چطور سقف ها را شینگل آسفالت کنیم

سقف شینگل آسفالت

اصول نصب یک سقف شینگل آسفالت.

وقتی زمان تعویض سقف شما فرا رسیده است ، میزان اطلاعات موجود می تواند طاقت فرسا باشد. بسیاری از وب سایت ها و فیلم ها جزئیات بسیار خوبی در مورد نحوه شینگل آسفالت کردن بام  ها دارند. این مقاله می کوشد با برجسته سازی مراحل اساسی و تشریح هدف اساسی برای هر یک از اجزای سیستم سقف به شما کمک می کند تا همه چیز را درک کنید. در واقع این مقاله جایگزین آموزش حضوری نیست. بنابراین توصیه می شود كه پیمانكاران حرفه ای سقف سازی كه به طور صحیح آموزش دیده اند ، در این مشاركت داشته باشند.

 

دفعه بعدی که دستورالعمل ها را می خوانید یا فیلم های آن را در یوتیوب مشاهده می کنید ، درک بهتری از دلیل نصب اینگونه سقف ها نسبت به روش قبلی خواهید داشت.

در ابتدا، مراحل اساسی برای ایجاد شینگل آسفالت در یک سقف آورده شده است.

 

  1. همیشه مرحله اول در هر پروژه ی اجرای بام، در درجه اول ایمنی است.

کار در ارتفاعات و بر روی سقف خطراتی همچون سقوط را به همراه دارد. توصیه می شود که کار بام سازی توسط متخصصان واجد شرایط انجام شود که بهترین راه ها را می دانند و به طور کامل در تمام جنبه های ایمنی ساخت سقف آموزش دیده اند. علاوه بر این ، مهم است که ساختمان را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که سقف با تمام اصول ایمنی مطابقت دارد.

 

  1. درمورد نحوه ی عملکرد اینگونه سقف ها اطلاعات کافی داشته باشید.

زونا های سقفی آسفالت برای فرو ریختن آب باران یا برف به راحتی به نیروی جاذبه متکی هستند. اگر زونای سقف و تمام لوازم جانبی آن مرتب شده  و هم پوشاننده باشند ، سقف باید با موفقیت آب ها را سرازیر کند. در فرهنگ لغت ، “به شینگل کردن” به عنوان ” همپوشان کننده” یاد می کنند.

 

     ۳٫آماده سازی سقف

قبل از نصب اجزای بام ، اطمینان حاصل کنید که روی سقف صاف باشد .به طوری که خرپاهای سقف به درستی بسته شده باشد ، خشک و بدون شکاف و سوراخ باشد. داشتن یک سطح تمیز و مسطح به شما اطمینان می دهد که سقف تازه شینگل شده نیز پس از اتمام صاف و مرتب به نظر می رسد.

 

  1. از پایین به بالا کار کنید.

ما نه تنها از پایین سقف کار می کنیم ، بلکه از نظر اجزای سقف با پایین ترین لایه شروع می کنیم. زونا های سقف آسفالت قسمت قابل مشاهده و اولین خط دفاعی در برابر آب و هوای نامساعد است ، اما آنچه در زیر آنها واقعاً مهم است، اولین قسمت نصب شده در لبه قطره چکانی است. به عبارتی یک لبه تمیز و تیز را برای شروع سقف فراهم کنید و با جلوگیری از “سرپیچی از نیروی جاذبه” و از بین بردن آب “قبل” از سقف ، از لبه پایین سقف در برابر آسیب آب محافظت می کند.

