سقف شیروانی مدرن

سقف شیروانی مدرن

در این مقاله سعی داریم بیشتر به سقف شیروانی مدرن و انواع آن ها بپردازیم:

سقف های کلاسیک هرگز از مد نمی افتند.

سقف شیروانی از زمان معماری کلاسیک تمدن یونان و روم در ساخت و ساز با موفقیت های فراوان روبه رو شده است. این مدل از سقف، اولین نمونه ای است که کودکان، بدون هیچ گونه آموزشی آن را نقاشی می کنند.

سقف شیروانی یک نوع سقف معمول است که برای بسیاری از طراحی های ساختمان ها، از آن استفاده می شود. این دو ضلع شیب دار ، برای تشکیل یک پشته به هم می رسند و به راحتی با شکل مثلثی تشکیل یک سقف بسیار کارآمد را می دهند. سقف های شیروانی یک طرح بسیار ایده آل برای مناطقی با شرایط آب و هوایی سرد است؛ زیرا به راحتی می توانند آب و برف را سرازیر کنند، اما اگر قاب های این سقف از بست های کافی برخوردار نباشند ، در مناطق بادخیزی شدید،حتما مشکل ساز خواهند شد.

سقف های کلاسیک

خوشبختانه در معماری معاصر هنوز از سقف شیروانی استفاده می شود ، اما معمولاً با برخی تغییرات سبک و مصالح برای انطباق آن با زندگی های امروزی همراه است.

در سازه های مینیمالیستی ، سقف های شیروانی ساده، یکی از مهم ترین عناصر بصری به حساب می آیند. در این طرح ها نمای ساده و سنتی سقف شیروانی موجب شده است تا این سبک از سقف، پرطرفدار ترین نوع نمای سقف باشد.

آیا می دانید خصوصیات و عناصر اصلی این نوع سقف ها چیست؟ در اینجا جزئیات برخی از آنها را شرح می دهیم:

طرح های ساده و کاربردی:

در این طرح ها، طراحان از به کارگیری تزئینات اضافی،  فرار می کنند ؛درواقع طرح های مینیمالیستی با خطوط مستقیم ارتباط زیادی دارند.

ساخت آسان:

ساخت سقف شیروانی ساده است ، بنابراین با هر نوع ساختمانی متناسب خواهد بود. به علاوه، دستیابی به نیازهای فنی بسیار آسان است.

در این مدل از سقف شیروانی مدرن، از ناودان و دودکش و قرنیز خبری نیست. زیرا همانطور که گفته شد سعی بر این است که دید خلوتی در ذهن به جا بگذارد.

همواره سعی بر این است که بین تمام قسمت های ساختمان هماهنگی کلی باشد.همین امر به پایبندی بر اصول ساده زیستی در سبک مینیمالیستی بسیار کمک می کند.نتیجه ی به کار گیری این سبک، بسیار چشم نواز خواهد بود.در طراحی این سبک، از عناصر سازگار با محیط زیست در بخش ساخت و ساز استفاده می شود.

باید توجه داشته باشید که در ترکیب فضا، فاصله بین ساختمان و خارج ساختمان بسیار کاهش می یابد. درواقع باغ یکی دیگر از عناصر خانه است و اتاق های داخلی آن فراتر از یک چهاردیواری ساده  است.

پنجره های بزرگ: کلید اتصال به خارج از فضای داخلی، همین پنجره ها است. از یک طرف، پنجره ها ، نماهای بیرونی شگفت انگیزی ایجاد می کنند، از طرف دیگر ، نور طبیعی را به راحتی فیلتر می کنند.

سقف های شیروانی برای ایجاد فضایی کاملاً متقارن عالی هستنداما به یاد داشته باشید ، هیچ قانون نوشته شده ای وجود ندارد که بگوید فضای خانه در زیر چنین سقفی، باید کاملا متقارن باشد.

در این سبک ناودان ها، به طرز ماهرانه ای پنهان می شوند تا از دید مخاطب دور بمانند. همانطور که می دانید ، سقف شیروانی فقط یکی از انواع مختلف سقف است.

