سقف شیشه ای | شیشه های رنگی | زیبا ترین معماری های جهان

سقف شیشه ای آکمیا

در این مقاله میخواهیم اطلاعاتی در مورد زیبا ترین معماری های جهان که دارای سقف شیشه ای با معماری خارق العاده ای هستند اطلاعاتی را به شما کاربران عزیز سایت آکامیا ارائه بدهیم.

موزه هایی با معماری های زیبایی در سراسر جهان هستند ، که اگر شما مسافرتی نیستید که دوست داشته باشید ساعت ها برای دیدن هنر در محیط های مختلف سرگرم شوید ، می توانید از گزینه های جایگزین دیگری استقبال  کنید. بررسی معماری یک مقصد گردشگری راه مناسبی است تا هم از خرج کردن های غیرضروری بپرهیزید و هم شرایط و ویژگی های معماری آنجا را با علایق و سلایق خود بسنجید.

سقف ها علاوه بر پوشش مکانی می توانند با عناصر زیبایی شناسانه خود شما را جذب محیط کنند ، مخصوصاً وقتی از شیشه ساخته شده باشند. ممکن است هنگام بازدید از این سقف های شیشه ای که دارای شیشه های رنگی شگفت انگیزی هستند، که بازدید کنندگان برای تماشای این سقف ها به گردن خود فشار می اورند ، اما خلاقیت های زیبایی که بالای سر شما قرار دارند بسیار ارزشمند هستند.

سقف های شیشه ای در زیباترین معماری های جهان

  1. کلیسای جامع برازیلیا – برازیلیا ، برزیل

کلیسای جامع برازیلیا در برزیل ،که یک کلیسای منحصر به فرد است. که این کلیسا شانزده ستون بتونی منحنی شکل دارد ، که با شیشه های رنگی در هم آمیخته شده اند، و دایره ای از نور را تشکیل می دهند و یک نمایش بصری خیره کننده در اطراف افراد داخل کلیسا ایجاد می کنند ، که مطمئناً هر بار که از این سازه فوق العاده بازدید می کنید ، احساس خوشایندی دارید.

سقف شیشه ای

 

  1. گالریا ویتوریو امانوئل دوم – میلان ، ایتالیا

یک مکان مهم در میلان – و هم یک مرکز خرید فعال است. که این مکان خریداران را نه تنها به فروشگاه های لوکس بلکه به تماشای یک سقف شیشه ای عظیم دعوت می کند. در مرکز این مکان ، یک گنبد شیشه ای بلند استوار است و به عنوان یک سبک کلاسیک معروف  است که به اواسط دهه ۱۸۰۰ برمی گردد.

  1. سقف شیشه ای وافی مال – دبی ، امارات متحده عربی

مانند بیشتر اماکن در دبی ، جزو بهترین کارهای معماری است. چیزی بیش از یک مرکز خرید  است، اینجا درواقع محلی برای صرف غذا ، یک کلوپ تندرستی و آبگرم ، مینی گلف تاریک و حتی یک سوک سنتی عربی است.

بالای سر همه اینها یک سقف شیشه ای رنگی با تکه های منظم است ، که به صورت  چند رنگ و هرمی شکل است که با شیشه های رنگی صحنه های طبیعت را به تصویر می کشد.

 سقف  شیشه ای هرمی شکل دیگری را با شیشه های رنگی ، در جای دیگر این مرکز تجاری نمادهای مصر باستان را نشان می دهد ، در حالی که سومین سقف شیشه ای رنگی در این مرکز خرید، گنبدی شکل و بزرگ است که با رنگ های آرامش بخش طراحی شده است و مطمئناً به آرامش خریداران کمک شایانی می کند.

شیشه های رنگی

  1. هتل راکل – هاوانا ، کوبا

Havana’s Hotel Raquel مربوط به سال ۱۹۰۵ است. ۲۵ اتاق آن با نقاشی و تصاویر هنرمندان کوبایی تزئین شده اند و سبک آرت نوو را در سراسر هتل منعکس می کند. با این وجود علاوه بر فضای داخلی شیک این مجموعه ، بزرگترین جاذبه ی این هتل سقف و تزئینات موجود در لابی است. این سقف شیشه ای با تکه شیشه های رنگی است که در تمام اتاق های این هتل نور لطیفی را به سراسر اتاق منعکس می کند.

  1. گالری ملی ویکتوریا – ملبورن ، استرالیا

گالری ملی ویکتوریا ملبورن قدیمی ترین گالری استرالیا است و در دو ساختمان مستقر است و بیش از هفتاد هزار اثر در مجموعه های آن وجود دارد. این گالری انواع مختلف هنر را از کلکسیون های تاریخی گرفته تا رقص ، مد ، معماری و  جشن­هایی به نمایش می­گذارد. سقف شیشه ای آن اما در نوع خود یک شاهکار است: این بزرگترین سقف شیشه ای رنگی معلق در جهان است که طول کل یک سالن را پوشانده است. انبوهی از رنگ ها در اشکال هندسی دست به دست هم داد اند تا حسی چون ، تماشای نور از داخل یک کالیدوسکوپ را تجربه کنید.

