انواع ورق شینگل

چند سالی هست که استفاده از متریال های جدید و پیشرفته بسیار فراگیر شده . بر همین اساس،  متریال ها و محصولات مختلفی هم روانه بازار شده اند که هر کدام دارای ویژگی های خاصی هستند و برای مصارف مختلف و مناطق مختلفی ساخته شده اند که یکی از این محصولات متریال شینگل است .

شینگل ها از خاصیت آب بند بودن بسیار مطمئن بهره مند هستند و در عین حال زیبایی خاصی نیز به همراه دارند . به همین دلیل توانسته اند بازار خوبی به دست بیاورند و مورد استقبال زیادی قرار بگیرند.

 همان طور که می دانید انواع مختلفی از شینگل های سقف وجود دارد که می توانید از بین آن ها سبک مورد نظر خود را، به راحتی، انتخاب کنید تا آنها را جایگزین سقف فعلی سازه خود کنید یا اصلا آن را از همین ابتدا نصب کنید. هرکدام ، مزایا ، هزینه ها ، مصالح و سبک متفاوتی دارند. در ادامه انواع سقف های شینگل را بررسی خواهیم کرد.

هنگامی که می خواهید سقف خانه خود را با شینگل جدید جایگزین کنید ، باید چند موضوع را مورد توجه قرار دهید. جایگزینی سقف فعلی با این سقف، سرمایه گذاری بزرگی است ، بنابراین می بایست، هزینه نصب برخی از انواع شینگل های سقف و همچنین طول عمر مورد انتظار خود را در نظر بگیرید.

شما باید مطمئن شوید که سقف جدید شما برای مدت زمانی طولانی، با دوام باشد. در این مقاله متداول ترین انواع سقف شینگل که سازندگان و صاحبان خانه انتخاب می کنند که بر روی خانه خود نصب کنند، را معرفی می کنیم:

ورق شینگل آسفالتی

هزینه های سقف شینگل آسفالتی مقرون به صرفه ترین هزینه های نصب است. بام آسفالت شینگل، از متداول ترین مصالح بام است، نصب آن آسان است.بودجه ی کمی                می خواهد. گزینه های رنگی چندگانه ای دارد و بین ۱۵ تا۲۰ سال دوام می آورد.

ورق شینگل معماری

این شینگل ها نسبت به شینگل های آسفالت، خاص تر هستند.نصب آن ها آسان است. زیبایی پر زرق و برق دار تری را دارند  و در بین  ۳۰ تا ۵۰ سال عمر می کنند. این پوشش ها، سبک های لوکس تری دارند که سازندگان آن را ترجیح می دهند . گرچه گران هستند اما دو برابر شینگل های آسفالت ، دوام می آورند.

ورق شینگل معماری

ورق شینگل های فلزی

شینگل های فلزی از لحاظ ظاهری شیک هستند و گزینه های مختلف رنگی برای انتخاب های شما دارند. بسیار سبک هستند ، همین گزینه خوبی برای خانه هایی است که سقف آنها نباید سنگین باشد. سقف فلزی می تواند از ۷۵ تا ۱۰۰ سال دوام داشته باشد و در مقایسه با سایر انواع سقف یکی از طولانی ترین طول عمرها را دارد. شینگل فلزی در پانل های ورقه ای نیز وجود دارد. متداول ترین مصالح سقف فلزی عبارتند از:سقف های فلزی آلومینیومی،مسی، بام های فولادی ، گالوانیزه و روی.

ورق شینگل های چوبی

شینگل های چوبی از چندین نوع مختلف چوب تشکیل شده اند که به بخش های نازکی تقسیم می شوند. سقف های چوبی، دو نوع دارند.یکی آن ها که به طور عالی و شکیل برش خورده اند و دیگری آن هایی که به سبک روستایی و غیرشبیه به هم و اصطلاحا به طور دستی برش زده شده اند. شینگل های چوبی بسته به نوع چوبی که از آن استفاده می شود ، می توانند از ۱۵ تا ۵۰ سال دوام داشته باشند.

ورق شینگل های چوبی

شینگل های خورشیدی

این پوشش، یکی از مدرن ترین انواع پوشش بام است. این پوشش در مقایسه با سایر گزینه های بام گران ترند اما فقط برای نگه داری و پوشش خانه شما نیستند. شینگل های خورشیدی برای تولید برق، جهت تأمین انرژی خانه شما طراحی شده اند.لازم نیست آن هارا در تمامی  قسمت های سقف اجرا کنید.آن ها فقط در ضلع جنوبی سقف عملکرد بهینه ای دارند .نصب آنها در معرض نور شرق و غرب نیز ممکن است ، اما به همان اندازه نصب در ضلع جنوبی، کارآمد نخواهند بود. این پوشش از ۲۰ تا ۲۵ سال دوام می اورد.

شینگل های تخته سنگ

این پوشش یک نوع بام سنگی است که به عنوان شینگل نصب می شود.آن ها از  تخته سنگ های نازک تشکیل می شوند اما وقتی کل سقف از سنگ ساخته شود بسیار سنگین می شوند. نصب کاشی های تخته سنگ گران و دشوار است اما اگر به درستی انجام شود یکی از طولانی ترین پوشش های سقف است.درواقع می توانند از ۶۰ تا ۱۵۰ سال دوام داشته باشند.

شینگل های لاستیکی

این پوشش بسیار شبیه شینگل های آسفالتی است که به تعمیر و نگه داری زیادی احتیاج ندارد و می تواند از ۱۵ تا ۲۵ سال ، دوام داشته باشد.. سقف های لاستیکی دارای انواع مختلفی است. ارزان ترین آنها TPO ، PVC و گران ترین نیز، EPDM هستند.

پوشش بام پلاستیکی کامپوزیت

این پوشش، معمولاً از مواد پلاستیکی بازیافتی تولید می شود. این سقف ها، بسیار سبک تر از تخته سنگ یا انواع دیگر سقف هستند که نصب آن ها را نیز آسان می کند. شینگل های پلاستیکی کامپوزیت نسبتاً مقرون به صرفه هستند ، اما ماندگاری آن ها  کمتر است بسته به نوع پلاستیکی که برای نصب انتخاب می کنید از ۷ تا ۲۰ سال عمر می کنند.

ورق شینگل کاشی

ورق شینگل کاشی

این پوشش ها، یکی از با دوام ترین نوع سقف هایی است که می توانید نصب کنید ، اما این موضوع فقط درصورتی صدق می کند، که کاشی ها به درستی نصب شوند.بسته به نوعی از کاشی که انتخاب می کنید ، با قیمت های متفاوتی روبرو خواهید شد.درست است که خود این نوع از پوشش بام هزینه ی زیادی ندارد ، اما هزینه نصب آن زیاد است. همچنین ، شاید لازم باشد تا برای تقویت سقف خود، جهت تحمل وزن سقف جدید، قبل از نصب هزینه ای اضافی  را متحمل شوید. برخی از سقف  ها، با نگه داری مناسب می توانند تا ۱۰۰ سال دوام داشته باشند .انواع شینگل های کاشی عبارتند از کاشی های قیری،کاشی های سفالی،کاشی های ترکیبی،کاشی های به هم پیوسته بتونی،کاشی های مسی،کاشی های فلزی،کاشی های ماسه ای پلیمری وکاشی تخته سنگ.

در کل، بسته به نوع شینگل سقفی که روی خانه خود نصب کرده اید و وضعیت آب و هوایی منطقه شما، طول عمر هر ورق شینگل را می توان به درستی تخمین زد.

پروژه های مرتبط

نظرات کاربران

customers