انواع مختلف طراحی های سقف شیروانی

طراحی های سقف شیروانی

سقف های شیروانی برای بسیاری ازسازنده ها با گزینه های مختلف طراحی برای انتخاب ،  همراه است. انتخاب سقف مناسب برای ملک شما هم از نظر زیبایی و هم از لحاظ عملکرد بسیار مهم است ، بنابراین ما در اینجا راهنمایی انواع مختلف طرح های سقف شیروانی را قرار داده ایم:

سقف شیروانی جعبه ای

سقف های شیروانی جعبه ای در انتهای خانه دارای یک امتداد مثلثی هستند که قسمت انتهایی آن سقف کاملا به شکل یک باکس است. این طرح بسیار شبیه سقف شیروانی استاندارد است ، اما بخش مثلثی طرح را بیشتر متمایز می کند.

سقف شیروانی-جلو

سقف شیروانی-جلو به راحتی در جلوی خانه قرار می گیرد و درب ورودی معمولاً زیر شیروانی قرار می گیرد. این امر یک ویژگی مشترک در میان تمام خانه های سبک استعماری است که به عنوان یک طرح محبوب در بین مردم و سازندگان رواج دارند.

سقف شیروانی-جلو

سقف شیروانی متقاطع

این سقف از دو یا چند سقف شیروانی تشکیل شده است که در یک زاویه تلاقی می کنند ، اغلب با دو برجستگی عمود بر روی یکدیگر قرار می گیرند. خانه هایی با این طرح به دلیل تغییر در شکلی که سقف شیروانی متقاطع در ساختار خانه ایجاد می کند ، اغلب طرح پیچیده تری دارند. به عنوان مثال ، خانه هایی که دارای سقف شیروانی متقاطع هستند ممکن است دارای بال جداگانه ، ایوان بزرگتر یا پارکینگ متصل باشند.

سقف شیروانی مدرن با سایبان اضافی متصل

یک تغییر معمول برای اضافه  کردن به سقف شیروانی موجود ، افزودن یک سایبان به برجستگی سقف شیروانی است. این طرح ترکیبی برای صاحبان املاکی که به دنبال بزرگتر کردن ملک خود هستند ، یک راه حل بسیار محبوب است ، زیرا بدون نیاز به تغییر کامل ساختار سازه و زیبایی سقف ، فضای بیشتری برای فضای بالایی سازه و به دنبال آن فضای کلی ، فراهم خواهد کرد.

سقف شیروانی هلندی

سقف شیروانی مدرن هلندی ترکیبی از سقف شیروانی دو طرفه با شیب زیاد با سقف شیروانی چهار طرفه با شیب کم می باشد. اجرای این سقف علاوه بر ایجاد نمای زیبا موجب ایجاد فضای بیشتر نیز می گردد.

سقف شیروانی مدرن

مینیمالیسم یا ساده گرایی درمعماری و طراحی سقف ویلا و سقف شیروانی مدرن تاثیر بسیار زیادی دارد به طوری  که امروزه  نیز، با توجه به پیشرفت روز افزون صنعت پوشش بام و همچنین تنوع در عرضه محصولات پوشش بام ،  بیشتر از پوششهای مدرن و جدید مانند شینگل درانواع شینگل لانه زنبوری، شینگل رولی و شینگل طرح آجری استفاده می شود. این سقف ها هزینه های نصب کمتر و ارزان تری از نمونه های دیگر پوشش بام هستند. همچنین عایق بودن این گونه شینگل ها علاوه بر زیبایی بالقوه یکی دیگر از خصوصیات مهم شینگل های سقفی ساخته شده از قیر و سنگ ریزه های معدنی خودرنگ می باشد.

سقف شیروانی مدرن هماهنگ با تکنیک‌های به روز دکوراسیون و طراحی خارجی و داخلی سازه است. این طرح به طور معمول برای ساختمان های ویلایی کاربرد دارد.

همانطور که گفته شد شما می توانید بر حسب مصالح با هر نوع بودجه ای که در توان شماست، اقدام به طراحی و نصب آن کنید.

پروژه های مرتبط

نظرات کاربران

customers