نکاتی پیرامون شست و شوی سقف خانه

شست و شوی سقف خانه

نظافت منظم سقف باعث حفظ عمر شینگل و کاشی های سقف می شود، جلبک ها، شن، ماسه، خزه ها و دوده های آسیب رسان را از بین می برد و رنگ سقف را نیز تغییر می دهد. شست و شوی پشت بام خانه ، به ویژه برای خانه های مناطق گرمسیری یا خانه هایی که در نزدیکی سواحل واقع شده اند بسیار مهم است، زیرا شن و ماسه های ساحل مجاور می تواند در گوشه و کنار سقف بنشیند و باعث آسیب شدید شود.

در اینجا پنج نکته وجود دارد که هر صاحب خانه باید در مورد شست و شوی پشت بام خانه مسکونی خود بداند:

  • شست و شوی سقف خانه کار ساده ای نیست بلکه به مهارت و دانش کافی نیاز دارد.
  • سقف های قدیمی بهتر است بدون فشار آب تمیز شوند.
  • خزه و جلبک فقط ناخوشایند نیستند بلکه باعث آسیب شدید به شینگل می شوند.
  • نیازی نیست که پوسیدگی ها از سطح زمین قابل مشاهده باشد تا به حدی شدید باشد که به سقف شما آسیب برساند.
  • شستشوی مکانیزه یک سرویس گران قیمت نیست، بلکه یک سرمایه گذاری ارزشمند برای خانه شما است.

برای اطمینان از اینکه همه کارها را برای محافظت از نمای خانه و ساختمان انجام بدهید، باید این پنج نکته را در مورد شست و شوی سقف خانه مسکونی خود بدانید، و همچنین برخی از اطلاعات عمومی اما لازم در مورد شستشوی خارجی محیط خانه را یادداشت کنید. حتماً این اطلاعات را با پیمانکاران حرفه ای نظافت سقف در میان بگذارید، تا بدانید که چگونه از خانه و تمام سطوح خارجی منزل خود به بهترین شکل مراقبت کنید.

شستشوی صحیح و مناسب سقف کار ساده ای نیست

شست و شوی سقف خانه

هرگز تصور نکنید که می توانید یک دستگاه فشار آب اجاره کنید و خود، شست و شوی سقف خانه را مدیریت کنید. دلایل زیادی وجود دارد که تمیز کردن صحیح سقف خانه کار ساده ای نیست. به برخی از این دلایل در اینجا توجه کنید:

تلاش برای ایجاد تعادل روی سقف به خودی خود خطرناک است. تلاش برای کنترل یک دستگاه فشار آب قدرتمند هنگام ایستادن روی سطح شیب دار، نرم و صاف برای افرادی که در کار کردن بر روی بام تجربه ندارند بسیار دشوار است و تقریباً غیرممکن است. سقوط از سقف می تواند منجر به آسیب جدی شما شود حتی ممکن است منجر به مرگ شود.

در حالی که تعادل روی نردبان نیز دشوار است اما با یک واشر پر قدرت قابل کنترل است، با قدرت اسپری این دستگاه، کاشی های سقف از پایین و بست های آنها ممکن است باز شود. آب پاشیدن به شینگل ها، از پایین نیز می تواند باعث از هم پاشیدگی خطرناک آنها شود.

شست و شوی سقف خانه

یک شستشوی مناسب به برخی از مهارت ها و توانایی ها نیاز دارد تا به کثیفی و بقایای پنهان شده در بین شکاف ها و درز های شینگل یا تیرگی این کاشی ها خاتمه دهد. شما نمی توانید فیلم های “نحوه تمیز کردن شینگل های سقف” را تماشا کنید و همه چیزهایی را که باید درباره شستشوی سقف بدانید یاد بگیرید. یک پیمانکار حرفه ای شستشو می داند که چگونه دودکش ها، دریچه ها و سایر اجزای این سقف را کاملاً پاک کند، اما صدمه ای به آن نقاط نزند.

استفاده از فشار زیاد هنگام شستن سقف می تواند گرانول های موجود در شینگل ها را شل کرده و باعث نازک و شکننده شدن کاشی ها شود. حتی ممکن است شینگل را کهنه، شل و آزاد کند و یا با فشار بیش از حد یک دستگاه شستشو، می تواند سقف را تخریب کند.

یک پیمانکار حرفه ای شستشو از مواد شوینده مناسبی برای شست و شوی سقف خانه جهت از بین بردن آلودگی و مواد زائد، بدون تخریب شینگل و ایجاد خسارت استفاده می کند.

بر اساس تمام این دلایل، بهتر است شستشوی سقف را به یک شرکت حرفه ای نظافت منزل یا شخصی که در شستشو و نظافت سقف باتجربه است، بسپارید.

 

بام های قدیمی بهتر است بدون فشار آب تمیز شوند.

تمیز کردن سقف های قدیمی و شستشویی آن با استفاده از مواد فعال کننده سطوح یا شوینده های خاص آغاز می شود. این پاک کننده ها به داخل چاله ها و منافذ سقف خانه نفوذ می کنند و در زیر کف کاشی های سقف، شینگل ها و همچنین در سایر اجزای سقف به نظافت آن کمک می کنند. این پاک کننده ها، شوینده های قوی هستند و برای حل شن و ماسه غلیظ، خاک، گرد و غبار، خاک، گل و لای، دوده و غیره کار می کنند.

در این سبک از شستشو، از فشار کم آب استفاده می کنند. این فشار معمولاً کمی بیشتر از نیرویی است که توسط یک شلنگ باغ با نازل اسپری ایجاد می شود. شستشو با فشار کم باعث شل شدن یا آسیب رساندن به کاشی های قدیمی و شکننده نمی شود و گرانول های آسیب دیده را تخریب نمی کنند. یک پیمانکار حرفه ای، بسته به مقدار کثیفی که نیاز به تمیز کردن دارد، می تواند برای شستشوی مکانیزه اقدام کند یا خیر.

شست و شوی پشت بام خانه

خزه و جلبک ها به سقف خانه آسیب می رسانند

خزه و جلبک بیشتر به سقف خانه آسیب می رساند. این آلاینده ها رطوبت اضافی را در لایه های شینگل سقف ها و سایر روکش سقف نگه می دارند. این رطوبت اضافه باعث نرم و خرد شدن آنها می شود و می تواند باعث شکستگی روکش بام شود و در نهایت منجر به نشتی آب شود.

رسوبات سطوح بام خانه مثل خزه، جلبک، کپک به مرور زمان رشد می کنند. این آلاینده ها می توانند زیر شینگل در سقف خانه تکثیر شوند و در نهایت با ادامه رشد آنها، کاشی ها را از هم جدا کنند. هرگز تصور نکنید که می توانید از خزه، جلبک و سایر موارد در سقف خود چشم پوشی کنید، زیرا چشم پوشی از شستشوی مورد نیاز می تواند به سقف آسیب زده و منجر به نشت آب به داخل ساختمان شود.

پروژه های مرتبط

نظرات کاربران

customers