  1. مرکز فرهنگی شیکاگو – شیکاگو ، ایلینوی

در سقف شیشه ای مرکز فرهنگی بزرگ شهر شیکاگو دو گنبد شیشه ای را می بینید که درگذشته مرکز فرهنگی شیکاگو (کتابخانه) بوده است، اما حالا یک ساختمان برجسته است که به عنوان مرکز پذیرش رسمی شهر عمل می کند. این مرکز فرهنگی هر ساله میزبان صدها رویداد عمومی و رایگان است.

 و یک مکان محبوب در شیکاگو است که دارای جاذبه هایی مانند رویدادهای هنری نمایشی رایگان ، نمایشگاه های هنری ، فیلم ها ، سخنرانی ها و موارد دیگر است.

  1. Printemps – پاریس ، فرانسه

Printemps ،یک فروشگاه بزرگ لوکس است که در مرکز شهر پاریس واقع شده است. این مرکز از سه ساختمان در ۲۵ طبقه تشکیل شده است. با این حال ، حتی کسانی که تمایلی به خرید یا گذراندن وقت ندارند از بازدید از این مکان دیدنی لذت می برند.

معماری زیبا در قسمت بیرونی این ساختمان یک سقف گنبد شیشه ای پیچیده و خلاقانه را به تصویر کشیده است.ازاین مکان با این سقف چشمگیر و درخت کاج بزرگ آن برای عکاسی های کریسمس ، بسیار استفاده می شود.

سقف شیشه ای

  1. پایتخت ایالت لوئیزیانای قدیمی – باتون روژ ، لوئیزیانا

سقف شیشه ای گنبدی شکل داخل ساختمان باتون روژ در ایالت لوئیزیانای قدیمی یک پدیده زیبای رنگی بزرگ است و به دهه ۱۸۸۰ برمی گردد. از پایتخت ایالت قدیمی لوئیزیانا بعلت طراحی آن بعضا قلعه لوئیزیانا یاد می شود.

با یک نگاه به سقف شیشه ای رنگی که در این قلعه وجود دارد، بازدید کنندگان بر این نظر هستند که این معماری بسیار خاص و شگفت انگیز است.

  1. شیشه های رنگی موزه بریتانیا – لندن ، انگلستان

در موزه بریتانیا مصنوعات گرانبهایی مانند سنگ روزتا و مجسمه های پارتنون نگهداری می شود. می توانید ساعت ها در بسیاری از گالری ها به گشت و گذار بپردازید و به تماشای چیزهایی بنشینید که ارزشمندترین دارایی های جمعی بشریت را تشکیل می دهد.

اما هنگام کاوش در مناظر شگفت انگیز، فراموش نکنید که چند دقیقه فرصت دارید تا سقف شیشه ای مشبک گنبدی شکل برجسته ای را که دیوان بزرگ دو هکتاری را پوشش می دهد، تحسین کنید. این اتاق از سه هزارو سیصد و دوازده شیشه ساخته شده است و در مرکز آن ، اتاق مطالعه توسط یک راه پله گسترده احاطه شده است و به عنوان ورودی بزرگ به تمام موزه ها دسترسی می دهد.

سقف شیشه ای

  1. سقف شیشه ای دنیای کودکان (دتسکی میر) – مسکو ، روسیه

Moscow’s Children’s World یا دتسکی میر بزرگترین فروشگاه اسباب بازی در اروپا است. این شرکت تحت بازسازی اساسی قرار گرفت و درهای خود را در سال ۲۰۱۴ به روی عموم بازگشایی کرد و همچنان بزرگترین فروشگاه اسباب بازی در روسیه است.

با این حال ، اکنون نیز به عنوان یک مرکز خرید چند منظوره با فروشگاه های مختلف فعالیت می کند.

بالای فروشگاه کودکان یک نورگیر بزرگ قرار دارد که در یک منطقه مرکزی و چند طبقه باز قرار دارد و خانواده ها می توانند دور هم جمع شوند و لحظاتی را به استراحت بپردازند تا انرژی برای شروع دوباره گشت زدن همراه با کودکان خود به دست بیاورند.

  1. سقف شیشه ای بروکلفیلد – تورنتو ، کانادا

Toronto’s Brookfield Place یک مجتمع بزرگ در مرکز شهر است که ۴۹ تا از دفاتر خود را در خود جای داده است ، که گردشگران شهر تورنتو مشتاق به بازدید از آن هستند.

در داخل Allen Lambert Galleria در طبقه همکف ، شاهد این هستید که این معماری سقف ، در نوع خود یک جاذبه  مهم است. عابران پیاده در گذرگاه طویل احساس می کنند انگار در خیابانی پر درخت و مدرن قدم گذاشته اند.

 سقف شیشه ای که به شش طبقه می رسد پوشش سقف این مجتمع مانند یک نورگیر قوس دار و طاقی کار می کند. که در طول تعطیلات ، این مجموعه نمایش فوق العاده ای از چراغ های متصل به سقف ، زرق و برق زیبایی را به نمایش می گذارد.

پروژه های مرتبط

نظرات کاربران

customers