 

  1. حفاظت از سد یخ در لبه های جلو

اگر در منطقه ای زندگی می کنید که آب و هوا ی سرد زمستانی قابل توجهی دارد ، و برای محافظت از پاهایتان در برابر یخ  و گل چکمه می پوشید ، ، سقف شما و خانه زیر آن هم  به همان نوع عایق احتیاج دارند که محافظ یخ و آب برای ایجاد آن ساخته شده است. این غشای نازک و خوددرگیرقطعه بعدی است که از لبه نصب می شود. تشکیل یک سد یخی بهتر از یک مانع بخار زیر شیروانی است که در مناطق آب و هوایی مختلف موجود است. این غشا یخ و آب می بایست بیش از ۱/۴ ″ -۳/۴ ″ برای لبه های لبه دار استفاده شود. برای اینکه کاملاً موثر باشد ، باید سقف را حداقل ۲۴ ″ در داخل و به صورت عمودی امتداد دهید. در این مرحله ، هر گودی روی سقف نیز باید با غشا یخ و آب صیقل داده شود.شاید بپرسید، چرا محافظ آب و یخ ؟ به این دلیل که این غشاها پوشش آسفالت لاستیکی ساقه های اتصال دهنده ی زونا را می پوشانند. واز سرریز شدن آب جلوگیری می کنند.

 

 

 

 

  1. زیرانداز برای محافظت کلی از سقف ثانویه

نوبت به زیرانداز سقف می رسد که می تواند یک نمد اشباع شده از آسفالت باشد یا یک لایه زیرین مصنوعی. هردوی آنها می توانند به شما اطمینان خاطر دهند . در حالی که زونا های آسفالت اصلی ترین لایه سقف هستند، نصب این زیرانداز ها فواید زیادی دارد. نمد در ردیف های افقی گذاشته می شود ،  توجه: اگر خانه شما در منطقه ای است كه به یخ و محافظ آب نیازی ندارد ، نصب زیرانداز را در لبه شروع كنید ،. آن لبه قطره ای را که در پایین سقف نصب کردیم به یاد دارید؟ هنگام بالا رفتن از لبه های شیب دار سقف (که به آن “کنگره” می گویند) در بالای لایه زیرین قرار می گیرد. اگرچه به نظر می رسد این با اصل همپوشانی مغایرت داشته باشد ، نصب لبه زیر لایه  ی چنگک ها یا کنگره ها یک لبه سقف مسنجم ایجاد می کندکه  زیرانداز را دربرابر باد و طوفان ایمن می کند.. همچنین ، هر باران باد محوری که روی لبه چنگک می وزد ، به جای زیر لایه زیرین که ممکن است مشکلی ایجاد کند ، به بالای لایه زیرین می رود.

 

 

 

  1. پوشاندن مفاصل و گودی ها

اگر سقفی نشت دهد ، به احتمال زیاد در جاهایی که لایه شینگل باشد یا در آن قسمت قطع شده باشد ، و یا با دیواره ای روبرو شود ، این نشتی رخ می دهد. اینها مناطق ویژه ای هستند که نیاز به صیقل زدن دارند . گودی های باز پوشیده از شینگل نیستند ، گودی های بسته نیز وجود دارند. اگر سقف شما شکاف های باز داشته باشد توصیه می شود ، که گودی ها را با یک سطح از قبل تشکیل شده از فلز مقاوم در برابر خوردگی آستر بزنید. شکاف های بسته در هنگام نصب زونا تکمیل می شوند. برای عملکرد بهتر این نوع سقف ها ، اکیداً گودی های فلزی باز را توصیه می کنیم. قبل از استفاده از شینگل در سقف ، استفاده از زیرسازی و صیقل زدن گودی ها را به کار بگیرید. مواد صیقل زن توصیه شده ، یک فلز گالوانیزه ۲۸ گیگابایتی یا یک ماده مقاوم در برابر خوردگی و ضد لک است. نواری به عرض ۹۱۴ میلی متر  از غشای محافظ یخ و آب در گودی قرار دهید. این محصول به طور موقت در امتداد یک لبه در جای خود قرار می گیرد. قسمت پشتی را با احتیاط جدا کرده و در جای خود قرار دهید و چین و چروک های آن را صاف کنید. کار را از لبه شروع کنید . اجازه دهید قطعات اضافی حداقل ۱۵۰ میلی متر  با هم همپوشانی داشته باشند. چنگک های موقت را بردارید. حداقل عرض ۶۱۰ میلی متر ، حداقل آستر گودی فلزی گالوانیزه از پیش آماده شده را نصب کنید و فقط به اندازه کافی میخ ببندید تا بتواند آن را ثابت نگه دارد ، فقط در لبه ها میخ بزنید. روی هر قطعه فلزی حداقل ۱۵۰ میلی متر  همپوشانی کنید و از سیمان پلاستیکی آسفالت در زیر هر قسمت از همپوشانی استفاده کنید. یک مثلث ۵۰ میلی متر  را از گوشه بالا ببرید تا آب به داخل گودی هدایت شود و انتهای گودی هر زونا را به یک باند ۷۵ میلی متر  سیمان پلاستیکی آسفالت تعبیه کنید. صیقل زدن در اطراف پشته های لوله کشی و دریچه های زیر شیروانی بسیار مهم است زیرا آنها شایع ترین نفوذ سقف هستند. در محل برخورد زونا با دیوارها یا دودکش ها نیز فلش های فلزی نصب کنید. غشاهای محافظ یخ و آب به خوبی عمل می کنند تا به حالت صیقلی درآیند و به محافظت در اطراف نورگیرها ، اتاق خواب ها ، توربین ها و سایر مناطق روی سقف کمک می کنند. مواد صیقلی را با هماهنگی روش نصب شینگل ،  به طوری که مرتب و محافظ و عایق باشند، استفاده کنید.

