آشنایی با مزایا و معایب سقف ساختمان پی وی سی

سقف ساختمان پی وی سی

پی وی سی (پلی وینیل کلراید) به طور گسترده ای به عنوان مواد روکش سقف ساختمان های مسکونی و تجاری استفاده می شود. PVC یک ماده پلاستیکی سبک است که به صورت کارخانه ای در صفحه های سقفی با طرح ها، رنگ ها، اندازه ها و طول های مختلف تولید می شود. هر صفحه دارای یک هسته تو خالی و یک سطح صاف و براق است. از آنجا که این صفحه ها ضد آب هستند، به عنوان بهترین جایگزین برای سقف های معمولی الیاف معدنی مانند POP و گچ در مناطق پر از رطوبت استفاده می شود.

مزایا و معایب صفحه های پی وی سی

سقف ساختمان پی وی سی

بسیار بادوام

صفحه های سقفی پی وی سی محکم و بسیار مقاوم هستند. آنها می توانند سال ها بدون تاب خوردگی یا خم شدن دوام بیاورند. برخلاف گچ وPOP، صفحه های سقفی PVC شکننده نیستند و در هنگام نصب آسیب کمتری می بینند.

مقرون به صرفه

پی وی سی، یک جایگزین مقرون به صرفه برای POP یا صفحه های سقفی گچی معمولی است.

نصب تمیز

نصب سقف ساختمان پی وی سی آسان است، زیرا صفحه ها را می توان بدون مشکل، برش و اصلاح کرد. همچنین در هنگام نصب، محیط را غبار آلود نمی کند.

سقف ساختمان پی وی سی

وزن کم

پی وی سی یکی از سبک ترین مصالحی است که برای سقف استفاده می شود. حمل، به کارگیری و نصب آنها در محل کار بسیار آسان است.

نگهداری آسان

بهترین قسمت در مورد این صفحه ها این است که نگهداری آنها آسان بوده و برای نگهداری به هیچ رنگ، لاک یا پوشش خاصی نیاز ندارند. صفحه های سقفی پی وی سی فقط به یک دستمال مرطوب یا تمیز کننده خانگی، آن هم هر از گاهی نیاز دارند تا ظاهر جدیدی داشته باشند.

مقاوم در برابر رطوبت

این صفحات سقفی ضد آب هستند و آب را جذب نمی کنند، از این رو رطوبت را از بین می برند و از رشد کپک جلوگیری می کنند.

توجه داشته باشید که از طرف دیگر POP و گچ تمایل به جذب رطوبت دارند، به همین دلیل زرد می شوند یا لکه های زرد زشتی به خود می گیرند. صفحه های سقف ساختمان پی وی سی برای مناطق مرطوب توصیه نمی شوند.

 

ظاهری پلاستیکی

 صفحات داخلی و خارجی سقف ساختمان پی وی سی نمای پلاستیکی را به مکانی که در آن استفاده می شود می دهند. همچنین، خطوط اتصال بین هر صفحه قابل مشاهده است.

مقاومت کم در برابر گرما

از آنجا که صفحات سقف ساختمان پی وی سی از پلاستیک ساخته شده اند، در اثر حرارت ممکن است آسیب ببینند. از این رو استفاده از لامپ های ساطع کننده گرما برای چراغ های نصب شده روی سقف خودداری کنید و فقط به سراغ چراغ های LED کم مصرف بروید.

مزایا و معایب سقف ساختمان پی وی سی

امکان تولید گاز های سمی

از کلر در ساخت مواد PVC استفاده می شود. برخی از آثار گاز سمی کلر ممکن است در طی یک دوره در هوا آزاد شود. علاوه بر این، PVC در هنگام سوختن بسیار سمی است؛ بنابراین از صفحه های سقف PVC در مناطقی مانند آشپزخانه استفاده نکنید.

در این مقاله ما سعی کردیم جنبه های استفاده از سقف ساختمان پی وی سی را برای شما مشخص کنیم تا شما هم هنگام تصمیم گیری درباره اینکه از چه نوع سقفی استفاده کنید، آگاهی بیشتری داشته باشید.

پروژه های مرتبط

نظرات کاربران

customers