سقف شیروانی چهار ترک

سقف شیروانی چهار ترک

سقف شیروانی چهار ترک ، که به آن سقف فرانسوی نیز گفته می شود ، یک سقف چهار طرفه است که در هر طرف دو شیب دارد که با هم یک سقف کم ارتفاع را تشکیل می دهند.

قسمت پایین تر این سقف،  شیب بیشتری نسبت به بالا دارد. کناره ها بسته به سبک سقف، می توانند صاف یا منحنی باشند.

سقف شیروانی چهار ترک می توانند به ایجاد فضای اضافی برای زندگی کمک کند. استفاده از فضا به عنوان یک اتاق زیر شیروانی کامل یا حتی محل زندگی ، بسیار محبوب است. این سبک برای جاذبه زیبایی بیشتر به خوابگاه های باز یا بسته ختم می شود.

سقف شیروانی چهار ترک برای افرادی که خواهان انعطاف پذیری برای انجام کارهای اضافی در خانه برای آینده هستند بسیار مناسب است. هنگام طراحی و ساخت خانه برای اولین بار ، می توانید با داشتن یک طرح ساده برای شروع صرفه جویی کنید.

در نظر داشته باشید که قسمت کوچک سقف برای مناطقی که بارش برف سنگین دارند ایده آل نیست.

به دلیل جزئیاتی که دراین سقف ها وجود دارد ، سقف شیروانی چهار ترک از سقف های معمولی هزینه بیشتری دارند. با این حال ، فضای اضافه شده می تواند چیزی بیش از هزینه اضافی ساخت اولیه را جبران کند.

سقف شیروانی چهار ترک

 از آنجا که سقف شیروانی چهار ترک دارای چنین طراحی منحصر به فردی است ، انتخاب مصالح منحصر به فرد می تواند سقف را بسیار خاص تر کند. استفاده از فلزهایی ، مانند مس یا روی برای قسمت شیب دار سقف ، در جلو می تواند گران تر باشد ، اما در واقع به نگهداری بسیار کمتری نیاز دارد ، و این یک انتخاب خوب و طولانی مدت است.

استفاده از شینگل چوبی یا سنگی ، روشی برای برجسته سازی سقف شیروانی چهار ترک است. با این حال ، از شینگل های ترکیبی نباید استفاده شود. از شینگل آسفالت می توان به صورت منظم در قسمت شیبدارتر سقف استفاده کرد.

بیشتر مصالح موجود در بازار را می توان برای این سقف استفاده کرد اما از قسمت شیب کم سقف آگاه باشید. برای محافظت از یکپارچگی سقف اطمینان حاصل کنید که به درستی صیقلی و ضد آب شده باشد.

انواع سقف شیروانی چهار ترک

سقف شیروانی چهار ترک ، می توانند سایه های مختلفی از جمله زاویه مستقیم ، محدب یا مقعر به خود بگیرند.پنجره ها برای تأمین نور برای فضاهای جدید، بسیار مهم هستند.

پشت بام های سقف انبار

پشت بام های سقف انبار

سقف انبار ، از لحاظ معنایی که دارای دو شیب متفاوت است ، بسیار شبیه سقف شیروانی چهار ترک  است. تفاوت این دو در این است که سقف انبار فقط دو طرف دارد ، در حالی که  سقف شیروانی چهار ترک ، چهار طرف دارد.

مشابه سقف شیروانی چهار ترک ، ضلع پایین سقف انبار تقریباً شیب تندی دارد ، در حالی که شیب بالایی آن بسیار کمتر است.

سقف انبارها فقط در بالای انبارها ، خانه های کشاورزی و کابین های چوبی دیده نمی شوند. آنها همچنین در خانه های استعماری هلندی و سبک های گرجی نیز دیده می شوند.

تقریباً مانند حیاط منزل ، سقف انبارها، فضای زندگی اضافی را ایجاد می کنند. به علاوه طراحی اتاق زیر شیروانی در چنین سقف هایی کار راحتی است.

در ساخت سقف انبارها فقط از دو تیر سقف ، به همراه اتصالات استفاده می کنند. از آنجا که ساخت و ساز آنها بسیار ساده است و به مواد کمتری، احتیاج دارد ، این امر به پایین نگه داشتن هزینه های سقف کمک می کند.

سقف شیروانی چهار ترک

سقف های انباردار نیز ایده خوبی برای سوله های بیرونی و ساختمانهای ذخیره سازی است. شکل آنها می تواند فضای ذخیره سازی بیشتری را بدون اشغال فضای بیشتر فراهم کند.

اما سقف انبارها برای مناطق شدید بادی یا مناطقی که بارش برف قابل توجهی دارند توصیه نمی شود.زیرا تحت فشار شدید منجر به سقوط سقف می شود.

سقف های انبار دار نیز باید به خوبی ساخته شوند ، به طوری که در  پشته ها ضد آب باشند و به طور منظم تعمیرات شوند. بهتر است هر ساله از این سقف ها بازدید شود تا خسارات ناشی از طوفان ، بارندگی شدید یا برفها بر آنها بررسی شود. برای افزودن نور به فضای اضافی ، توصیه می شود از پنجره استفاده کنید. اگرچه این جزئیات به زیبایی کلی یک خانه می افزایند ، اما احتمال نشت آب را افزایش می دهند.

مصالح مورد استفاده برای سقف انبار ها به سبک خانه بستگی خواهد داشت. در شینگل از چوب ، آسفالت یا تخته سنگ بسیار استفاده می شود. با این حال ، استفاده از فلزات میزان نگهداری  و تعمیرات مورد نیاز را تا حد زیادی کاهش می دهد.

پروژه های مرتبط

نظرات کاربران

customers