قطعه های صیقلی  مستطیل هستند ، تقریباً ۲۵۰ میلی متر  طول و حداقل ۵۰ میلی متر عرض بیشتر از سطح زونا که استفاده می شودتوجه داشته باشید که سایر اندازه های صیقلی نیز قابل قبول هستند

 

برای نصب قطعه صیقلی در ردیف اول ، آن را در انتهای نوار شروع قرار دهید. آن را طوری قرار دهید که زبانه شاخه انتهایی آن را کاملاً بپوشاند. با استفاده از دو میخ ، لبه افقی را روی عرشه سقف محکم کنید. قطعه صیقلی را به دیواره عمودی محکم نکنید. این اجازه می دهد تا قطعه صیقلی به طور مستقل از هرگونه انبساط و انقباض که ممکن است بین عرشه سقف و دیوار رخ دهد ، حرکت کند. قطعه صیقلی مرحله دوم را با قرار دادن آن در فاصله ۱۴۳ میلی متر  بالاتر از لبه پایینی شینگل ،  در معرض آسفالت ، در قسمت اول قرار دهید.

 

اطمینان حاصل کنید که زبانه ردیف دوم کاملاً آن را پوشانده باشد. لبه افقی را روی سقف محکم کنید. ردیف های دوم و موفق با دنباله های شینگل در پایان ردیف های قبلی دنبال می شوند.

 

  1. شینگل در “میدان” سقف.

هنگامی که همه چیزهایی که در زیر شینگل قرار دارد به درستی آماده و نصب شد ، سرانجام زمان آن فرا رسیده است که یاد بگیرید چگونه یک سقف را شینگل کنید. صرف نظر از نوع یا سبک شینگل از آسفالت ، روند کار همان روشی است که قبلاً ذکر شد – شما از پایین شروع می کنید و هنگام عبور از سقف و پشت بام همپوشانی می کنید. اول – قبل از گذاشتن شینگل در میدان نصب یک ردیف مقدماتی از شینگل هایی که به طور خاص برای آن منظور ساخته شده اند مهم است. اما ، حتی اگر خودتان در محل کارتا با برش شینگل های استاندارد به اندازه خود شروع کنید ، هر دو از عملکردهای مهم در لبه بام استفاده می کنند. شینگل ها یک نقطه چسبندگی درزگیر را برای اولین دوره شینگل فراهم می کنند و باعث محافظت از ریزش آب در اتصالات زونا و همچنین در هر بریدگی می شوند. پیمانکاران حرفه ای اغلب نوارهای ابتدایی را در امتداد لبه های چنگک توصیه می کنند و از آنها استفاده می کنند تا یک لبه مستقیم ایجاد کنند که تمام ردیف های میدانی از آنجا شروع شود.

