاز به یک سقف جدید، علائم هشدار دهنده زیادی وجود دارد. بنابراین به اندازه‌ای که فکر می‌کنید کار پیچیده­‌ای نیست. اگر می‌خواهید بدانید که نیاز به پوشش سقف جدیدی دارید یا نه، در مورد این علائم هشدار دهنده بخوانید و حرفه‌ای تصمیم بگیرید.

 

۱- نفوذ اشعه نور از طریق پشت بام

برای بررسی سقفتان به اتاق زیر شیروانی خود بروید و اگر آنجا می­بینید که نور از طریق ترک یا سوراخ به داخل می­تابد ، باید فوراً سقف خود را تعمیر یا تعویض کنید. اگر نور توانایی نفوذ را پیدا کرد، مطمئناً آب نیز از پشت بام شما رسوخ می­کند و صدمه زیادی به شما بدتر می­زند. پس بهتر است قبل از اینکه با مساله نشت آب روبرو شوید، سقف را جایگزین کنید.

 

تعویض شینگل

 

۲- وجود لکه‌­ها و رگه­‌های رطوبتی

اگر لکه های تیره یا رگه­ هایی را در قسمت زیرین پشت بام خود مشاهده می کنید یا تکه­ ای از سقف شما ریزش کرده است، این علامتها خبر بدی را به همراه دارند. احتمال خرابی سقف شما و نفوذ رطوبت هم به سقف شما و هم به ساختار داخلی منزلتان وجود دارد و به خانه و شما صدمه می­زند. رطوبت موجود در هوا می توانند باعث ایجاد رگه­ هایی از این دست شوند و باید سریعاً به این موضوع توجه کنید.

 

۳- سقف ورم کرده

اگر سقفتان در قسمت­ هایی شکم برداشته است و ورم کرده است ، ممکن است آسیب رطوبتی داشته باشد. از دست یا یک جارو برای لمس محل ورم­‌کرده استفاده کنید – اگر نرم یا مرطوب باشد و به راحتی خم شود، قطعاً آسیب رطوبتی دیده است و قبل از بدتر شدن اوضاع، باید سقف خود را تعویض کنید.

 

۴- پوسیدگی شینگل

اگر سقف چوبی یا آسفالت دارید، فرسودگی و پوسیدگی یک آسیب بسیار متداول است. یکی دیگر از علائم پوسیدگی سقف، تغییر شکل شینگل و یا تغییر رنگ شینگل است. اگر سفال­ های فاسد یا پوسیده، سفال­ های گمشده و یا سفال ­های شکسته دارید ، باید بلافاصله سقف خود را بازرسی کنید.

 

۵- کپک

اگر رشد قالب یا کپک را در سقف یا دیوارها مشاهده می کنید، احتمال دارد ییک جایی از سقفتان نشت رطوبتی داشته باشد و به سقفتان آسیب برساند. بررسی کنید که منزلتان دارای تهویه کافی  باشد، همچنین بررسی کنید که آیا عایق شما خشک است و لوله کشی حمام شما نشت نمی­کند. اگر همه این موارد سالم و بدون مشکل باشد، به احتمال زیاد نیاز به تعویض سقف خود دارید. به خاطر داشته باشید که کپک می تواند تأثیرات وحشتناکی بر سلامتی خانواده شما داشته باشد و ضروری است که به این مشکل توجه کنید و بلافاصله آن را برطرف کنید.

 

۶- ریزش ضایعات سقف

اگر متوجه شوید که ذرات و قطعاتی از شینگل در آبروی شما قرار دارند یا از پشت بام شما در حال سقوط هستند ، ممکن است خانه شما مستعد آسیب بیشتر از طریق رطوبت و پوسیدگی باشد. به خاطر داشته باشید که وجود بعضی از ریزدانه­ ها طبیعی است، اما اگر توجه کردید و متوجه شدید که اوضاع این ریزش­ها بدتر می­شود و یا تعداد زیادی از این ضایعات روی زمین وجود دارد ، ارزشش را دارد که به موضوع توجه کنید. اگر بی­خیال تعویض سقف شوید در درازمدت به دلیل آسیب رساندن به وسیله رطوبت، هزینه بیشتری برای شما به وجود خواهد آورد.

 

۷- متوسط عمر

اکثر کارشناسان قبول دارند که یک سقف معمولی باید حدود ۲۰ – ۲۵ سال دوام داشته باشد، بنابراین اگر سقف شما در طی ۲۰ سال جایگزین نشده باشد، به نفع شماست که سقفتان توسط یک متخصص بازرسی شود.

 

تعویض شینگل

 

۸- همسایگان شما در حال تعویض سقف­‌های قدیمی با سقف­‌های نو هستند

اگر متوجه شدید که همسایگان شما شروع به تعویض سقف‌­های خود کرده‌­اند، می­تواند به عنوان تلنگری برای شما باشد که زمان تعویض سقفتان فرا رسیده است. بیشتر خانه هایی که در یک بازه زمانی و در یک منطقه ساخته شده­اند، به صورت همزمانی نیاز به سقف جدید پیدا می­کنند. اگر همسایگان شما به سقف جدید نیاز پیدا کرده­اند، وقت آن است که شما نیز با متخصصان مربوطه تماس بگیرید.

 

۹- دودکش شومینه

اگر دودکش روی شومینه شما از سیمان سقف یا قیر ساخته شده است، باید آن را با یک مدل ضد آب و محکم تعویض کنید. برای جلوگیری از وقوع این مسئله، یک دودکش فلزی را توصیه می کنیم.

 

تعویض شینگل

 

۱۰- پیچش شینگل­‌ها

به دامنه‌های سقف خود نگاه کنید که مستقیماً تحت تابش نور آفتاب هستند. اگر متوجه شدید که شینگل پیچ خورده است یا چند عدد از این شینگل­‌ها از دست رفته یا جوش خورده است، به احتمال زیاد شما نیاز به تعمیر یا تعویض سقف خود دارید.

 

امیدواریم این مقاله برای شما مفید باشد. فاکتورهای زیادی وجود دارد که باعث آسیب به سقف می­شوند و اگر این مشکلات را هر چه سریعتر متوجه شوید، ممکن است بتوانید به جای تعویض کل سقف خود، تعمیرات کوچکتری انجام دهید – به همین دلیل انجام بازرسی های منظم بسیار مهم است! به خاطر داشته باشید اگرچه می‌توانید برخی از مسائل را از روی زمین مشاهده کنید، ولی اگر شک به آسیبی جدی دارید و سقفتان امن نیست، سقفتان باید توسط متخصصان بازرسی شود. بررسی و بازبینی سقف جزو اعمالی نیست که بتوانید از آن چشم‌­پوشی کنید چرا که آسیب­‌ها همچنان رو به وخامت می گذارند و اگر به آنها رسیدگی نشود، هزینه بیشتری برای شما به همراه خواهند داشت. برخی از مسائل می توانند به قدری بد باشند که باعث ایجاد صدمه ساختاری در خانه شما شوند و درنهایت برای رفع مشکلات به تعمیرات بسیار بزرگتری نیاز پیدا کنید.

 

کار با یک متخصص ماهر و معتبر بام می­تواند به شما کمک کند تعیین کنید که چه مسائلی وجود دارد و چگونه می توانید براساس وضعیت خود بهترین تصمیم را بگیرید. اگر درمورد چگونگی تعویض سقف خود سؤالی دارید یا می خواهید سقف خود را بازرسی کنید، با ما تماس بگیرید!

پروژه های مرتبط

نظرات کاربران

customers