به علاوه ، این نوارهای آغازین مقاومت در برابر باد را در لبه بالا می برد. رعایت دستورالعمل های سازنده در مورد زونا مخصوص سقف بسیار مهم است زیرا همه زونا ها نوردهی یکسانی ندارند (بخشی از زونا که پس از نصب قابل مشاهده است. اگر زونا بیش از حد در معرض خطر قرار گیرد یا خیلی کم باشد یا با بعد مناسب در ردیف های متوالی (ردیف های شینگل) جبران نشود ، ممکن است مشکلاتی ایجاد شود. شما باید چنگک ها را در مکان مناسب قرار دهید و آنها را با زونا شانه بزنید ، اما آنها را نبرید. میخ زدن صحیح زونا برای مقاومت در برابر باد سیستم سقف بسیار مهم است. قرار دادن ناخن مناسب نیز برای پوشش محدود گارانتی زونا الزامی است. اگر دره های بسته را انتخاب کرده باشید ، با نزدیک شدن ردیف های شینگل و عبور از دره تکمیل می شوند. گودی های بسته متداول یک گودی “برش بسته” است که ابتدا زونا در کل سطح سقف در یک طرف گودی نصب می شود ، و هر مسیر زونا حداقل ۱۲ درجه از طریق خط وسط گودی امتداد دارد. همانطور که زونا در منطقه سقف مجاور نصب می شود ، انتهای هر ردیف شینگل بریده می شود.

 

  1. درپوش مفصل و برجستگی ها.

شما در آخرین زمینه میخ زده اید و می توانید خط پایان را از اینجا ببینید. در این حالت ، خط پایان درپوش مفصل ها و برجستگی است. وقتی زونا های زراعی را تا اوج سقف نصب می کنید ، نمی توانید آنها را فقط از قله خم کنید. در عوض ، از زونا های درپوش جداگانه دار برای رد شدن بر روی یال و ریختن آب در پایین هر شیب استفاده می شود. زونا های کلاهک پشته ای مختلفی در بازار موجود است ، اما بار دیگر روش نصب آنها بر اساس همان اصل اساسی همپوشانی است. برای کف ، از پایین شروع کنید و شیب خود را سامان دهید. از آنجایی که پشته ها در یک سطح افقی قرار دارند ، اصل افزایش سرعت اعمال نمی شود ، بنابراین زونا های کلاهدار برآمده معمولاً به این صورت نصب می شوند: برای مقاومت هر چه بیشتر در برابر درپوش ، از انتهای پشته شروع کنید. در سقف های شیبدار ، نصب کلاهک های برجستگه از هر انتهای برجستگی ، با آخرین قطعه که در وسط برجستگی نصب شده است ، نیز قابل قبول است. آخرین قطعه درپوش رج باید در جای خود میخ زده شود و ، از آنجا که این تنها مکان در سقف است که میخ ها مستقیماً در معرض دید قرار می گیرند ، باید سر میخ ها مهر و موم شده و با یک سیمان سقفی آسفالت شده مناسب پوشانده شود. همیشه به یاد داشته باشید که برای زونا های برجسته از میخ های بلندتر استفاده کنید. از آنجا که میخ ها باید به کلاهک های رج و آخرین مسیر زونا های سقف نفوذ کنند ، به چنگک های طولانی تری نیاز دارید تا از طریق آنها به قسمت جلویی

سقف نفوذ کنید.

 

اکنون که بینش بیشتری در مورد مراحل اصلی مربوط به چگونگی شینگل کردن یک سقف دارید ، می توانید تفاوت های جزئی بیشتری را در کل فرآیند درک کنید. بنابراین در این مرحله متوجه خواهید شد که چرا به کارگیری یک متخصص اینقدر مهم است.

 

پروژه های مرتبط

نظرات کاربران

customers